Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 februari 2008 om 16:30 #126439
mmmm….Fysica? Waar materie is kan geen andere materie zijn! Met andere woorden: waar lucht is kan geen benzine zijn π Kdenk toch dat je het beste die lucht eruit zou halen oor! AllΓ© in praktijk weet ik het niet maar in de theorie (ik zit in een wetenschappelijke richting dus ja :lol
EDIT:
heb je al eens je filter eens bekeken op vuil of so? En je cilinderkop op krassen? Want een nieuwe carb wil naar mijn weten niet zeggen dat het WEER lekker zal lopen (ik versta daaronder dat hij niet lekker loopt)
3 februari 2008 om 16:49 #126440dat hij inhoud en na 5sec doorgaat, betekend dat je hem niet goed hebt afgesteld.
had ik ook. je moet gewoon je sproeier afstellen. die zit in het vlotterbakje van je carbu.
je kan dan grotere of kleinere kopen.
-rijd de brommert beter met choke dan grotere sproeier
– word je bougie nat of erg donker/zwart dan kleinerede fijne afstelling ( 2 maten verschil) moet je toch zelf een beetje op gevoel doen.
en ik zou ook je cilinder (veren, zuiger) ff na kijken.
3 februari 2008 om 16:54 #126441cilinder is pas gehoond dus nieuwe zuiger en veren en eerst met dezelfde sproeier reed hij wel goed dus ja
filter is niet vies carb is schoon maar me carbu lekt ook (best veel) bij mijn vlotter
en simon dat is ook een probleem met of zonder choke geen verschil en bougie is goede kleur3 februari 2008 om 16:56 #126442klein vraagje:
mijn brommer trekt dus echt klerehard door en hij rijd ongeveer 35 a 40 km/u 8) Op zich niet erg maar wel als ik erbij vermeld dat IK er nog niks aan veranderd heb….En ik heb grote vermoedens dat de vorige vorige eigenaar (mensen van wie ik hem gekocht heb waren familie en ik weet dat zij hun brommer niet opvoeren π
mijn luchtfilter is dus zwart met een koperkleurige ring en drie pijpjes….Is dit een polini?
mijn uitlaat is een sito? Zit deze standaard op een ciao?
mijn carb is een 12/10? zit deze standaard op een ciao px 25?3 februari 2008 om 17:06 #126443normaal is een 10/7carb volgens mij normaal filter is dat en een sito is niet standaard maar je ziet bijna niet dat het een verschil is
iemand al antwoord op mijn vraag?
3 februari 2008 om 17:35 #126444hallo, mijn kenteken is vandaag van mijn brommer gevallen, en heb niet meer kunnen vinden, weten julle wat ik moet doen nou toevallig?:P
3 februari 2008 om 17:54 #126445zo snel mogenlijk naar de poltie en aangifte doen!! als iemand nu een overtreding begaat met jouwn plaatje dan krijg je de bote en moet jij betalen!! ga dus naar poltie(hoe erg dat ook is:P;)) en doe aangifte dan vraag je via rdw een nieuw kentekenbewijs aan omdat er nu een 1 op je plaatje komt moet het kentekenbewijs ook veranderen! dit kost meen ik 30 euro?? zodra je dit nieuwe kentekenbewijs binnen hebt ga je nieuwe plaat laten drukken voor een 20 euro?! en dan kan je weer rijden. je hebt nu dus wel een 1 op je plaat.
BTW 100E POST
3 februari 2008 om 18:08 #126446iemand al antwoord want ik heb spoed
3 februari 2008 om 18:12 #126447blok uit elkaar halen en alle pakkingen misschien eens vernieuwen? En anders eerst een nieuwe carb steken en GOED afstellen.
3 februari 2008 om 18:12 #126448wat is je vraag?
3 februari 2008 om 18:15 #126449beetje naar boven scrollen pier;)
@angel pakkingen zijn nog niet oud maar denk je dat het probleem weg zo zijn met een nieuwe carb nieuwe sproeier(welke? kijk ff in het sproeier topic plz) nieuw luchtfilter nieuw benzine filter en nieuwe kop pakking
3 februari 2008 om 18:20 #126450mmmm ik ben nog niet zo lang in to dit….maar voorzover ik weet…..ALs je zegt dat je carb lekt: eerst deze eens vervangen. Want als hij goed loopt na afstellen met een nieuwe carb dan heb je geen kosten meer π
Wat ik zou doen nu:– carb afwachten, deze monteren, goed afstellen (srr weet niet welke sproeier dat zal je aan iemand anders moeten vragen) en kijken hoe hij loopt
– loopt hij nog slecht zou ik idd benzinefilter vervangen en de benzine toevoer nakijken
– krukas eens controleren? Heb ook een tijd gehad dat hij een tijdje stationair liep en toen stilviel en volgens de brommermaker zat er toen speling op de krukas….(pakkingen hiervan al gecontroleerd of nie)
– blok nalopen op vuiligheid of so
– old skool wijze: gewoon overal eens voelen of je geen lekken voelt….P.S: ik heb je toevoegd op msn mocht je het niet weten π
3 februari 2008 om 18:23 #126451Edjuh :
Een si uitlaat past zonder aanpassingen(gat in de brug boren) niet op een ciao en omgekeerd, vreemd dat ze die bij elkaar zetten.welke moet ik dan hebben,ik heb hem nu al besteld ook al denk ik dat ze hem toch niet meer hebben, maar ik dacht dat die Si/ciao wel goed was, aangezien ik Ciao rijdt
3 februari 2008 om 20:09 #126452heeft een 13/13 carb op een deze setup nut?
– polini luchtfilter (hoogstwaarschijnlijk, koperen ring en drie pijpjes???
– sito uitlaat
– standaard 50cc cilinder
– poulie 70
– polini trekveertjes3 februari 2008 om 20:10 #12645313/13 altijd nut als je veilt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.