‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,076 tot 3,090 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Bo3T :
      heb een vraagje.. ik had mijn sproeiertje verwisseld van70 naar 68. maar ik kon niet goed kijken welke kleur de bougie had want die is al heel oud enzo..dus ik had een met een schuurpapiertje de bougiepunjes lichtjes geschuurd wnat hij liep niet egt lekker. af en toe uitvallen en stotteren.. Kan het zijn dat mijn bougie nu kapot is? want ik was rechtsteeks naar de brommerboer gereden die ff ging kijken snel.. die zij dat het aan de bougie of ontsteking kon liggen. Mijn bougie geeft een gele kleine vonk..maar hij loopt nu helemaal niet meer..Kan het dus aan mijn bougie liggen dat mijn brommer niet loopt?(hij vonkt dus wel).

Als er een vonkje is loopt hij meestal wel, maby is vonkje te zwak, maar dat komt zelden voor. Mischien is je sproeier eruit gevallen omdat je hem net niet strak genoeg hebt gedraait?:?

Een nieuw bougietje kan nooit kwaad, meestal zijn die dingen 2.50 en weet je tenminste zeker dat het niet aan bougie ligt.

Succes d’rmee

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Timmetje
      Bijdrager

Een grotere poulie, ga ik hier harder door, of trekt ik hier sneller door op? (of gewoon, werkt een poulie hetzelfde als tandwielen)

ArvidW
        Donateur

Pully werkt precies hetzelfde als tandwielen.

Dus een grotere pully achter = lagere top, harder optrekken

Voorpully kun je niet zomaar vervangen omdat die nogal vast zit aan koppeling, je kunt er ÊÊn maat groter opzetten die koppeling met grotere pully wordt altijd belgenkoppeling genoemt omdat deze gebruikt werd op belgische brom citta’s (vanwege kleine wieltjes)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Bo3T
          Bijdrager

wou ff zeggen dat het mijn bougie was die kapot was 😉 hij starte meteen!

JL
            Bijdrager

Hallo,

Ik heb tegenwoordig last van trillingen van mijn brommer… Heb net op een stil stukkie weg um helemaal opengetrokken. Hoor ik opeens ting… ik stop rij terug… Is 1 van de 2 blokbouten van die lange losgetrild… De andere zat ook half los??? Khep de brommer samen met cittatuner in elkaar gezet… paar jaar ervaring met scooters en hij werkt bij scooterzaak dus 1 ding is zeker… Ze zaten goed vast… Voor de rest heb ik een 70 poulie de snaar is goed gespannen en ik heb originele trekveertjes… Ik zelf denk dat de koppelingsschoentjes nogal versleten zijn heb net gekeken is inderdaad het geval… Als ik ze vervang is het probleem dan opgelost denken jullie:? khoor het wel :thumb

JL

henny
              Bijdrager

nou, als de bouten een beetje loszitten trilt je brommer omdat het blok los zit. dus probeer eerst je blok vast te zetten. gebruik aub die revetten met dat platte kantje dat scheelt…
                het zou natuurlijk ook kunnen dat je krukas iets uit balans is indien je die zou hebben bewerkt….???

JL
                Bijdrager

kzal ze is vastzetten met locktide… 😉

TimoO_
                  Donateur

bij een 19mm dell’ortho he, daar heb je dus 3 sproeiers in zitten (stationair, midtoerig, hoogtoerig) welke sproeier is het voor de hoge toeren? ik meen toch de middelste of zit ik fout?

Timmetje
                    Bijdrager

TimoO_ :
                      bij een 19mm dell’ortho he, daar heb je dus 3 sproeiers in zitten (stationair, midtoerig, hoogtoerig) welke sproeier is het voor de hoge toeren? ik meen toch de middelste of zit ik fout?

lijkt me sterk dat er 2 spoeiers zijn voor de afstelling, ik gok eerder: 1 voor choke, 1 voor stationair en 1 hoofdspoeier

zo zit het bij mijn mtx iig, en dat is een keihin

barry
                      Donateur

Die stationaire sproeier is zeker belangrijk.
                        Als deze te groot is & de motor draait even stationair,krijg je bij gas geven even te veel brandstof,met veel rook,en even een slechte optrek tot gevolg.

TimoO_
                        Donateur

ja maar die middelste is toch voor de hoge toeren? want daar zat 70 in 😐 ik heb dat effe verandert naar 104.

VespaCiaoPaul
                          Bijdrager

Ik kom net thuis, zie ik dat mn kenteken weg is…ik kan dan gewoon een nieuwe aanvragen toch? En stel dat iemand mijn plaat op zijn brommer schroeft en word geflitst o.i.d.?

Nick_orginelli
                            Bijdrager

ga gewoon voor de zekerheid naar de politie..;) (aangifte doen van diefstal) dan kunnen ze de kentekenplaat blokkeren volges mij, zodat jij geen boetes binnenkrijgt (die jij niet veroorzaakt), net zoals met een pinpas.

edit: je kan natuurlijk ook zoals Joey636 gewoon zonder plaat rijden:lol

GK
                              Bijdrager

das iig k*t misschien ff aangeven dat ie gestolen is ofzo en dan nieuwe aanvragen houwde ze dan denk ik op een of andere manier wel rekening mee, ik was er al bang voor dat dat zou gebeuren, gestolen kentekenplaten omdat ze zo groot zijn etc en met dat kentekenbewijs maarja

GK
                                Bijdrager

ik kan btw het marktplaatstopic niet meer vinden XD

15 berichten aan het bekijken - 3,076 tot 3,090 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.