‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wheelieking89
    Bijdrager

alu is van ALUMINIUM

dus niet van ngietijzer xD

roest niet !

mooie grijze kleur past mooi bij je blokje – cil kop

meer toeren
      meestal IETS sneller
      meestal IETS krachtiger

MEESTAL goedkoper als gietijzere cillinders 😛 whaha

Baz
      Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
        50cc DR = NIET DOEN! zeer vastlopergevoelig en scheelt bijna niks!

Als je een snelle 50cc cilinder wil kopen, koop dan die van Athena. Is nog alu ook!:thumb

Ckerzz mee eens Athena liep echt seriues lekker voor 50snelleke en beter dan de DR alleen de Athena is 80 euro! en de athena 70cc is ook 80 euro duszz kan je net zo goed die nemen. op mopshop is de 50snel 5 euro duurder dan de 70cc :lol

J3sp3R
        Bijdrager

Baz :

.-{2F4OV}-. :
          50cc DR = NIET DOEN! zeer vastlopergevoelig en scheelt bijna niks!

Als je een snelle 50cc cilinder wil kopen, koop dan die van Athena. Is nog alu ook!:thumb

Ckerzz mee eens Athena liep echt seriues lekker voor 50snelleke en beter dan de DR alleen de Athena is 80 euro! en de athena 70cc is ook 80 euro duszz kan je net zo goed die nemen. op mopshop is de 50snel 5 euro duurder dan de 70cc :lol

Ja, pfoee, best prijzig… 😛
          En dan zit er nog niet eens een kop bij, whehe.. 😛

ArvidW
          Donateur

Jaspur, de DR50 is niet zo bagger als hier gezegt wordt hoor, volgens mij praat iedereen iedereen maar na. Er is weldegelijk verschil tussen deze en een standaard cilinder. Hoog in de toeren trekt hij echt flink harder. En met een leo krul / Proma loopt hij echt leuk:D

Snelheid 55-60km uur (met versleten zuigerveertjes) terwijl vriend met zelfde setup en Gloednieuwe 50cc standaard de 47 net haalt !

Vastlopergevoelig… nou bij mijn vriend niet, die heeft er nu al minimaal 2000km op zitten zonder enig probleem, waarschijnlijk zijn het nog behoorlijk wat meer dan 2000km. Als je die DR50 al thuis hebt liggen zal ik hem zeker eens onder je brommer leggen. Niet direct veel geld uit gaan geven !, eerst lekker proberen met die cilinder.:)

Jij wilde toch wat stiller zijn hè, een DR70evo + citty power rijdt ZEER leuk8) en maakt niet eens veel herrie 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

J3sp3R
            Bijdrager

ArvidW :
              Jaspur, de DR50 is niet zo bagger als hier gezegt wordt hoor, volgens mij praat iedereen iedereen maar na. Er is weldegelijk verschil tussen deze en een standaard cilinder. Hoog in de toeren trekt hij echt flink harder. En met een leo krul / Proma loopt hij echt leuk:D

Snelheid 55-60km uur (met versleten zuigerveertjes) terwijl vriend met zelfde setup en Gloednieuwe 50cc standaard de 47 net haalt !

Vastlopergevoelig… nou bij mijn vriend niet, die heeft er nu al minimaal 2000km op zitten zonder enig probleem, waarschijnlijk zijn het nog behoorlijk wat meer dan 2000km. Als je die DR50 al thuis hebt liggen zal ik hem zeker eens onder je brommer leggen. Niet direct veel geld uit gaan geven !, eerst lekker proberen met die cilinder.:)

Ik ga ‘m onder vario doen icm CityPower (Mssn binnenkort HM(: ). Ik wil ‘m ook niet tè hard laten lopen (zoals 55/60..), tis wel een snor hè zonder helmpie.. 😛 Maar geeft ie geen overtoeren met std voorvario?
              Ik heb net jmpb ff gemaild of ze ook een zuiger 38,4 mm kunnen regelen ;). Brommerboer hier zuigt

Ik zag je edit:

ArvidW :
              Jij wilde toch wat stiller zijn hè, een DR70evo + citty power rijdt ZEER leuk8) en maakt niet eens veel herrie 🙂

Hu, een dr70 rijdt slomer dan een 50Dr? 😛 Vaag 🙂
              Maakt 50dr dan ook meer lawaai dan de 70?
              Maar maakt die geen overtoeren icm std voorvario?

ciaoracer
              Bijdrager

Welke pen heeft een originele 50 cc.
                En is dit die poline wat bij onderdelen zo zeer goed beschreven staat en die wat je hele carriere mee gaat?
                klik klik

Nick_orginelli
                Bijdrager

je hebt een pen 12 en pen 10, dat ligt eraan;)

en die cilinder is een 42 alu van polini, deze is goed voor levenslang gebruik door de nicasyl laag binnen aan de wand van de cilinder.

kijk anders eens onder ”onderdelen” -> ”cilinders en toebehoren”;)

ik heb zelf ook een 42 alu van polini maar heb hem nog niet dronder kunne legge ivm wachten op zuiger:boos

Herr flick (en andere) kunnen je wel wat info/ervaring verschaffen over deze cilinder!

ciaoracer
                  Bijdrager

Hoe kan ik dan weten of ik 12 of 10 pen heb?

Nick_orginelli
                    Bijdrager

staat op de krukas;) ( er staat, je zult ut niet geloven: een 10 of 12=))

als je ut wilt checken haal je je gewoon je cilinder eraf en dan ff met zaklampje schijnen;)

ciaoracer
                      Bijdrager

Nog even een andere vraag als je je koppeling bekijkt zie je zo een goude schaal die zit vast met een moer. Hoe krijg ik die moer los, want het lukt mij niet want mijn vliegwiel draait mee zou ik dit kunnen blokeren ofzo.

FonS
                        Bijdrager

ff een schroevendraaier tussen je koelvinnen steken (kijk uit, ze kunnen natuurlijk afbreken..) en dan de bout losdraaien 😉

ciaoracer
                          Bijdrager

welke koelvinnen dat die van je vliegwiel of welke?

FonS
                            Bijdrager

ja sorry, bedoelde die vinnetjes van je vliegwiel ja 😉

ciaoracer
                              Bijdrager

hoop dat die moer dan niet te vast zit anders heb ik probleem.

cittatuner
                                Bijdrager

je kan beter een zuigerstop halen of maken (zie howto van barry) dan voorkom je dat je koelvinnen afbreekt of die krukasspie te zwaar belast

:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.