Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 mei 2015 om 10:29 #120124
Citta-ciao :
Ik heb een uitlaat overgenomen welke gloednieuw gekocht is, maar daarna direct is ingespoten met hittebestendig zwart..hoe krijg ik alleen die zwarte hittebestendige verf eraf zonder krassen etc?De meeste hittebestendige zwart (vooral motip) kunnen slecht tegen benzine, dus je kan het proberen. Anders werkt thinner vaak ook wel, alleen moet dan rekening houden met de kans dat de onderliggende lak ook mat wordt.
Thinner vooral lekker buitenshuis gebruiken, erg slecht voor je luchtwegen!I came, I saw, and I forgot what I was doing...8 mei 2015 om 11:06 #120125Tonni :
Citta-ciao :
Ik heb een uitlaat overgenomen welke gloednieuw gekocht is, maar daarna direct is ingespoten met hittebestendig zwart..hoe krijg ik alleen die zwarte hittebestendige verf eraf zonder krassen etc?De meeste hittebestendige zwart (vooral motip) kunnen slecht tegen benzine, dus je kan het proberen. Anders werkt thinner vaak ook wel, alleen moet dan rekening houden met de kans dat de onderliggende lak ook mat wordt.
Thinner vooral lekker buitenshuis gebruiken, erg slecht voor je luchtwegen!En anders heb je ook altijd nog verfafbijt 😉
8 mei 2015 om 11:38 #120126Is dit een bromnaaf?
8 mei 2015 om 11:41 #120127voor zover ik kan zien wel, volgens mij zijn er bij een snorklok meerdere ”lagers” te zien. o.a links van het onderste draadgat. Correct me if i’m wrong.
8 mei 2015 om 12:27 #120128Een vergelijkbare vraag stelde je 3 dagen geleden ook al… Met het antwoord van toen had je het nu zelf al kunnen/moeten weten.
Laatst stond er een SNOR naaf op de foto, nu een BROM naaf.8 mei 2015 om 13:42 #120129FonS :
Een vergelijkbare vraag stelde je 3 dagen geleden ook al… Met het antwoord van toen had je het nu zelf al kunnen/moeten weten.
Laatst stond er een SNOR naaf op de foto, nu een BROM naaf.Dan is het nu duidelijk.
En als ik die bromnaaf monteer, moet ik dan ook een grotere sproeier?8 mei 2015 om 15:27 #120130Nee.
8 mei 2015 om 16:15 #120131noud :
Nee.
8 mei 2015 om 19:37 #120132Is het mogelijk dat van een krukaslager (C3) de binnenste ring versleten is? want hij valt namelijk gewoon over de krukas, ik dacht eerst aan een versleten lagerpassing. Echter heb ik geprobeerd er een andere gewoon 6202 lager over te doen en dan moet je hem wel persen, en lijkt de passing dus goed te zijn????
8 mei 2015 om 19:52 #120133noud :
Is het mogelijk dat van een krukaslager (C3) de binnenste ring versleten is? want hij valt namelijk gewoon over de krukas, ik dacht eerst aan een versleten lagerpassing. Echter heb ik geprobeerd er een andere gewoon 6202 lager over te doen en dan moet je hem wel persen, en lijkt de passing dus goed te zijn????Ja dat kan inderdaad, de krukas zelf kan een kapotte lagerpassing hebben maar het lager ook.
Als ik mag kiezen heb ik liever een lager met een slechte passing als een krukas, je hebt geluk 🙂
9 mei 2015 om 14:56 #120137Hoeveel speling hoort een “normale” piaggio koppeling te hebben, ik kan mijn koppeling wel een halve, als ’t geen hele centimeter is naar voren en naar achter schuiven?
9 mei 2015 om 16:43 #119962Je bedoelt een gewone koppeling icm een poelie dus? Dan hoort er volgens mij helemaal geen speling op te zitten, maar klem je hem noujuist vast met je krukasmoer, weet je zeker dat je niet wat onderdelen/ringen bent vergeten?
9 mei 2015 om 18:39 #120141Hij bedoelt van voor naar achter, dus radiaal. Dan is er iets heel erg mis.
Gr. Wim.
9 mei 2015 om 21:28 #120136Is het verstandig om mijn poelie een maatje groter te doen en mijn standaard uitlaat te vervangen door een Citypower? Ik wil ongeveer even hard rijden en tegelijkertijd de brommer sneller op laten trekken.
10 mei 2015 om 08:09 #120146Ga dan maar voor van Doorne’s uitvinding, de vario. En volgens mij past een grotere poelie niet, als ze er al zijn?
Toen ik helemaal standaard was heb ik een keer alleen een 13/13 en een citypower gemonteerd, dat trekt aanzienlijk beter op maar de top werd ook 5km hoger. Dat zal voor jouwe toch wel kunnen, er van uit gaande dat je nu een snor hebt die 29 gaat kom je zeg maar op 35. Dat is volgens mij nog net legaal wat ie mag halen als snor.Gr. Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.