‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 10,996 tot 11,010 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Bijdrager

Hij rijd helemaal origineel, wat kan je doen om het achterbrugje weer recht te krijgen

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

als je de naaf bekijkt zitten daar 4 bouten in.
        als je deze hebt vervangen voor bijv imbus bouten of 6kant bouten met een te dikke ring gaat je wiel scheef staan.

zet hier dus dat orignele dunne ringetje onder (wat ook bij carterbouten zit) en gebruik een 6kant bout.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

PoliniCitta
        Bijdrager

Jaa ik dacht ook dat het mss aan de bouten kon liggen. Dat er te grote inzitten oid. Ik zal daar vanmiddag eens naar kijken.
          Want met een originele setup kan het achterbrugje niet krom gaan trekken lijkt mij.

Bedankt voor de hulp mensen!!!!!

vespa =]

halloo,

ik heb n paar vraagjes over de driehoek en dat tandwiel van je achterklok
            1. hoe moet je de driehoek op je as doen ? met de bouten die erop zitten gelast naar je velg toe of er van af
            2. moet je dat tandwiel zo strak als het maar kan op de as draaien of is vast vast ?

superindo
            Bijdrager

1:
              met de bouten naar de velg toe

2:
              ik zet ze altijd goed vast! kun je doen door een schroevendraaier in het gleufje de tikken.
              anders als je hem niet goe vast heb trilt hij beetje losser en krijgt je wiel speling en loopt je band aan, en dat is niet de bedoeling dacht ik:p

angel
              Bijdrager

brommer heeft serieuze kuren 🙁 Ik had er sinds vandaag een 2dehands blokje ingelegd (donor dus…Eerst sprogn de benzineslang lek maar omdat ik wou weten of hij effectief wel reed tijdelyk geplakt met ducktape…Hij verloor wat benzine maar toen ik hem aanrende weigerde hij halstarrig te starten en blokkeerde zelfs na een tijdje…Hij heeft een keer een kuch laten horen en dan was het voorbij…Iemand die weet wat het probleem is? Het doet me wel angstvallig genoeg denken aan de kuren die myn vorige blokje vertoonde als zijn krukas maar half en half was..Maar dan startte hij tenminste wel..

markiej
                Bijdrager

FonS :
                  @ Markiej; Speedengine + DR … nieuwprijzen 100 en 60 euro, nu zit er dus wel een krukas en ontsteking bij, dus zeg een euro of 140 ? als het allemaal netjes is. wat voor ontsteking?
                  Polini 80cc… euro’tje of 30, als hij er goed uitziet (ook qua slotspeling) , nieuwprijs is 125 en dan heb je er ook een cilinderkop bij
                  zonda van de uitlaatpoort

cp ontsteking en std krukas
                  de 80 polini heeft er ook nog een polini kop bij zitten dus 50 euro voor de polini set?

leon ciao
                  Bijdrager

markiej, voor 50 euro heb je ook een 80 polini met kop en met uitlaatpoort, denk dat je hem moeielijk verkocht krijgt ook al vraag je maar heel weinig. Misschien met kop 30 euro.
                    Voor de speedengine met 70 dr lijkt 140 euro me een beetje erg veel Fons 😉 Denk eerder 110 – 120
                    Edit : even 2 voorbeeldjes opgezocht :!
                    Hier een contactpunt speed engine met een 80 polini [die meer kost als een 70 dr evo] wordt hoogste 80 euro op geboden
                    46mm polnini speedengine
                    voor deze speedengine met 80 polini wordt 125 gevraagd

LeMoN
                    Bijdrager

Ik heb een vraagje:

Ik heb mijn achterkoppeling vandaag gepolijst, maar ik wil er eigenlijk nog een aantal laagjes blanke lak overheen doen om hem te beschermen, maar vergaat hierdoor het polijst effect?

