Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 februari 2009 om 14:41 #49875
jouwe te koop?
16 februari 2009 om 16:20 #49877lijkt me niet
16 februari 2009 om 16:44 #49878welke maat vsnaar heb ik nodig voor mijn ciao 70 pouli?
groeten
16 februari 2009 om 17:29 #4987916 februari 2009 om 18:29 #49881Arno92 :
hey,
ik wil graag deze cilinder kopen: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=599
70 cc dr, maar kan ik die er gewoon opzetten en rijden? of moet ik nog iets anders erbij kopen?
en waarop moet ik letten als ik hem erop zet??
het blok is electronisch onstoken(ik weet niet of dat wat uit maakt)alvast bedankt,
groeten arno.vergeet niet dat sommige electrische blokjes begrenst zijn. hierdoor past er dus geen andere cilinder in dan de originele. dat randje moet je dus bijdremelen/kotteren. en dat is best wel een klus. zeker als je het nog nooit gedaan heb.
ArvidW: Eventjes “meeste” in “sommige” veranderd.
kobe: ik denk dat alleen de blokjes met de “nieuwe” cilinder (23,5 mm uitlaatmond) begrenst zijn op dat gebied. want de laatste 3 standaard blokjes die ik heb behandeld hadden dat.16 februari 2009 om 18:47 #49882Hoi mede vespa rijders..
Ik heb een vraag voor jullie, hopelijk kan ik er hier een beetje uitkomen met de mensen die hier ervaring mee hebben

Het volgende:
-std blok, met goed afgestelde 13/13 dell órto.(misschien in de toekomst afgedraaide std. kop.
-blok bevat nieuwe originele krukas en nieuwe originele piaggio cilinder (38,4mm) en heeft er net ongeveer 300km opzitten.Nu bepaalt het ontstekingstijdstip natuurlijk best veel voor je performance op de weg en heb ik al her en der op het forum gelezen over de max. voorontsteking ( ± .45mm/.55mm)
Nu vraag ik me af hoe je zit met je koppel/toerentalverhouding op het moment dat je je ontsteking eerder gaat zetten (.45mm tot .55mm) of juist op tijd (± .20mm tot .40mm) (meer toeren is meer snelheid, als we even niet naar de overbrenging kijken, maar puur naar het blok)
Mijn voorkeur is liever optijd omdat ik denk dat je dan het zuigertje iets minder belast met de voorontsteking (correct me if i’m wrong) maar wil natuurlijk ook wel max. koppel en toerental.
Wat is volgens jullie het beste ontstekingstijdstip, of voorontsteking in .mm?
Alvast bedankt voor jullie aandacht. :bier
16 februari 2009 om 19:17 #49885CiaoSTB :
Wie kan mij even goed uitleggen hoe je je gaskabel monteert aan de gashendel? vooral de volgorde wil ik weten, wat eerst, wat daarnaa etc 😉 want ik zit al een tijdje met dat schuifblokje te klooien, en het wil maar niet lukken.
Alvast bedankt
CiaoSTB16 februari 2009 om 20:25 #49890CiaoSTB :
CiaoSTB :
Wie kan mij even goed uitleggen hoe je je gaskabel monteert aan de gashendel? vooral de volgorde wil ik weten, wat eerst, wat daarnaa etc 😉 want ik zit al een tijdje met dat schuifblokje te klooien, en het wil maar niet lukken.
Alvast bedankt
CiaoSTBwat ik altijd doe is eerst de buitenkabel voor je carbeurateur doen en ook bij je gashendel. dan binnenkabel erin en bij je carbeurateur dat blokje van je binnengaskabel in dat hendeltje van je carb. doen.
dan binnenkabel op maat knippen met een nijptang, mag gerust wat langer zijn aan het begin, want als je m te kort afknipt, zit je DAAR weer mee.
wat handig is om je buitengaskabel te monteren met een tyrab aan je stuur (onder het schuim, dan zie je er niks van), dan voorkom je a: dat je gaskabel knikt en blijft dus soepel lopen en gaat veel langer mee. en b: zit ie dan precies voor het blokje van je hashandle, dan is het een kwestie van beleid om de kabel in het blokje te krijgen.. als je dat vast hebt zitten kan je bij je carb. dat schroefje uitdraaien om de speling eruit te halen 😉
succes!
