‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Jaspur :
      daaag
      is elek blok van vespa gelijk of wissel spanning?
      past een zijstandaard nog wel als je een kickstart blok hebt op achterbrug van een citta?

Een elek blok geeft wisselspanning. Als het goed is 6 volt (meestal is dit meer als je hem opgevoerd hebt)

En lijkt me wel dat een zijstandaard nog past… Hoe wil je m anders neer kunne zette;)

joey636
      Bijdrager

tegen de muur dat doe ik ook:P
        nee grapje maar ik zit ook met een probleem met mijn zij standaart.
        er zit een bus op de trapas gelast.
        valt met de hamer er niet af te krijgen.
        moet ik nu een andere trapas kopen.
        of gewoon de trapas eruit halen en gewoon iets verzinnen?

woe
        Bijdrager

weet iemand wat van de 70cc alu Parmakit?

zie m bij mopshop staan voor 75 ofzo.

PoliniCiao
          Bijdrager

Die is even duur als de 43mm athena alu op mopshop en die lijkt me toch wel een betere cilinder!

Ge64
            Bijdrager

Herr FlicK :
              volgende keer in kleine vragen topic of beter gezegd (domme vragen topic) een benzineslang haal je bgewoon bij je brommerboer ?!?!

Ik vraag niet om een benzineslangetje ik vraag om een carb, omdat de schroef waarmee het slangetje aan de carb zit doormidden is en niet kan worden uitgeboord. Mijn vraag was, wat is de beste carb voor een ciao?

mman
              Bijdrager

13/13 dellorto

Vespa Si
                Bijdrager

Jaspur :
                  daaag
                  is elek blok van vespa gelijk of wissel spanning?
                  past een zijstandaard nog wel als je een kickstart blok hebt op achterbrug van een citta?

Zolang er geen gelijkrichter achter zit, is alles dat stroom opwekt doormiddel van draaiende onderdelen een wisselspanning. Dynamo’s, generatoren en dus ook de spoelen+vliegwiel van je citta.

Je kickstarter komt rechts, je jiffy links, dus dat is geen probleem

Ge64
                  Bijdrager

Mijn zijstandaard zit aan mijn steuntjes maar hij zit los en kan vrij ronddraaien, hoe kan ik dat goed fixen? Mijn steuntjes zitten trouwens ook los, en die pin waar ze aan zitten is ook gaar scheef en roestig. (wat kosten nieuwe?)

mman
                    Bijdrager

10euro

Ge64
                      Bijdrager

Wat is de kleinste poulie die je voor kan hebben op een ciao? Ik heb 95 achter ik wil een hele kleine voor, want ondanks mijn leo krul vind ik hem nog voor geen meter trekken vanaf stilstand, je rijdt gewoon rustig weg.

mman :
                        10euro

Mooi thnx 😀

Fredzzz
                        Topic starter

kleinste poelie was 55 ofzo… hiermee ga je niet trekken, maar je snelheid gaat omhoog…

als je niet trekt moet je een grotere polie nemen… 105 bijvoorbeeld, maar in dit geval raak je vaak in de overtoeren…

Ge64
                          Bijdrager

Fredzzz :
                            kleinste poelie was 55 ofzo… hiermee ga je niet trekken, maar je snelheid gaat omhoog…

als je niet trekt moet je een grotere polie nemen… 105 bijvoorbeeld, maar in dit geval raak je vaak in de overtoeren…

Je hebt 2 poulies, een achter en 1 voor. Om meer te trekken moet die achter groter, en groter gaat niet met mijn frame geloof ik, maar die voor kan wel kleiner, zelfde effect.

joey636
                            Bijdrager

je kan je frame ook om buigen dan pas er een grotere op of je moet voor bij je koppeling de groef groter maken waar de v-snaar in valt heb ik bij 1 van mijn koppelingen ook gedaan maar dan moet je even de goede maat v-snaar pakken of een normale wat je er eerst op had en het blok naar voren verplaatsen

Ge64
                              Bijdrager

joey636 :
                                je kan je frame ook om buigen dan pas er een grotere op of je moet voor bij je koppeling de groef groter maken waar de v-snaar in valt heb ik bij 1 van mijn koppelingen ook gedaan maar dan moet je even de goede maat v-snaar pakken of een normale wat je er eerst op had en het blok naar voren verplaatsen

Ik dacht dat achter de koppeling ook gewoon een poulie zat die je kon vervangen door een kleinere, maar het komt op hetzelfde neer. Alleen men blok wil niet naarvoren omdat mn leo krul tegen men cil zit.

joey636
                                Bijdrager

hoe bedoel je tegen je cilinder als je de krul los draait en dan het blok naar voren gooit moet het tog wel gaan ik had daar toen ik mijn krul er nog onder had geen last van heb mijn blok gewoon naar voren kunnen tikken

15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.