Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 oktober 2008 om 16:00 #45144
Ja maar snap het niet helemaal want had al van andere mensen gehoord dat de Ninja gwn direct moet passen. Dus vind het vaag dat die dat niet doet. Hij lijkt niet verlast te zijn, maar ik ben er niet helemaal zeker van. Als ik er niet uit kom dan ga ik uiteraard zelf ff een bevestiging maken.
20 oktober 2008 om 16:19 #45145ze zijn voor Ciao gemaakt en daar passen ze ook precies op (staat ook ‘Ciao’ op ;))
voor een Citta enz zul je inderdaad zelf een beugel moeten maken voor de bevestiging aan de achterkant
20 oktober 2008 om 18:07 #45146
Tom ciaoKun je eigelijk zomaar een ophoogplaatje tussen je cilinder zetten?
Want ik keek laatst in mijn cilinder en toen zak ik dat de poorten niet helemaal opende (t was niet veel maar toch)En van welk metaal moet die dan zijn?
En dan moet er toch wel aan beide kanten een pakking neem ik aan?
Wat voor effect heeft dit op de prestaties en op de compressie (want de squish wordt ook meer)?Graag reacties
20 oktober 2008 om 18:15 #45147Ophoogplaten zijn meestal van metaal/alu.
Grotere squish = Minder compressie = Minder goede verbranding.
Als ik t goed begrijp krijg je een vlakkere powerband bij een grotere squish.
20 oktober 2008 om 18:27 #45150
Tom ciaoEn een oplossing voor minder compressie is?
Kop afvlakken ofzo?20 oktober 2008 om 18:41 #45151ja kan. maar ik zou gewoon dubbele pakking gebruiken of 3 pakkingen in plaats van een ophoogplaat. want ophoogplaat is echt voor als je echt de timing wilt gaan veranderen van de cilinder. ophoogplaat is dus eigenlijk effectief wanneer je de cilinder hebt getuned met/op nieuwe timingen. wat in jou geval waarschijnlijk niet het geval zal zijn.
of je moet een niet al te dikke ophoogplaat gaan maken.20 oktober 2008 om 18:50 #45152en ophoogplaatje van 1mm oid is eigelijk altijd wel goed. een extra pakking merkt je bij een vespa eigelijk totaal niet.
als ik jou was zou ik gewoon een alu plaatje regelen van ca. 1 mm dik en een ophoogplaatje maken. zoveel werk is het niet en puur om effe te testen is het wel leuk, misschien rijdt het wel merkbaar beter.
om minder compressie tegen te gaan kan je altijd je kop wat afvlakken ja.
20 oktober 2008 om 19:13 #45153hey
Men zegt hier op het forum dat een 46mm Polini 5,5pk levert op krukas.
Wat is dan ongeveer het vermogen op het achterwiel? Ik heb mij laten vertellen dat door de “slechte aandrijving” van een ciao ervoor zorgt dat je een pak verliest van dit vermogen.Gr
20 oktober 2008 om 19:17 #45154je verliest altijd vermogen door de weerstand van de weg he , en vertanding enz. 🙂 enz.
20 oktober 2008 om 20:20 #45155het is inderdaad zo dat als je een betere overbrenging hebt je meer pk op het achterwiel krijgt, bij een vespa is dit een grote begrenzende factor.
kan iemand mij vertellen waar ik nog revisiesetjes voor varioklokken kan krijgen?
20 oktober 2008 om 20:36 #45158uhm bij het lagerhuis in de beatrixhaven bij jou in de buurt kun je de lagers gewoon bestellen gewoon ff de oude lagers mee nemen heb ik ook gedaan. ook de keerringen konden ze leveren alleen alle oude ringetjes moet je dan wel nog gewoon gebruiken.
en de beatrixhavven is 5 minuutjes rijden van bij jou uit 😉
jmpb verkoopt ze helaas niet meer.20 oktober 2008 om 20:48 #45159ohja dat is inderdaad een goed idee. best stom dat ik daar zelf niet op kwam 😛 dankjewel
20 oktober 2008 om 20:50 #45160jaah en ik was toen dacht ik iets van 14 euro kwijt voor alles. maar weet niet zeker want ik had ook nog andere dingen gekocht maar je zult rond die prijs iets kwijt zijn. en ze hebben ze op voorraad. tenminste toen ik daar was 🙂 dat is ook een voordeel 😀
20 oktober 2008 om 20:57 #45162weet je zeker dat het lagerhuis in de beatrixhaven ligt? ligt volgensmij toch bij heuts in heugem.
20 oktober 2008 om 21:03 #45163jaah klopt indd. ik dacht dat dat ook de beatrixhaven heete 😛 foutje 😀
is in ieder geval daar in de buurt van het ziekenhuis langs de maas 😀 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.