‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,181 tot 3,195 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ChrisNL
    Bijdrager

ja vreemd.. en startpilote? al geprobeerd? moet je ff een boormachine met dop 13 hebben en op je krukas zetten, dan ren je je eigen niet 10x in de rondte. wees er wel voorzichtig mee.

sombrero
      Bijdrager

jah ik ren toch liever dan de boormachine.
        startpilote heb ik hier staan. ga ik eens proberen ja. had ik nog niet aan gedacht. maar ik ga ff kijken of de voetpakking niet lekt. misschien sluit die niet goed af omdat ik de tussenpakking misschien niet goed heb afgesneden op het uiteinde.

ChrisNL
        Bijdrager

Hoe kan je de compressieverhouding eigenlijk berekenen? heb van een originele kop nogal behoorlijk wat afgehaald en was benieuwd wat die verhouding nu is..

sombrero
          Bijdrager

nou heb het vliegwiel er weer eens afgepakt.
            alweer het spietje gebroken :S
            ik ga nu een nieuw ontstekingsnokje bestellen en die ring en dan een zak vol met spietjes. krukasspeibaan is gelukkig nog helemaal intact. vliegwiel spiebaan is ook nog helemaal 100 %

ChrisNL
            Bijdrager

okeej dan. draai je de handel wel goed vast? omdat het niet de eerste keer is kennelijk? 😕

sombrero
              Bijdrager

ja draai het zo ver vast dat ik het gevoel heb dat hij niet verder vast kan. ik denk dat het nokje de oorzaak is, omdat deze niet echt meer zo goed uitziet.
                heb de bestelling bij jmpb gedaan

vesparijder
                Bijdrager

hey

ik wou even vragen welke krukas goed en sterk genoeg is om met een 46mm Polini met zowel poulie als met vario rond te rijde.

Gr

Daan777
                  Moderator

De STD piaggio krukas.
                    Of een vollewangen van nuova, malossi, simonini.

Vraagje:
                    Wat is de meest hoogtoerige uitlaat voor een 43DR?
                    Optrekken boeit me niet, het gaat om de topsnelheid.

sjors001
                    Bijdrager

eey, met mijn setup (zie hiernaast) haal ik maar 45 ofzo:( (heb een snor!)
                      heb trouwens ook mijn inlaat uit laten veilen, maar ik vind dit nog te langzaam dus zat ik erover te denken om een kleinere poelie te nemen, maar heeft dit veel invloed op de snelheid? en op het optrekken? want hij trekt nu wel lekker op.. en welke zou ik dan moeten nemen? thnx!!

SpeedDemon
                      Bijdrager

Door een kleinere poulie ga je langzamer trekken en sneller rijden. Poulie 70 zal je wel over de 50 drukken.

Mike
                        Bijdrager

sjors.. je zal wel een snor naaf hebben! monteer een bromnaaf en hoppa daar ga je;)

Mike

TimoO_
                          Donateur

@ Sjors001, ik zou maximaal een poelie 70 nemen, echt niet kleiner gaan omdat dit toch wel heftig ten koste gaat van het optrekken. misschien wel wat andere trekveren erin zetten, heeft altijd een positieve invloed op het optrekken 😀

en dat je er maar 45 mee gaat verrast me niet zo.. kan je standaart bromscooters dus gewoon bijhouden? vespatjes zijn nou eenmaal niet zo makkelijk op te voeren 🙁

Docs
                            Donateur

ik heb een heel apart iets. ik heb kortsluiting en wel op de volgende manier:
                              er springen vonkjes over in mn toeterknop(van de knop naar de aarde schroef)
                              dus mij toeter gaat constant, en vooral bij hoge toeren

iemand een idee hoe ik dit op los, zonder de toeter (voorgoed)te verwijderen?

Mike
                              Bijdrager

zit er niet iets tussen waardoor ie constant contact maakt ofzo? een stukje van het veertje misschien?

Mike

SpeedDemon
                                Bijdrager

Waarom heb je een toeter nodig…. je hebt toch een proma:D

15 berichten aan het bekijken - 3,181 tot 3,195 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.