‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,011 tot 2,025 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kay
    Bijdrager

Quest :
      misschien voor velen hier een domme vraag,

maar heb tot nu toe alleen nog maar aan een citta gesleuteld..

komt ie: past het blok van een citta in een vespa si? ik dacht dat het op een ciao wel zal passen
      en is verder alles hetzelfde, alleen de look en de velgen ?
      :bloos

Alle blokken van een vespa zijn gwn normaal uit de wisselen.

Quest
      Bijdrager

waarom is er dan verschil tussen een citta cilinderkop en een ciao cilinderkop? die van ciao is smaller toch?

Mike
        Bijdrager

citta is iets breder aan de voorkant of beter gezegt.. de ciao is dus ff smaller waar hij eruit komt.

ja kan een citta kopje iets aan passen zoadat ie wel past

Mike

hansieb
          Moderator

Herr FlicK :

R.oel ! :
            aangezien m’n 43mm polini dood is wil ik wel eens weten wat jullie me aanraden als vervanger ?? 😕

ik wil:

* niet absurd veel betalen
            * leuke snelle cilinder (70/80cc)
            * géén 80cc polini

wat zoude jullie kiezen ??

oh men oude cilinder 🙁 nouja hij heeft toch een dik jaar geleefd..

Ik zou de 46pinasco kopen, jayton heeft die tek oop voor 80 euro en is goede kwaliteit en 6pk! ik zou die doen roeltje

JEah roel doe die 46 pinasco tof ding man 🙂 help je jayton ook weer hehe ! Waarom geen 80cc? de 80 polini gaat net zo snel als de 70cc hoor 🙂 de beukpower is alleen 10 x meer aanwezig in de 46 polini.

iaccaloco
            Bijdrager

G-no :
              heeft er iemand misschien een exploded view van het kickstartmechanisme?

Ja!

Moet je morgen ff mailen, andrs vergeet ie ’t weer(leeftijd eh?:))

Ik kan er eentje voor je scannen uit “De Grote Vespa Bijbel….”

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

R.oel !

hansieb :
                JEah roel doe die 46 pinasco tof ding man 🙂 help je jayton ook weer hehe ! Waarom geen 80cc? de 80 polini gaat net zo snel als de 70cc hoor 🙂 de beukpower is alleen 10 x meer aanwezig in de 46 polini.

Hmm ik weet t echt nog niet welke t gaat worden 😕 die pinasco van jayton vind k wel bruut ja, maar k heb die foto’s in z’n topic bekeken en k schrok gewoon ervan hoe weinig poorten die cilinder heeft =) lijkt wel een standaard, maarja als nu iemand zeker weet dat t een goeie ( lees: snelle 😛 ) cilinder is, heb k er wel interesse in

ArvidW
                Donateur

Die pinasco 46.5mm lijkt gewoon een grote versie van de DR70evo, dus dan weet je iig dat hij wel snel is:
                  – meer cc’s dan DR70evo
                  – nikasiel wand dus meer toeren mogenlijk dan DR70evo

En met de Evo worden al snelheden van 80 gehaald… dus laat staan met die Pinasco:lol

Die polini 46mm vind ik er idd ook niet geweldig uitzien van binnen. Die boosterpoorten zijn nog kleiner dan van een DR50 38.4mm 🙁 Is het natuurlijk wel handig dat de poorten al goed overeen komen met je speedengine carter omdat dat carter gebouwd is voor de 80 polini

Ik zou zelf de Pinasco kopen, omdat hij er gewoon beter uitziet van binnen

Thomas heeft nu de 80 polini eronder liggen dus binnekort zal wel bekend zijn hoe hard hij er mee kan….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

R.oel !

uhh ik had t over die pinasco wat jayton te koop heeft, zitten in totaal maar 5 poorten in.

kijk:

achja k zie t wel, deze cilinder rijdt wel nog dus heb niet DIRECT een nieuw nodig, en om dit hele topic erover vol te lullen is ook weer zoiets :D:no

stijnvleut
                    Bijdrager

ik heb een blok uitgeveilt/opgeboord en 70 cc erop gelegt…. ik heb blok gereviseert…. alleen ontsteking NIET vervangen maar wel eraf gehaalt en daarna weer erop! alsk hem aanduw dan wil hij niet rijden…. net offie geen bezine krijgt! maar dat doetie wel want ik heb al 2 cabrateurs geprobeert, soms geeft hy een hele kleine schok dat hy wel HEEL ff rijd… wat kan het probleem zijn? de bougie vonkt… kheb hem al op cilinder kop gelegt!

joey636
                      Bijdrager

wat voor sproeier heb je zijn je contaktpuntjes goed afgesteld.
                        probeer eens een andere bougie

stijnvleut
                        Bijdrager

joey636 :
                          wat voor sproeier heb je zijn je contaktpuntjes goed afgesteld.
                          probeer eens een andere bougie

bougie hebk gedaan… sproeier 65…. met 13/13 uitgeveilt… 70 cc en polini country… en contact puntjes afstellen? kheb ze er gwn trug in gedaan :S?

Jelle1989
                          Bijdrager

dan moet je ze eens afstellen, als je compressi hebt, benzine en hij vonkt niet, dan moet je ze afstelle, ze moeten op 0.4 cm staan, dat moet je met een voelermaatje afstelle..

.-{2F4OV}-.

Zoals het nu klinkt ligt het idd aan de ontsteking…

Succes:thumb

stijnvleut
                              Bijdrager

Jelle1989 :
                                dan moet je ze eens afstellen, als je compressi hebt, benzine en hij vonkt niet, dan moet je ze afstelle, ze moeten op 0.4 cm staan, dat moet je met een voelermaatje afstelle..

0.4 van wat? kan iemand da op n foto laten zien ofzo?

hansieb
                                Moderator

Check de howto’s 0.4 op de voelermaat.

Howto: Blokreviseren en inlaat bewerken!

15 berichten aan het bekijken - 2,011 tot 2,025 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.