Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,606 tot 25,620 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jos68
    Bijdrager

Ja maar ik wil juist liever geen origineel uitziende uitlaat. Is het verstandig om een proma circuit op een standaard set up met carb 13/13 te zetten?

Wilk1985
      Moderator

jos68 :
        Ja maar ik wil juist liever geen origineel uitziende uitlaat. Is het verstandig om een proma circuit op een standaard set up met carb 13/13 te zetten?

Ja kan je doen! Loopt leuk ook op een standaard cilinder. Vergeet niet om ook de sproeier aan te passen 😉

criminalmindz
        Donateur

zevenenergie :
          Aan criminalmindz,
          Heb je niet per vergissing een oude keerring terug gestopt?

Nee, staat zelfs op de JMPB site dat er 5 keeringen inzitten.

FonS
          Bijdrager

De 13-19-3 en de 13-22-4 zijn beide voor de dunne as. Afhankelijk van welke naaf je hebt, gebruik je de grote of de kleine. Er zijn dus verschillende naven, daarom heb je altijd een keerring over.

criminalmindz
            Donateur

FonS :
              De 13-19-3 en de 13-22-4 zijn beide voor de dunne as. Afhankelijk van welke naaf je hebt, gebruik je de grote of de kleine. Er zijn dus verschillende naven, daarom heb je altijd een keerring over.

Thanks en de uitlaten zijn beide standaard uitlaten lijkt mij?
              En kan het daardoor kloppen dat ik met vario, standaard 23,5 elektronisch blok 12/12 en die standaard uitlaat , maar heel ietsjes sneller optrek dak mijn broertje met:
              standaard carters en cilinder
              10/7
              contactpunten blokje
              tecno citypower uitlaat

Of knijpt die standaard uitlaat zo enorm?

zevenenergie
              Donateur

Ik zou de citypower van me broertje stelen want je rijd nu met een standaard setup.

Je 12/12 heeft maar weinig meerwaarde op je snorcarter met een gaatje van 7mm.

Een helemaal standaard goed afgestelde snor met citypower trekt best hard op.

criminalmindz
                Donateur

zevenenergie :
                  Ik zou de citypower van me broertje stelen want je rijd nu met een standaard setup.

Je 12/12 heeft maar weinig meerwaarde op je snorcarter met een gaatje van 7mm.

Een helemaal standaard goed afgestelde snor met citypower trekt best hard op.

Die citypower past niet, staat boven dat ik een 23,5m cilinder rijd.
                  En volgens mij is mijn inlaat 12mm als ik me niet vergis.

noud
                  Bijdrager

Nou je het over een inlaat hebt van 12mm, volgens mij heeft mijn bromcarter ook een inlaat van 12mm? is dit nog de moeite om dat op te boren naar 13mm of is deze winst het risico niet waard?

zevenenergie
                    Donateur

Aan criminalmindz,
                      Ik heb precies zo,n blokje liggen de inlaat is 12 mm aan het tuutje maar bij de krukas is het een gaatje van 7 mm.

Aan Noud,
                      Ik zou mijn blokje niet uit elkaar halen voor alleen die ene mm. ik zie aan je setup dat je een 12/10 hebt
                      Ik zou er een 13/13 op willen.

Wat ik eigenlijk niet snap, is dat als je harder wilt, dat je dan geen grotere stappen neemt.

Ik bedoel; een dr 43 cilinder kost maar 75 euro. Een citypower kan je ook tweedehands kopen.
                      En in de tijd dat je zit te klooien kan je ook wat geld verdienen.8)

noud
                      Bijdrager

Ja mijn setup die naast mijn naam staat is al een beetje verouderd zeg maar, maar ik heb plannen om een mooi blokje in elkaar te gaan zetten met idd 43mm, citypower, bromkrukas, bromcarter, brom-achternaaf en 13/13. daarom was mijn vraag of het nut had hem dan gelijk op te boren naar 13mm, maar ik heb geen zin om mijn brom carter kapot te maken.

Daan777
                        Moderator

Voor een 43mm hoef je niet perse je inlaat naar 13mm te boren. Bij mij ging die zelfde setup als jij nu beschrijft 75 met 12mm inlaat. Later heb ik hem wel groter gemaakt (met de dremel, dan kan hij niet breken).

noud
                          Bijdrager

Toevallig nog bekend welke sproeier je erin had zitten? 8)

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

kleine vragen geen algemene vragen.

Kleine vraag is te beantwoorden met ja of nee.

noud
                              Bijdrager

:! Prima!

Alleen of iemand nou reageert met:

“70“ of “Ja“

In mijn ogen was het gewoon een kleine vraag, na gevolg van een eerder gegeven antwoord.

Nog een fijne dag!

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

noud :
                                  :! Prima!

Alleen of iemand nou reageert met:

“70“ of “Ja“

In mijn ogen was het gewoon een kleine vraag, na gevolg van een eerder gegeven antwoord.

Nog een fijne dag!

Is niet specifiek om jou maar de voorgaande reacties van andere users sluiten ook niet aan bij de intentie van dit topic.

15 berichten aan het bekijken - 25,606 tot 25,620 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.