‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,121 tot 3,135 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Svennoow
    Bijdrager

Simon: denk dat je gewoon ff nieuwe segmentjes erin moet zetten.

tompiebozzel
      Bijdrager

weet iemand wat een goede uitlaat is voor vario?

BMW
        Bijdrager

@ rudy10: gewoon een citypower nemen;)

Mijn vraagje: moet er bij een citta persé een benzinefilter tussen, want ik dacht dat er in je carburateur ook al een soort filtertje zat.

goedguus
          Bijdrager

nee hoeft niet perse ma is wel handig als je beetje troep in je tank hebt

hdev
            Bijdrager

@TimoO_ oke zal is kijken. hij gaat inderdaad niet meer aan. maar als ik loop maakt ie heel raar geluid en als ik dan gaa rennen word het geluid erger en als ik dan gas geef dan stopt ie er mee:S

TimoO_
              Donateur

BMW :
                Mijn vraagje: moet er bij een citta persé een benzinefilter tussen, want ik dacht dat er in je carburateur ook al een soort filtertje zat.

En in je benzinekraantje zit er ook een ingebouwt, twee filters dus.

sombrero
                Bijdrager

ik zou er voor de zekerheid een tussen doen.
                  mijn filter tussen kraan en carburateur bevat toch nog kleine vuildeeltjes . maak hem regelmatig schoon. is niet veel vuil, maar het is toch wat he

green_white
                  Bijdrager

kan het kwaad als je je vliegwiel vast lijmt aan de krukas? brommerboer wil dat bij citta doen omdat spietje steeds breekt (3x) en spiebanen van vliegwiel en krukas goed zijn.. Hij zegt dat je dan als enige optie vliegwiel kan vastlijmen
                    is dit goede optie of niet?

goedguus
                    Bijdrager

nee niet doen

Honda_mbiloss
                      Bijdrager

Is inderdaad geen goede oplossing. Het is niet normaal als je spie steeds breekt. Waarschijnlijk is er iets met je vliegwiel aan de hand, of de koppeling druk hem niet goed aan. Of je hebt het ringetje wat het tussen het vliegwiel en de koppeling komt verkeerd om zitten (deze ring hoort NIET in het vliegwiel te vallen, al past dit precies)

Mij lijkt het meest logische dat je vliegwiel niet meer conisch is, of je krukas. Hierdoor klemt het vliegwiel niet goed meer op je krukas, en gaat steeds je spie kapot.

Mijn tip, probeer een ander vliegwiel

green_white
                        Bijdrager

haha ja als ik hem zelf maakte zou ik ook egt wel een ander vliegwiel dr op zetten.
                          maar het zit zo, de citta is net gekocht en diegene had al 3x een gebroken spietje gehad. Hij had er zelf geen verstand van en liet dat dus doen bij een `brommerzaak`. Nu was hij er zat van en verkocht hem dus. Ik rij er 20 meter op en spietje breekt weer. dus die vent van de brommerzaak zegt spiebanen zijn 100% goed enige wat ik kan doen is vliegwiel vastlijmen aan de krukas. als ik daar 20 km mee kan rijden (naar huis) vind ik het prima.

is het dus wel vertrouwd om zo’n eind te gaan rijden met vastgelijmde vliegwiel?

Honda_mbiloss
                          Bijdrager

Als hij er in ieder geval weer een spietje tussen stopt, en die niet vastlijmt zou je het op hoop van zegen kunenn proberen…

hdev
                            Bijdrager

moet je vliegwiel helemaal in je carter vallen (behalve je die vinnen dan) of blijft er ook nog een rand van het vliegwiel zichtbaar?

Bo3T
                              Bijdrager

Ik heb een oude keerring van een klein mixcarter. De brommerboer had geen van deze specifieke keerringen meer, dus heb ik de oude er uit wanhooppoging maar weer terug ingestopt. Helaas had deze geen veertje er meer inzitten.(veertje is er toch juist voor dat die alles afsluit neem ik aan?)

Ik startte mijn brommer, en hij liep echt brak gewoon :p.. kan het dus door deze gebruikte keerring komen dat hij niet lekker loopt? Loopt hoog stationair enzo…
                                kon hem er ook heel gemakkelijk uit halen met een kleine schroevendraaier.

Voor de rest zijn alle pakingen/keering in het groot carter wel vernieuwd!

thx.

ArvidW
                                Donateur

Boet, ja dat veertje is zo ongeveer het belangrijkste van heel die keering 😛

Oplossing voor het probleem:
                                  – koop een originele keering voor de onstekingskant
                                  – haal uit die keering het veertje
                                  – stop dat veertje in je oude keering

Of natuurlijk ergens anders zo’n keering regelen 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 3,121 tot 3,135 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.