16 februari 2009 om 21:11 #49891Merci merci Chris,, ik ga er morgen even mee aan de slag, hier kan ik wel wat mee… maar dat blokje van de gashendel zit er zegmaar al in als je de binnenkabel er doorheenhaalt toch? 🙂
groet16 februari 2009 om 21:38 #49892CiaoSTB :
Merci merci Chris,, ik ga er morgen even mee aan de slag, hier kan ik wel wat mee… maar dat blokje van de gashendel zit er zegmaar al in als je de binnenkabel er doorheenhaalt toch? 🙂
groetja idd.. kwestie van geduld en pielen 8)
duw niet te hard van dan gaat je binnenkabel rafelen en da’s zonde.
en die tyrab zou ik ook doen, heb 6 jaar met me gaskabel gedaan,, ff een rvs binnenkabel halen bij de fietsenwinkel en insmeren met vaseline, kan kan je zeer lang gas geven
17 februari 2009 om 10:56 #49897CiaoSTB :
CiaoSTB :
Alvast bedankt
CiaoSTBIk zou het iets anders doen..
Eerst natuurlijk de buitenkabel op maat zoals chris zegt.
Daarna laatje de binnenkabel op volledige lengte, doet hem in de buitenkabel en alvast aanhaken aan de carburateur.
Je ziet nu dat hij veel te lang is, maar dat is juist goed. Je doet hem nu door het blokje heen schuiven, en haalt je handvat een beetje los(beetje ombuigen, stukje lostrekken maakt niet uit). Je kunt nu heel de buitenkabel doortrekken tot hij strak staat. Dan zet je het blokje vast met dat kleine schroefje als je gashandle terug is gedraaid. Dan is het een kwestie van de binnekabel nog afknippen en het handvat terugschuiven.Dan hoef je ook nergens te pielen of iets.. is de makkelijkste manier.
17 februari 2009 om 12:12 #49898:lol
Bo3T :
CiaoSTB :
CiaoSTB :
Alvast bedankt
CiaoSTBIk zou het iets anders doen..
Eerst natuurlijk de buitenkabel op maat zoals chris zegt.
Daarna laatje de binnenkabel op volledige lengte, doet hem in de buitenkabel en alvast aanhaken aan de carburateur.
Je ziet nu dat hij veel te lang is, maar dat is juist goed. Je doet hem nu door het blokje heen schuiven, en haalt je handvat een beetje los(beetje ombuigen, stukje lostrekken maakt niet uit). Je kunt nu heel de buitenkabel doortrekken tot hij strak staat. Dan zet je het blokje vast met dat kleine schroefje als je gashandle terug is gedraaid. Dan is het een kwestie van de binnekabel nog afknippen en het handvat terugschuiven.Dan hoef je ook nergens te pielen of iets.. is de makkelijkste manier.
ik geef je gelijk, het was me ff ontschoten dat de kabel door het blokje heen kon, vorige keer kon dat bij niet vanwege wat losse kabeldraadjes die het gat verstopte :lol
17 februari 2009 om 13:51 #49899kan je een carburateur gewoon in een bak water gooien om het zand los te laten weken enzo? en mijn brommer valt nadat ik even gereden heb gelijk uit al laat ik het gas los, iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn..?
17 februari 2009 om 14:31 #49901
Tom ciaoJe kunt je carb beter in (was)benzine oid gooien, word hij goed schoon van 😉
en dat je brommer uitvalt heeft te maken met de stationair, waarschijnlijk17 februari 2009 om 14:43 #49902hallo
ik heb een p10 krukas en een p10 lager maar hij past niet.
ik heb gezien dat er een busje in mijn krukas zit waar mijn lager komt.
ik snap hier niks van kan iemand me helpee!!
gr::::als je een kopere busje in je krukas hebt dan is het meestal een P12
oke maar als het p12 is zit er dan 12 milimeter tussen ? waar de naaldlager komt
de krukas is 12 mm waar die lager doorheen komt.
mijn lager is12.5 aan de buitenkant hij moet tog in mijn krukas komen.
snap er egt niks van.
deze lager die ik heb komt uit een p 10 krukas maar hij past niet in de krukas die ik nu heb het krukas gat is te klein.
en er zit idd een koperen busje in. maar als p 10 lager zelfs te groot is ???? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.