‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,331 tot 3,345 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

niek1992 :
      vreemd… net een “vastloper” gehad. mn pistonclipje was losgeschoten, en begon lekker te graven in mn cilinderwand.

het vreemde is dus, ik kon gewoon door rijden? dus het was geen echte vastloper? cilinder+zuiger hebben beide flinke schade.

Heb ik met m’n 41mm Polini gehad, die had aan beide kanten diepe sleuven erin. Ik gebruikte hem voor dagelijks vervoer (55 km per dag) en ik heb geen idee hoe lang ik ermee heb rondgereden, want ik heb er serieus niks van gemerkt (ik reed altijd met oordopjes in, lekker muziek luisteren want het was bijna drie kwartier rijden tot aan school, anders had ik het vast wel gehoord natuurlijk).
      En hij liep gewoon prima zoals altijd :lol

R-Ciao
      Bijdrager

Daan777 :
        Meest gekozen andere pijpen voor vario zoals:
        Simo racing, proma CC, Top One enz.

Vraagje: Hoe groot is het drijfstangoog van een p10, en van een p12 kruk?
        Stel dat ik een p10 kruk heb (simonini krukas van jmpb) en een simonini cilinder met een p12 zuiger, hoe kan ik dit dan het beste oplossen? (oplossing hoeft niet makkelijk te zijn)

ik weet niet of je hier iets aan hebt?

http://www.scootparts.nl/epages/Scootparts.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/S6-802055

Mijn vraag nu:

Past een Leo Krul voor Ciao zonder aanpassingen op een Citta?

leon ciao
        Bijdrager

nee, dan was er geen apparte ciao en citta versie geweest he 😛

niek1992
          Bijdrager

inderdaad. bij mij was het aan beide kanten beschadigd. links meer als rechts. Links was daarom ook helemaal weg. het pistonclipje. rechts zat hij gedeeltelijk nog… alleen het oogje + een stukje. 😀

Ik ree de hele tijd achter een bus, iets van 25 ofzo. en toen trok ik opeens het gas open, want ik was bij mn straat. en toen opeens krgggrgrgggrggg!!! dus ik denk wtf? ik stop hem gelijk. komt er een vriend aangereden. zegt ie: ja heb ik ook is gehad… probeer is te starten ( ik dacht dat mn lagers doorwaren ) dus ik starten. liep gewoon. dus ik verder naar mn huisgereden.

haal ik het blokje eronder vandaan, kijk ik in de cilinder. dikke krassen. echt gwn milimeter diep enz. =D maar ik wou toch al nieuwe 😛 dus tja komt wel mooi uit:D

Mike
            Bijdrager

leon ciao :
              nee, dan was er geen apparte ciao en citta versie geweest he 😛

een leo krul ciao uitvoering gaat zonder gezeur onder een citta hoor. niks aan te passen..

alleen een klein stukje voorpatbord.

Mike

green_white
              Bijdrager

tijdens het rijden komen er enorme knallen uit mn uitlaat en stottert.
                hij rijd wel gewoon goed laatst 35 km achtereen zonder andere problemen gereden.
                contactpunten staan goed. weet iemand hoe die knallen en stotteren komt?

Docs
                Donateur

hoe oud is je uitlaat?

sombrero
                  Bijdrager

green_white :
                    tijdens het rijden komen er enorme knallen uit mn uitlaat en stottert.
                    hij rijd wel gewoon goed laatst 35 km achtereen zonder andere problemen gereden.
                    contactpunten staan goed. weet iemand hoe die knallen en stotteren komt?

kijk eens naar je spiebaan van de krukas en het vliegwiel. misschien is deze wat uitgesleten, waardoor de ontsteking iets later vonkt. hierdoor krijg je knallen uit de uitlaat. vervang zonodig ook even je spietje.
                    ik heb dit probleem ook. maar kijg het niet meer verholpen. ik moet een nieuwe krukas gaan kopen.

goedguus
                    Bijdrager

hej is mijn ontsteking kapot als hij telkens net niet wil aanslaan? ook niet op de choke namelijk hij start net niet maar het scheelt maar heel weinig..? iemand een idee?

PiNeAppLePro
                      Bijdrager

Bekijk je vonk eens door je bougie eruit te draaien. Bougie in je dop te doen en dan tegen iets metaals van je frame te houden en dan aan te lopen.

Blauwe vonk = goed
                        Geel = niet de bedoeling! Probeer een andere bougie ..

Clint
                        Bijdrager

Ik trek nu nog steeds niet goed op, komt door de proma. Zou een poelie 80 niet fijner rijden, of zal die dan ook meteen 5km/verliezen op top?

sincitta
                          Bijdrager

met welk spulletje kon je ook alweer spoelpoorten dichtmaken als er een klein gatje in zit?

TvA Tuning
                            Bijdrager

epoxy of kneedbaar alu. 😉
                              of bizon 2 componentenlijm:thumb

goedguus
                              Bijdrager

@ PiNeAppLePro das nou het gekke heb net een nieuwe bougie en ontsteking erin zitten..

Tom ciao

variosnaren van een citta passen ook gewoon op een (super)bravo he?

15 berichten aan het bekijken - 3,331 tot 3,345 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.