‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hannesjeuh
    Bijdrager

ke:p
      zal nieuwen pakkingen en van de eerste keer ook nieuwe carb 13/13 kopen op mopshop.
      en nog vraagje: alsje cilinder vastgelopen is. betekend dattan letterlijk datie vast zit ofzow? of wat is dat dan precies?

Tonni
      Moderator

Vast loper betekent dat de zuiger zo heet geworden is (en daarbij uitgezet is) dat ie op dat moment niet echt meer vrijliep in de cilinder, en dus blokkeerde. Meestal komt hij na even afkoelen wel weer los, maar laat vrijwel altijd beschadigingen achter op de zuiger/cilinderwand.

Als dit in iets mindere mate gebeurt dan is het een warmloper, en heb je meestal alleen aanloop plekken in cilinder/ op zuiger.

Andere manier van vastlopen is dat er bijvoorbeeld een circlip (pistonpen blokker veertje) uitloopt, een zuigerveer breekt, een zuigerveer slotje uitloopt of iets dergelijks. Vastlopen is meestal een moment, door de snelheid die je vaak al hebt, en dus de kracht van de massa die doorduwt, komt de boel meestal ook meteen weer los, maar heb je wel mooie krassen..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hannesjeuh
        Bijdrager

ok thanks:thumb

kuwn
          Bijdrager

ik heb nog steeds geen goed antwoord op mijn vraag gehad (vind ik) dus …

ik heb een probleem met mijn koppeling als ik mijn bravo wil aanrennen draait alleen het buiteste van de koppeling maar als ik heeel hard ren begint de hele koppeling een heel klein beetje te draaien dus ik dacht het ligt aan de start-segmenten kan dit kloppen ? maar als ik mijn brommer start met de boormachine wil die wel rijden

ik heb de startveertjes d’r uit
            normale koppelings veertjes
            en de koppeling is best wel een beetje versleten

help

//offtopic hoe kan het dat dit topic van blz. 35 overgaat naar 38 ? offtopic//

Jelle89

als je op vorige klik, bij de pagina’s kan je wel naar 37 terug..;)..op die andere vraag weet ik het niet..

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

haal je veertjes es van je start segmenten, mischien dat ze amper uit komen

timschilders
                Bijdrager

gooi der eens een andere kopeling van een vriend ofzo erop, kijke of die het dan wel doet

kuwn
                  Bijdrager

VespaCiaoPaul :
                    haal je veertjes es van je start segmenten, mischien dat ze amper uit komen

die zijn d’r al af!;)

ik heb al een paar andere geprobeerd maar ze doen allemaal iets anders :con met de ene wou het wiel niet meer draaien en met de laatste gebeurde het zelfde is met mijn eigen ! 🙁

TerroRLaG
                    Bijdrager

kan zonder uitlaat rijden maar liefst 7km/u verschillen van de snelheid met de standaarduitlaat ?

Jelle89

vraagje, me blokje heeft nou bijna 10.000 km gelopen, is het nou tijd dat ik hem ga reviseren en even de veil erdoor haal:duivel

timschilders
                        Bijdrager

meestal hoor je het wel als je moet gaan reviseren, tikkent lagertje bv.

joostie
                          Bijdrager

Ik heb een vraag. Ik heb in mijn luchtfilter geen gaasje nog. Kan dat een reden zijn dat als mijn ciao aanslaat, daarna vrijwel meteen weer uitvalt? Ik heb namelijk als ik um aantrap dat mijn ciao dus wel aanslaat, maar als ik gas loslaat vrijwel meteen uitvalt.

VespaCiaoPaul
                            Bijdrager

ga eens een stukje rijde en kijk naar je bougie…mischien krijg je te veel lucht anders

maar probeer eerst eens je stationair af te stellen

joostie
                              Bijdrager

Rijden gaat helaas nog niet, omdat mijn voorwiel er nog niet in zit en ik niet weet hoe ik zo’n ouwe spaakwiel moet vast zetten. Stationair afstellen heb ik geprobeert, maar heb niet geholpen.

Jelle89

zet ze erin en kijk wat er gebeurd, als het dan weer goed loopt, laat je het tog gewoon zitten..

15 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.