Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2009 om 21:01 #51437
ArvidW :
22.5mm, zelfde als de meeste snorcartersBedoel je niet 23,5? Of is het geen typfoutje?
22 maart 2009 om 14:07 #51451Ik heb dus mijn carburateur(13/13) vandaag eruitgehaald en mooi schoongemaakt. Eenmaal er terug ingezet start de brommer ineens niet meer, iemand die weet wat het probleem is?:P
alvast bedankt;)
22 maart 2009 om 15:17 #51455heb je even goed geprobeerd, aangezien de benzine uit je carb is kan het starten wat moeizamer gaan dan normaal.
22 maart 2009 om 15:32 #51456Daan777 :
ArvidW :
22.5mm, zelfde als de meeste snorcartersBedoel je niet 23,5? Of is het geen typfoutje?
wat is het nou?=)
22 maart 2009 om 16:02 #51459Jacky :
heb je even goed geprobeerd, aangezien de benzine uit je carb is kan het starten wat moeizamer gaan dan normaal.Ja, er gaat genoeg benzine doorheen. iemand anders een idee?:P
22 maart 2009 om 16:54 #51464misschien tog perongelijk je sproeier verstopt, wie weet
VRAAG:
ik wil mijn simonini proline verchromen. maar er zit een aluminium demper op en vastgezet met popnagels.
kan ik die gewoon uitboren en na me uitlaat verchroomt te hebben me demper er weer op zetten met andere popnagels?is dat goed te doen en levert het geen problemen op? en zit zo demper simpel in elkaar
22 maart 2009 om 16:56 #51465ik zou eerst maar eens vragen of ze een uitlaat wel willen verchromen. vaak doet een verchromer dit niet, omdat ze niet graag vuil willen hebben in hun chroombaden. en een gebruikt uitlaat heeft toch wel wat vuil in de uitlaat zitten hoor
22 maart 2009 om 19:36 #51475Ik ga mijn ciao spuiten maar hoeveel verf heb ik nou nodig, ik de hele ciao spuiten op de velgen en het stuur na. Hoeveel bussen primer en hoeveel bussen lak heb ik nodig?
Lars
22 maart 2009 om 19:37 #51476Ik wil mijn klein kick-carter op een groot mix carter zetten, maar nu past het niet 🙁
Bij de voetpakking is het klein carterdeel een halve mm hoger dan het groot carterdeel.
Wat kan ik hier nou mee doen? tis me enige groot carter waarbij de inlaat helemaal niet lekt, dus ik denk ff blokje in elkaar zetten, maar niet dus 😕22 maart 2009 om 19:37 #514772-3 bussen van ieder denk ik;)
22 maart 2009 om 20:01 #51480Oke dan, ik heb mijn blokkeerpen van de kickstart op de juiste plek zitten en nou de veer. Ik moet daar waarschijnlijk nog een gaatje prikken maar waar. Wat is de bedoeling? Dat de veer de pedaal op de blokkeer pen duwt of dat ie alleen het pedaal terug omhoog duwt na het kicken? Ik vind het wel heel spannend…
En is er een alternatieve oplossing voor het feit dat ik een Ciao kickas heb en in een Si probeer te proppen en dat dus de pedalen tegen de kappen komen.
22 maart 2009 om 20:11 #51481adff :
Ik wil mijn klein kick-carter op een groot mix carter zetten, maar nu past het niet 🙁
Bij de voetpakking is het klein carterdeel een halve mm hoger dan het groot carterdeel.
Wat kan ik hier nou mee doen? tis me enige groot carter waarbij de inlaat helemaal niet lekt, dus ik denk ff blokje in elkaar zetten, maar niet dus 😕Heb je van dit mix carter toevallig ook het kleine carter nog? Die kan je namelijk ook gewoon als kickcarter gebruiken.
Anders is het carter (laten) vlakken een oplossing.I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 maart 2009 om 20:23 #51482Ik hoor hier vaker dat carterhelften worden uitgewisseld. In de carterhelften staan toch nummers die overeen moeten komen zodat de toleranties overeenkomen. Ik weet van een p200e dat het wel eens een mm kan schelen voordat de assen kunnen passen. Ik neem aan dat dat bij deze blokjes ook zo is. Het kan zo dus voorkomen dat bijv je krukas ook scheef in je blokje zit.
Of lul ik nou uit mijn nek?
22 maart 2009 om 20:36 #51483Het is mij ook wel eens opgevallen dat bij het wisselen van carter helften de overloop opeens niet meer goed was.
Ik denk zelf wel dat de krukas lagers en simm ringen er goed genoeg voor zorgen dat de krukas recht in je blok zit.
22 maart 2009 om 20:49 #51484Nou, ik denk het niet. Na het gieten worden de helften gevlakt, gefreest en getapt etc. Dan worden ze gemeten en de helften die binnen de zelfde toleranties zitten krijgen een zelfde nummer.
Lagers hebben een zelf een eigen een euh mom, ff dat woord zoeken… zelfcorrigerende functie. hahaha maar eigenlijk wil je die niet gebruiken. En het ergste geval zit je krukas dus gewoon scheef. je koppeling/voorvario dus ook.
Wil je dus een blokje dat goed is uitgelijnt en geen lagers vreet etc zul je dus dezelfde nummers moeten hebben.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.