‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

TvA2Fl :
      Hey,

Ik heb een vraagje :
      ik was dus opzoek naar een 43 mm DR en een vriend van me had er dus nog een liggen,
      kom ik daar net aan zitten er 2 krassen in + 1 mwa aardig deukje..
      maar de zuiger gaat nog wel gewoon lekker heen en weer..

Als de deuk in de cilinderwand zit is het zuigerpenborging eruit gelopen. Vaak geeft dit flinke schade mee. De zuiger moet juist strak passen en niet te makkelijk heen en weer gaan. Voor die 15 euries kan je geen bult vallen. Desnoods laat je hem honen met een overmaat zuiger, dan is hij weer als nieuw ๐Ÿ˜‰

FonS
      Bijdrager

TvA2Fl :
        Hey,

Ik heb een vraagje :
        ik was dus opzoek naar een 43 mm DR en een vriend van me had er dus nog een liggen,
        kom ik daar net aan zitten er 2 krassen in + 1 mwa aardig deukje..
        maar de zuiger gaat nog wel gewoon lekker heen en weer..
        ik mag hem voor 15 euro hebben,
        wat zouden jullie doen? ๐Ÿ˜‰

Alvast Bedankt

mvg Twan:)

ligt eraan, hoe diep zijn die krasjes en het deukje, en waarin zitten ze, cilinderwand of zuiger? (plekjes op de zuiger zijn niet zo’n ramp, ff met een heel fijn schuurpapiertje er over heen eventueel)

@ SnoopJ ; volgens onze lijst hier is het een 43mm Proma (foto’s zijn geloof ik van Speedbuxy, PM hem voor info)
        in ieder geval erg zeldzaam ! ik zou hem zeker kopen, maar niet om te gebruiken voor dagelijks gebruik oid, vanwege de zeldzaamheid.
        @ Michel ; de Autisa is van buiten alu, deze is 100% gietijzer

TvA Tuning
        Bijdrager

@fons

er zit een deuk in de cilinderwand en een kras de kras is laatmaarzegge een streep die doorloopt in de cilinder en de deuk kan ik het topje van me pink inzetten.
          maar de zuiger gaat nog wel gewoon soepel heen en weer in de cilinder;)

FonS
          Bijdrager

ik vraag me af hoe je een deuk in je cilinder kunt krijgen, vriend van me had zoiets ook eens, toen was een pistonclipje losgekomen, zuiger dus ook gaar
            denk dat hetzelfde met die cilinder gebeurd is, dus ik zou er persoonlijk niet mee willen rijden
            moet je zelf weten natuurlijk

TvA Tuning
            Bijdrager

ja ik heb ook hetzelfde gehad met mijn 41 mm DR hier zitten meerdere deuken in ( foto staat in perso si projectje )- hij zegt zo 15 euro echt niet minder ohja zit trouwens ook maar 1 zuigerveer op, ik denk ook als ik zo ga rijden dat ik binnen de kortste keren een grotere vastloper heb. ๐Ÿ˜‰

(p.s met die van mij 41 mm is helemaal niet meer te rijden want dan piept alles gewoon als je hem aanloopt)

Clint
              Bijdrager

Ik rij elke dag sowieso 25 km met mijn citta. Ik moet als een gek tanken. 10 euro per week ofzo, weet iemand of dit normaal is? Of komt dit gewoon doordat ik mijn inlaat heb uitgevijlt? Ik dacht altijd dat een citta/vespa wel 1:35 reed, maar mijne rijd iets van 1:20..

1-feb
                Bijdrager

Hij lekt waarschijnlijk ergens (doe je benzine kraan alstijd dicht als je hem niet gebruikt!) en door je 13/13 verbruikt hij veel meer en je inlaat natuurlijk terwijl dat op een 50cc standaard bijna niks uitmaakt kwa prestaties. Normaal hoort hij zelfs 1 op 45/50 te kunnen rijden.

Smooth_Patrick

Wat is de binnen diameter van eeen benzinekrana van een vespa waar je hem met over dat busje draait bij de benzinetank

Kevinwol
                    Bijdrager

hoe kan ik het verschil tussen een brom en snor vertanding in de achterklok zien? ik heb hier een paar klokken liggen. met een heel groot tandwiel er in. is dat brom of snor?

ArvidW
                      Donateur

Heel groot tandwiel = brom

Bromvertanding, 2 assen
                        Snorvertanding, 4 assen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

Clint
                        Bijdrager

1/2 :
                          Hij lekt waarschijnlijk ergens (doe je benzine kraan alstijd dicht als je hem niet gebruikt!) en door je 13/13 verbruikt hij veel meer en je inlaat natuurlijk terwijl dat op een 50cc standaard bijna niks uitmaakt kwa prestaties. Normaal hoort hij zelfs 1 op 45/50 te kunnen rijden.

Hij lekt nergens en ik doe mijn benzinekraan altijd dicht. En dat uitvijlen heeft zowat 10 km/h gescheelt, dus het helpt zeker wel op een 50 cc;)

gido-vespa

hoe zet je je krukas weer terug in het kleine cartertje??

ChrisNL
                            Bijdrager

Wat ik meestal doe, bij de kleine helft met lager ff warm maken (heteluchtoven of fรณhn) en dan krukas erin schuiven of tikken met kunststof hamer..

JayL
                              Bijdrager

@Gido-vespa 5 minuten lang goed warmstoken… lager valt er zo in ๐Ÿ˜‰

ChrisNL
                                Bijdrager

vergeet dat kleine ringetje niet btw.. ๐Ÿ˜€

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.