‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,366 tot 1,380 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Bijdrager

even een vraag zijn redelijk diepe sleuven van een vastloper nog eruit te halen?
      of valt er helemaal niet meer mee te rijden?

Ge64
      Bijdrager

joey636 :
        ik zou ze even open maken en er even met wat schuurpapier over gaan dan zullen ze denk ik niet meer blijven hangen
        succes

Ik heb ze wel uit elkaar gekregen maat ze gaan weer tegen elkaar aan zitten :S terwijl er ruimte tussen moet blijven. alsof de onderste gewoon naar boven wil.

Tonni
        Moderator

Ge64 :

joey636 :
          ik zou ze even open maken en er even met wat schuurpapier over gaan dan zullen ze denk ik niet meer blijven hangen
          succes

Ik heb ze wel uit elkaar gekregen maat ze gaan weer tegen elkaar aan zitten :S terwijl er ruimte tussen moet blijven. alsof de onderste gewoon naar boven wil.

Is toch ook logisch dat ze dicht blijven als je de schroef los hebt? Er zit immers een veer op die er voor bedoeld is om de punten tegen elkaar geduwd te houden.

Als je het rubber van je vliegwiel los hebt en door het gat naar de punten kijkt:

Als je goed kijkt zie je dat er bovenin de punten ook een kleien uitsparing zit, en daaronder zit in je carter ook een driehoekige uitsparing. Steek daar een passende schroevendraaier in en draai die dan zo, dat er een 0,4 voelermaat tussen past. Draai dan (terwijl je ze dus open houdt met de schroevendraaier) de schroef vast met een tweede schroevendraaier. Als je dan aan je vliegwiel draait, zul je zien dat ze wel open en dicht gaan.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Ge64
          Bijdrager

Tonni :

Ge64 :

joey636 :
            succes

Is toch ook logisch dat ze dicht blijven als je de schroef los hebt? Er zit immers een veer op die er voor bedoeld is om de punten tegen elkaar geduwd te houden.

Als je het rubber van je vliegwiel los hebt en door het gat naar de punten kijkt:

Als je goed kijkt zie je dat er bovenin de punten ook een kleien uitsparing zit, en daaronder zit in je carter ook een driehoekige uitsparing. Steek daar een passende schroevendraaier in en draai die dan zo, dat er een 0,4 voelermaat tussen past. Draai dan (terwijl je ze dus open houdt met de schroevendraaier) de schroef vast met een tweede schroevendraaier. Als je dan aan je vliegwiel draait, zul je zien dat ze wel open en dicht gaan.

Ik begrijp het nu niet precies maar dat zal morgen als ik het voor me zie wel lukken, maar kan het welk kloppen dat dat midden tijdens het rijden is veranderd want hij sloeg ineens af.

Ik heb tot nu toe dat schroefje rechtsboven de punten losgehaald.. maar dat was zeker niet de goede?

Tonni
            Moderator

je moet de schroef aan de grondplaat hebben, niet die met de gele,rode en zwarte draad…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

pleasure
              Bijdrager

Klein vraagje, vanaf wánneer heeft de normale ciao, dus niet de mix, een 23.5mm flens?

edje
                Bijdrager

vanaf 92 volges mij toen werden de nieuwere modellen gemaakt

FonS
                  Bijdrager

edje :
                    vanaf 92 volges mij toen werden de nieuwere modellen gemaakt

kweet niet hoor, maar mijne is van ’94 of ’95 en ik heb 22,5 (kan natuurlijk ook niet de originele cilinder zijn…)

Kelvin
                    Bijdrager

ik heb een vraaaaag

ik heb 70 cc malossi .
                      ik heb een ander alu ar cillinderkop erop gedaan maar hoe zit dat als je 70 cc kop hebt of 50 cc??
                      is het gat aan de anderekant van de cillinderkop groter bij 70 ???
                      of gewoon het zelfde?
                      wan van buiten lijkt het gewoon precies een 70 cc kop maar van binnen het zelfde?;)
                      WIE WEET HETTTT!!!!!!!!

J3sp3R
                      Bijdrager

Dag,
                        heeft een Malossi voor-vario nut op een std Grillo? Merk je veel verschil qua trekkracht?

hansieb
                        Moderator

Kelvin :
                          ik heb een vraaaaag

ik heb 70 cc malossi .
                          ik heb een ander alu ar cillinderkop erop gedaan maar hoe zit dat als je 70 cc kop hebt of 50 cc??
                          is het gat aan de anderekant van de cillinderkop groter bij 70 ???
                          of gewoon het zelfde?
                          wan van buiten lijkt het gewoon precies een 70 cc kop maar van binnen het zelfde?;)
                          WIE WEET HETTTT!!!!!!!!

Een std cilinder kop dus die meestal bij 50cc zit kan maximaal een 43mm cilinder op dus tot 70cc

Je hebt ook andere koppen zoals bijv jouwn Ar cilinderkop meestal deze is “AFGEVLAKT” en word ook wel een hoge druk kop genoemd, dit om een kleinere verbrandingsruimte te krijgen.

In theorie zou dit wat uit moeten maken “sneller optrekken en iets harder” maar in de praktijk is het misschien 1 – 2 % maarja zoals de meesten altijd zeggen alle kleine beetjes helpen.

Kelvin
                          Bijdrager

oh zo want ik merk dat ie wel een klein beetje beter optrekt.
                            maar het gat van de kop was het zelfde dan die van 50 🙂

kuwn
                            Bijdrager

vraagjes :
                              de motor van ciao/bravo is tog het zelfde ? zo niet, verschil?
                              zo ja warom kost een zuiger voor bravo meer als voor ciao?

FonS
                              Bijdrager

kuwn :
                                vraagjes :
                                de motor van ciao/bravo is tog het zelfde ? zo niet, verschil?
                                zo ja warom kost een zuiger voor bravo meer als voor ciao?

volgens mij gewoon hetzelfde, alleen de cilinderkop is anders (van ciao is zo’n smallere, bravo heeft ook koelribben op de zijkanten dacht k)

barry
                                Donateur

Natuurlijk is de kop van een Bravo groter.Dit komt omdat hij voor het chassis uitkomt.Zo koelt deze beter.

15 berichten aan het bekijken - 1,366 tot 1,380 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.