‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wausie
    Bijdrager

Hoe kun je het beste het gaatje voor de olie-toevoer in een mix-carter dicht maken? Heb al geprobeerd om het dicht te solderen maar dan hecht de soldeer niet goed op het carter. Iemand een idee?

TimoO_
      Donateur

solderen met tin is ook niet echt de beste oplossing :P. maar heb je dat nippeltje er nog aan? ik heb gewoon het slangetje erop gelaten en daar een schroefje met teflon tape in gedaan.

noellke
        Bijdrager

komt miss erg stom over,, maar hoe zet je in vredesnaam foto’s hier op de site.. ik heb het een en ander wat ik wil verkopen en daar wou ik toch erg graag foto’s bijzetten…

FonS
          Bijdrager

noellke
            Bijdrager

thanks 😉:thumb

sombrero
              Bijdrager

hey mensen ik heb hier dus nog een tomos vork liggen nou is mijn vraag
                moet ik de tomos lagertjes gebruiken of moet ik de ciao lagers gebruiken ??

TimoO_
                Donateur

8.54mm eerder openen? dat is best veel. als ik jou was zou ik wat minder doen maar moet je zelf weten.

het is best gemakkelijk. ik zeg je het niet meteen voor maar stop je krukas eens in je grote carterhelft en beredeneer aan welke kant je 2,44mm moet afhalen, en aan welke kant 8,54. het komt erop neer dat je wilt dat hij 8,54mm eerder begint met openen, en 2,44mm later sluit. aftekenen zelf lijkt me dan wel duidelijk. gewoon een stift pakken en 8,5mm en 2,5mm van het randje af aftekenen (die andere getallen zijn zo moeilijk af te tekenen).

victwaar
                  Bijdrager

Heb net een kickblok, maar zit een beetje met het aansluiten van de kabels. Bij mijn elec blok wat ik nu heb komen er 3 kabels uit die naar de cdi gaan en 3 andere die alledrie in hetzelfde stekkertje vastzitten.
                    Bij het kickblok lopen er ook 3 kabels uit voor naar de cdi, dus daar geen problemen. Maar er lopen ipv 3 nu 2 kabels uit en deze hebben ook allebei een apart stekkertje. De kleuren van die twee zijn geel en bruin, mis dus de blauwe/groene.
                    Hier is op de eerste afbeelding te zien hoe ik het heb op mij huidige blok, niet het kickblok dus:

Reageer op: Trekveertjes

Ben er achter waarom de een 5 en de ander 6 kabels heeft. Namelijk het aantal spoelen, een is een 3-spoel en ander een 4 spoel.
                    Maar Als ik nu gewoon de gele en de bruine draad aansluit werkt alles dan?
                    Waar dient die blauwe/groene kabel eigelijk voor?

adff
                    Bijdrager

@ victwaar: Bij het ene model heb je stroom genoeg voor remlicht, toeter en normale lichten, bij jou kickblok zitten er in totaal waarschijnlijk maar 3 spoelen. Wat je heel simpel kan doen, is je spoelen verwisselen door de vliegwielen er even af te halen en wat schroefjes los en weer vast te draaien :thumb

NU mijn eigen probleem:
                      Heb nu dus een 43 dr, en een normale 50cc kop, maar nu blijft hij maar valse lucht naar het decompressiekanaal trekken. Er zit namelijk maar een kleine afstand tussen. Je hoort namelijk als ie compressiemaakt wat lucht door de uitlaatpoort fluiten en de compressie is niet superhoog. Ik kan de kop 2mm draaien, maar dit heeft verder ook weinig effect. Snap niet waarom dat kanaal origineel zo breed moet zijn:?
                      Heb al met/zonder pakking geprobeerd, verschillende koppen, verschillende carters. Is mijn enige optie nou een 65cc kop?

Tonni
                      Moderator

Ook gewoon een 50cc pakking geprobeerd? Dan gaat het meestal wel goed. Anders zit je vast aan een andere kop. De ‘snelle’ koppen hebben het decompressie gaatje een stuk kleiner en verder van de rand zitten..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

adff
                        Bijdrager

Tonni :
                          Ook gewoon een 50cc pakking geprobeerd? Dan gaat het meestal wel goed. Anders zit je vast aan een andere kop. De ‘snelle’ koppen hebben het decompressie gaatje een stuk kleiner en verder van de rand zitten..

Geprobeerd, is het enige geluid dat je moet horen echt een plop, of kan je ook nog lucht die langs de zuigerveren of slotjes glipt horen? Als dat laatste zo is…

Hoe zwaar moet het ongeveer zijn om je vliegwiel met compressie rond te krijgen? Zou je dan echt 2 handen moeten gebruiken? Of kan het ook met 1 hand via de koppeling

Iemand nog?

Wausie
                          Bijdrager

Heb 2 vragen:

1. Heeft een electronisch blok geen nokas op de kruk zitten? Lijkt me niet maar ik wilde het nog ff een keer controleren.
                            2. Als mijn inlaat open staat dan kan ik er geen lucht in blazen, cilinder en kop zitten erop. Dit is de bedoeling?

adff
                            Bijdrager

Wausie :
                              Heb 2 vragen:

1. Heeft een electronisch blok geen nokas op de kruk zitten? Lijkt me niet maar ik wilde het nog ff een keer controleren.
                              2. Als mijn inlaat open staat dan kan ik er geen lucht in blazen, cilinder en kop zitten erop. Dit is de bedoeling?

1. Klopt, waarom zou je een nokkenas nodig hebben, ontsteking gaat elektronisch, dus niet mechanisch dmv Cp’s of nokkenas
                              2. Ja, carterdruk ofzoiets? Is met mijn blok igg zo

Wausie
                              Bijdrager

Heb net ff een testritje gemaakt. Rijd prima, geen enkel probleem dus. Maar toch bedankt voor de antwoorden.

TimoO_
                                Donateur

als je cilinder en zuiger erop zitten is dat normaal. je zuiger zit namelijk voor de poorten in je cilinder, zo kan er geen lucht ontsnappen.

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.