Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,486 tot 25,500 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Citta-ciao :
      Ik heb een uitlaat overgenomen welke gloednieuw gekocht is, maar daarna direct is ingespoten met hittebestendig zwart..hoe krijg ik alleen die zwarte hittebestendige verf eraf zonder krassen etc?

De meeste hittebestendige zwart (vooral motip) kunnen slecht tegen benzine, dus je kan het proberen. Anders werkt thinner vaak ook wel, alleen moet dan rekening houden met de kans dat de onderliggende lak ook mat wordt.
      Thinner vooral lekker buitenshuis gebruiken, erg slecht voor je luchtwegen!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

noud
      Bijdrager

Tonni :

Citta-ciao :
        Ik heb een uitlaat overgenomen welke gloednieuw gekocht is, maar daarna direct is ingespoten met hittebestendig zwart..hoe krijg ik alleen die zwarte hittebestendige verf eraf zonder krassen etc?

De meeste hittebestendige zwart (vooral motip) kunnen slecht tegen benzine, dus je kan het proberen. Anders werkt thinner vaak ook wel, alleen moet dan rekening houden met de kans dat de onderliggende lak ook mat wordt.
        Thinner vooral lekker buitenshuis gebruiken, erg slecht voor je luchtwegen!

En anders heb je ook altijd nog verfafbijt 😉

criminalmindz
        Donateur

Is dit een bromnaaf?

noud
          Bijdrager

voor zover ik kan zien wel, volgens mij zijn er bij een snorklok meerdere ”lagers” te zien. o.a links van het onderste draadgat. Correct me if i’m wrong.

FonS
            Bijdrager

Een vergelijkbare vraag stelde je 3 dagen geleden ook al… Met het antwoord van toen had je het nu zelf al kunnen/moeten weten.
              Laatst stond er een SNOR naaf op de foto, nu een BROM naaf.

criminalmindz
              Donateur

FonS :
                Een vergelijkbare vraag stelde je 3 dagen geleden ook al… Met het antwoord van toen had je het nu zelf al kunnen/moeten weten.
                Laatst stond er een SNOR naaf op de foto, nu een BROM naaf.

Dan is het nu duidelijk.
                En als ik die bromnaaf monteer, moet ik dan ook een grotere sproeier?

noud
                Bijdrager

Nee.

criminalmindz
                  Donateur

noud :
                    Nee.

:thumb

noud
                    Bijdrager

Is het mogelijk dat van een krukaslager (C3) de binnenste ring versleten is? want hij valt namelijk gewoon over de krukas, ik dacht eerst aan een versleten lagerpassing. Echter heb ik geprobeerd er een andere gewoon 6202 lager over te doen en dan moet je hem wel persen, en lijkt de passing dus goed te zijn????

Wilk1985
                      Moderator

noud :
                        Is het mogelijk dat van een krukaslager (C3) de binnenste ring versleten is? want hij valt namelijk gewoon over de krukas, ik dacht eerst aan een versleten lagerpassing. Echter heb ik geprobeerd er een andere gewoon 6202 lager over te doen en dan moet je hem wel persen, en lijkt de passing dus goed te zijn????

Ja dat kan inderdaad, de krukas zelf kan een kapotte lagerpassing hebben maar het lager ook.

Als ik mag kiezen heb ik liever een lager met een slechte passing als een krukas, je hebt geluk 🙂

Citta-ciao
                        Donateur

Hoeveel speling hoort een “normale” piaggio koppeling te hebben, ik kan mijn koppeling wel een halve, als ’t geen hele centimeter is naar voren en naar achter schuiven?

noud
                          Bijdrager

Je bedoelt een gewone koppeling icm een poelie dus? Dan hoort er volgens mij helemaal geen speling op te zitten, maar klem je hem noujuist vast met je krukasmoer, weet je zeker dat je niet wat onderdelen/ringen bent vergeten?

wim v8
                            Bijdrager

Hij bedoelt van voor naar achter, dus radiaal. Dan is er iets heel erg mis.

Gr. Wim.

Metalhead
                              Bijdrager

Is het verstandig om mijn poelie een maatje groter te doen en mijn standaard uitlaat te vervangen door een Citypower? Ik wil ongeveer even hard rijden en tegelijkertijd de brommer sneller op laten trekken.

wim v8
                                Bijdrager

Ga dan maar voor van Doorne’s uitvinding, de vario. En volgens mij past een grotere poelie niet, als ze er al zijn?
                                  Toen ik helemaal standaard was heb ik een keer alleen een 13/13 en een citypower gemonteerd, dat trekt aanzienlijk beter op maar de top werd ook 5km hoger. Dat zal voor jouwe toch wel kunnen, er van uit gaande dat je nu een snor hebt die 29 gaat kom je zeg maar op 35. Dat is volgens mij nog net legaal wat ie mag halen als snor.

Gr. Wim.

15 berichten aan het bekijken - 25,486 tot 25,500 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.