Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Koppeling grijpt niet aan
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Rick..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 augustus 2011 om 19:13 #211454
Hallo,
ik ben al 2 dagen achter elkaar bezig, om dit op te lossen.
spoelen zijn goed, zitten nieuwe Cp’s in, zijn goed afgesteld.
heb al 3 condensators geprobeert, vonkt niet met bougie, ook niet zonder dop, 2 verschillende bobine’s geprobeert, 3 verschillende kabels en doppen.
want kan het zijn ?danny
27 augustus 2011 om 19:57 #237877Heb momenteel het zelfde probleem, mocht je het vinden laat het me weten ik zal ook vertellen als ik wat vind..
28 augustus 2011 om 12:37 #237885Me kennis heeft me laten vertellen, dat het meschien me vliegwiel kan zijn, kan dit kloppen.?
Hij zij ivm het magnetische veld.28 augustus 2011 om 12:39 #237886misschien ergens een kabelbreuk, of slechte aarde?
heb je ook al een nieuwe bougiekabel geprobeerd?
edit: net over het bougiekabel gebeuren heengelezen, dit heb je dusd wel al geprobeerd. en een andere bougie
?28 augustus 2011 om 12:40 #237887vonkt de kabel uit je blok naar de bobine wel als je aan de kruk draait en je houdt het uiteinde tegen het blok?
28 augustus 2011 om 12:43 #237888wat superSI zegt,
heb vaak zelfde probleem gehad,
als je vliegwiel niet goed over de randjes van je spoelen gaan, maak hij ook geen stroom,
en vonkt het dus niet,probeer dus eerst de kabel uit je blok te laten vonken.
of je CP dan al afgesteld staat maakt nog niet uit, probeer eerst die vonk te krijgen28 augustus 2011 om 14:49 #227980Heb net de onstekingsspoel van me andere citta en de condensator van me andere citta er in gedaan die wel loopt.
Maar ik heb nog steeds geen vonk, de spoel die erin zit is goed, de oude spoel was een beetje aan zijn einde zag ik toen ik heb eruit haalde.
Heb.net het draad wat uit je blok loopt tegen me blok aangehouden en krukas gedraaid met me hand, en vonkt dus niet.
Dus betekent.dit dan dat me draad wat uit me.blok oid verrot kan zijn ? Heb er ook een ander vliegwiel al opgedaan.Danny
28 augustus 2011 om 15:13 #222114ja, dus waarschijnlijk een kabelbreuk of een verkutte verbinding
28 augustus 2011 om 16:11 #227981ik zou een accutol op je as zetten en dan draaien..
na 1x draaien met je hand krijg je geen vonk…de kabel uit je blok wel gewoon aarde laten maken (B.V. op je cilinderkop)
en nogmaals laat je spoelen goed tegen je vliegwiel aanlopen, anders maken die ook geen contact.en anders wat jij zegt kabelbreuk, maar dat blokkabeltje kan je vervangen door elke kabel die je wilt.
28 augustus 2011 om 18:28 #237890Kijk eerst of je contactpunten wel open en helemaal dicht gaan. Zit het nokje er wel in?
30 augustus 2011 om 17:34 #237892hij vonkt weer, kabel uit me blok en spoel waren verrot.
maar nu zit ik met een andere probleem hem in 1 avond 2 spietjes gebroken, en me koppeling moer draait er elke keer af.
krukas + spiebaan is nog goed, (heeft 300 km gemaakt), ik denk zelf een andere vliegwiel proberen ?
maar dan weet ik nog steeds niet de conclusie over het moertje van me koppeling.
hoop dat iemand me kan helpen want ben nu wel een beetje klaar met dat blok…danny
30 augustus 2011 om 19:20 #237937Koppelingsmoer is makkelijk op te lossen.
Gewokn een m8 zelfborgende moer er op en hij trilt nooit meer los.
Spietjes breken omdat de boel los trilt en er ruimte ontstaat tussen je koppeling en je vliegwiel.
Succes
1 september 2011 om 14:38 #234266Okee dat is allemaal gelukt nu, alleen als ik hem aanren, dan loopt hij even, en valt daarna uit.
En daarna kan ik hem niet meer aanrennen want dat draaid me koppeling heel zachtes met deco in.
En hij grijpt dus ook ni aan, want als ik geen deco in heb doetie helemaal niks.
Spie.is niet gebroken, heb ik al nagekeken, ik denk zelf.koppeling verrot oid ?8 oktober 2011 om 18:43 #238315
Rick.De koppelingssegmenten kunnen verkeerd geklikt zitten. Dit gebeurt als je geen koppelingsdeksel/schotel erop hebt zitten. Had ik ook op me citta toen ik m kocht en toen wou de koppeling niet aangrijpen. Dus als je geen koppelingsschotel/deksel hebt moet je die een kopen 2euro bij de brommer winkel. Of als je die al hebt, de segmenten anders zetten en dan proberen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.