‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,305 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

srry offtopic :bloos

btw hoe laat rijdt de groep bij jou langs anders kom ik morgen eerst naar susteren 😉 was van plan om wat later alleen te komen maa kan natuurlijk ook met de hele gang meerijden he 😛

Nick_orginelli
      Bijdrager

uhm.. ut is 17 minuten rijden van maasbracht tot in susteren. en als ze om 9 uur vertrekke dan zijn ze zo ong. half 10 bij mij;) (you do the math:D)

R.oel !

Jeroen :
          de zuiger…heb je daar toevallig een foto van
          maar de cilinder is wel 70 polini?

dit is de “70cc” polini wat ik heb, de 43mm dus

sorry, maar heb geen betere foto van de zuiger, er zitten 2 driehoekige gaten en een sleuf in zal ik maar zeggen..

p.s. let niet op het cilinderhemd, daar zijn bij mij 3 stukken uit in plaats van normaal 2, dit komt door Herr Flick, die heeft hem “getuned” 😛

ArvidW
          Donateur

Als je bougiekleur met een 64 sproeier hetzelfde is als met een 63 sproeier, welke is dan het verstandigst om mee te rijden? (als je 600km rondje gaat rijden in nederland) (brommer rijdt met beide sproeiers hetzelfde)

Er zal niet veel verschil tussen zitten, maar wat is beter?
            – met een te grote rijden en alles dichtslippen met roet
            – met een te kleine rijden en alles wat warmer worden
            (is een voorbeeldje, tuurlijk is er een nihiel verschil tussen 63 en 64)

Ik heb een ciao mix, dus gebrek aan smering door een te kleine sproeier heb ik geen last van.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

hannesjeuh
            Bijdrager

vraagje: elektronische ontsteking is dat je hem moet aanlopend of met de trappers starten hé???
              en kontakt isdan met een sleutel ofzow???

Jeroen
              Bijdrager

R.oel ! :

Jeroen :
                de zuiger…heb je daar toevallig een foto van
                maar de cilinder is wel 70 polini?

dit is de “70cc” polini wat ik heb, de 43mm dus

http://www.mijnalbum.nl/Foto=T7KJUSZZ

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZNMKV3EC

sorry, maar heb geen betere foto van de zuiger, er zitten 2 driehoekige gaten en een sleuf in zal ik maar zeggen..

p.s. let niet op het cilinderhemd, daar zijn bij mij 3 stukken uit in plaats van normaal 2, dit komt door Herr Flick, die heeft hem “getuned” 😛

de boring bij mij is 42mm, dus dan is het niet de 70 polini, zijn bij de 42 en 43 mm de spoelpoorten dan het zelfde alleen de boring anders?
                en waar is die zuiger dan wel van?
                http://www.mijnalbum.nl/Album=LJZKAWJM

mulder[sst]

hannesjeuh :
                  vraagje: elektronische ontsteking is dat je hem moet aanlopend of met de trappers starten hé???
                  en kontakt isdan met een sleutel ofzow???

ghehe
                  nee

het is een onsteking die werkt dmv contacputnten of dmv een cdi

Edjuh
                  Bijdrager

@Jeroen, weet je zeker dat je boring 42mm is? Bij mijn weten is er alleen de bekende ALU 42mm van polini waarvan de spoelers wel anders zijn.

Zuiger is mij onbekend.

Tonni
                    Moderator

Zou goed kunnen dat het een uitgehoonde 41mm polini is. De zuiger lijkt me geen vespa, volgens mij zitten de ‘inhammen’ bij deze zuiger niet schuin ten opzichte van de pistonpen. Het lijkt wel een beetje op een Yamaha zuiger (maar die hebben normaal 12mm pistonpen, behalve de Sting voor zover ik weet)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jeroen
                      Bijdrager

de cilinder is precies 42 mm, heb ik met schuifmaat gemeten.
                        mij lijkt het niet dat hij 1mm uitgehoond is, dan zou er weinig van de w-poort overblijven, en zou het hemd erg dun zijn.
                        is het niet de 65 cc polini gietijzer, hij staat op japies site:
                        http://www.vespafreak.nl/vespa/tuningparts/cylinders.htm

FonS
                        Bijdrager

ehm als ik een 43mm DR Evo op een carter zet, kan ik dan de std cilinderkop en koppakking gebruiken?
                          en moet dan ook iets aan de afstelling van de elektronische ontsteking verandert worden? want van elek. weet ik nix, heb zelf cp 😉

michel o/

je kan gewoon je cil kop erop doen maar er moet wel een 43mm koppakking tussen 🙂

FonS
                            Bijdrager

okee… jah kwenie 😕 ik heb altijd alleen 50 std en 50 snel gereden, die 70 is voor een vriend van me, maar hij weet echt nix van vespa’s (minder dan ik 😛 )

stijnvleut
                              Bijdrager

ik wil mijn vliegwiel eraf krijgen.. hoe doe ik dat? liefst met fotos, het staat wel by how to alleen daar snap ik niet veel van :/

FonS
                                Bijdrager

het beste is met een vliegwieltrekker, kost ongeveer 5 euro.

je kan ook via het gat in je grote carter waar je kabel door loopt met een schroevendraaier tegen het vliegwiel tikken, even een tikje en dan het vliegwiel een stukje draaien, weer een tikje enz. (niet 100% veilig)
                                  ik heb gewoon een trekker gekocht en tot nu toe toch al vaak genoeg gebruikt.

15 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,305 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.