Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 februari 2009 om 16:34 #49905
kennydd :
hallo
ik heb een p10 krukas en een p10 lager maar hij past niet.
ik heb gezien dat er een busje in mijn krukas zit waar mijn lager komt.
ik snap hier niks van kan iemand me helpee!!
gr::::als je een kopere busje in je krukas hebt dan is het meestal een P12
oke maar als het p12 is zit er dan 12 milimeter tussen ? waar de naaldlager komt
de krukas is 12 mm waar die lager doorheen komt.
mijn lager is12.5 aan de buitenkant hij moet tog in mijn krukas komen.
snap er egt niks van.
deze lager die ik heb komt uit een p 10 krukas maar hij past niet in de krukas die ik nu heb het krukas gat is te klein.
en er zit idd een koperen busje in. maar als p 10 lager zelfs te groot is ????je hebt verschillende maten naaldlagers in pen 10. ik ken de wat langere dunne voor pen10 maar je hebt ook wat dikkere minder lange pen 10, verschilt nogal per krukas. b.v. de racekrukas die ik heb heeft zo’n lange dunne, in tegenstelling tot een originele die ik heb heeft een wat dikker korter naaldlagertje.. jij hebt waarschijnlijk net de verkeerde gok ik 😐
het kan ook een uitgesleten busje zijn bestemd voor pen 12, of is het een nieuwe krukas?
17 februari 2009 om 16:39 #49906
n!ck*sik zoek eigenlijk iemand die voor mij 4 felle rode ledjes op een kleine printplaat kan maken voor in mijn achterlicht voor mijn ciao. omdat ik graag mijn oude achterlicht wil behouden en er toch remlicht op wil maken. maar ik weet zelf niet hoe ik dat allemaal aan moet sluiten etc.
is hier ergens een How to van?
17 februari 2009 om 16:40 #49907kennydd :
als je een kopere busje in je krukas hebt dan is het meestal een P12Ja, en daar hoeft dus geen naaldlager in, de 12mm dikke pistonpen past daar gewoon gelijk in.
Een 10pen drijfstang heeft een small-end gat van 13mm waarin een naaldlager komt te zitten, de 12pen glijlager die jij beschijft heeft een 12mm small-end gad.
Er bestaan ook nog 12pen naaldlagers maar daarvan is het small-end gat geloof ik 15mm
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 februari 2009 om 16:42 #49908lvcp :
Wie o wie weet wat voor schroeven er in de vliegwielkap zitten, ik heb namelijk een nieuwe gekocht en ik weet niet waarmee ik hem kan vast schroeven.bvd
Lars
17 februari 2009 om 16:53 #49909lvcp :
lvcp :
Wie o wie weet wat voor schroeven er in de vliegwielkap zitten, ik heb namelijk een nieuwe gekocht en ik weet niet waarmee ik hem kan vast schroeven.bvd
Lars
M5x10 moet voldoen
17 februari 2009 om 17:07 #49910http://www.youtube.com/watch?v=GfDQoWP8UkM
Nog iemand die een mogelijk probleem hoort?
Hij valt altijd terug op zijn snelheid.Van bv 28 terug naar 2017 februari 2009 om 17:09 #49911Tomm_ :
http://www.youtube.com/watch?v=GfDQoWP8UkMNog iemand die een mogelijk probleem hoort?
Hij valt altijd terug op zijn snelheid.Van bv 28 terug naar 20klinkt alsof hij z’n druk niet kwijt kan.. verstopte uitlaat?
17 februari 2009 om 17:10 #49912ChrisNL :
lvcp :
lvcp :
Lars
M5x10 moet voldoen
Hartstikke bedankt:D
17 februari 2009 om 17:12 #49913ChrisNL :
Tomm_ :
http://www.youtube.com/watch?v=GfDQoWP8UkMNog iemand die een mogelijk probleem hoort?
Hij valt altijd terug op zijn snelheid.Van bv 28 terug naar 20klinkt alsof hij z’n druk niet kwijt kan.. verstopte uitlaat?
Ik heb de uitlaat er ook losjes aan hangen omdat met uitlaat dit nog erger is.
Zonder uitlaat ging hij namelijk het beste met een top van 30 per uur maar dat deed hij 1.5jaar geleden ook met uitlaat.
Zou een nieuwe uitlaat dit oplossen?17 februari 2009 om 17:16 #49914Het klinkt er na dat dat je probleem is dus ja! wat je ook kan doen is eens een scheut benzine in je uitlaat doen
en uitbranden al die meuk!!!17 februari 2009 om 17:17 #49915je kan natuurlijk eerst even kijken of je de oude misschien kan repareren, is altijd nog goedkoper dan gelijk een nieuwe.. kijk als je er echt niks meer mee kan beginnen kan je altijd nog een nieuwe kopen 😉
17 februari 2009 om 17:47 #49918Ik zou het volgende doen, je haalt je uitlaat eraf, giet er een scheut benzine in, zet de compressor, of fietspomp:P op een uiteinde, fik er in en dan blazen. Op die manier verbrand alle olie vuil, wat dan ook. Ook je demperwol maar dat maakte bij mijn (spartamet weliswaar maar die lijkt op die van een ciao) uitlaat niet uit qua geluid. Kijk uit voor oliespetters.
Lars
17 februari 2009 om 18:09 #49921lvcp :
Ik zou het volgende doen, je haalt je uitlaat eraf, giet er een scheut benzine in, zet de compressor, of fietspomp:P op een uiteinde, fik er in en dan blazen. Op die manier verbrand alle olie vuil, wat dan ook. Ook je demperwol maar dat maakte bij mijn (spartamet weliswaar maar die lijkt op die van een ciao) uitlaat niet uit qua geluid. Kijk uit voor oliespetters.Lars
Is een goeie, maar dan moet je wel je vlam in de pijp zelf zien te houden, anders verbrand je je rotzooi nog niet uit de pijp, en staat hij alleen maar vuur te spouwen voor niks 🙂
17 februari 2009 om 18:21 #49922gewoon richting af en toe richting het kleinste gaatje blasen, bij een std/citypower is dit nog niet zo heel geweldig omdat je demperwol verbrand(niet dat het veel uitmaakt maar goed) bij een uitlaat met losse demper is het heel handig.
Lars
17 februari 2009 om 18:24 #49924Geen benzine, dat krijg je nooit volledig verbrand in je uitlaatje.
Spiritus verbrand veel vollediger, niet zelf blazen maar gewoon met fietspomp of compressor doen. (of je moet een steekvlam in je gezicht willen hebben ?)
LVCP, een cittypower of std uitlaat heeft geen demperwol;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.