En wat is een goed middel om te ontvetten :)?

angel
                      Bijdrager

motip 600 😉 Een gwn een laagje of drie…Zal wel goed lukken als je het maar goed genoeg voorbereid 😉

NIemand antwoord op myn vraag:

brommer heeft serieuze kuren Ik had er sinds vandaag een 2dehands blokje ingelegd (donor dus…Eerst sprogn de benzineslang lek maar omdat ik wou weten of hij effectief wel reed tijdelyk geplakt met ducktape…Hij verloor wat benzine maar toen ik hem aanrende weigerde hij halstarrig te starten en blokkeerde zelfs na een tijdje…Hij heeft een keer een kuch laten horen en dan was het voorbij…Iemand die weet wat het probleem is? Het doet me wel angstvallig genoeg denken aan de kuren die myn vorige blokje vertoonde als zijn krukas maar half en half was..Maar dan startte hij tenminste wel.. +++++ blokje is volgens mij gwn vastgelopen 🙁 Kheb er net effe een nieuw benzineslangetje op gefixt die ik nog had liggen en hij maakte gwn onsteking…En dan niks meer :cry En myn carb lekt als een gieter…pfff klotespel

VespaAvanti
                        Donateur

VespaAvanti :

VespaAvanti :
                          Weet iemand of dat vierkante dingetje aan de km-tellerkabel van een Ciao Mix teller dikker is dan dat van de tellerkabel van een normale Ciao?
                          Ik heb hier namelijk een Ciao Mix teller en dat vierkantje binnenin lijkt groter, dat vierkantje aan een normale Ciao tellerkabel is ook kleiner, en past dus niet.
                          Weet iemand dit?:?
                          Het gaat om deze Ciao Mix teller:

Iemand?:?

Iemand:?:?

daffy35
                          Bijdrager

[

brommer heeft serieuze kuren Ik had er sinds vandaag een 2dehands blokje ingelegd (donor dus…Eerst sprogn de benzineslang lek maar omdat ik wou weten of hij effectief wel reed tijdelyk geplakt met ducktape…Hij verloor wat benzine maar toen ik hem aanrende weigerde hij halstarrig te starten en blokkeerde zelfs na een tijdje…Hij heeft een keer een kuch laten horen en dan was het voorbij…Iemand die weet wat het probleem is? Het doet me wel angstvallig genoeg denken aan de kuren die myn vorige blokje vertoonde als zijn krukas maar half en half was..Maar dan startte hij tenminste wel.. +++++ blokje is volgens mij gwn vastgelopen 🙁 Kheb er net effe een nieuw benzineslangetje op gefixt die ik nog had liggen en hij maakte gwn onsteking…En dan niks meer :cry En myn carb lekt als een gieter…pfff klotespel

Kijk eens of ie ergens valse lucht trekt via je carburateur (hij lekt nu toch ookal) of krukas keeringen en je contactpunten afstellen,bougie ff nakijken.Ontsteking was verder wel goed toch ook de condensator?

angel
                            Bijdrager

ik ben al zo aan nadenken over de toekomst…En zou een malossi too bad hier goed op passen? Of eerder een ninja?

– snor 50cc kop
                              – DR 65cc cilinder
                              – snor carters met opengeboorde inlaat
                              – 12/10 carbje
                              – poulie 70

Moet vooral beestig hard gaan en goe trekken.

LeMoN
                              Bijdrager

angel :
                                motip 600 😉 Een gwn een laagje of drie…Zal wel goed lukken als je het maar goed genoeg voorbereid 😉

dat is geen antwoord op mijn vraag, ik weet wel wat voor lak ik meot gebruiken, maar ik wil niet dat mijn polijst werk er extreem op achteruit gaat!

Ik heb een vraagje:

Ik heb mijn achterkoppeling vandaag gepolijst, maar ik wil er eigenlijk nog een aantal laagjes blanke lak overheen doen om hem te beschermen, maar vergaat hierdoor het polijst effect?

En wat is een goed middel om te ontvetten ?

Tyrax
                                Bijdrager

Een of andere afwasmiddel gewoon toch, of die troep die je op ’t fornuis sprayed

15 berichten aan het bekijken - 10,996 tot 11,010 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.