Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 april 2015 om 15:32 #119882
Maar meet eens op wat de afstand tussen beide carterhelften en lagerpassingen zijn van het malossi carter (binnen zijde) wellicht zit hier een verschil met normale carters bijvoorbeeld.
20 april 2015 om 18:23 #119884
Waarom?Tussen de Malossi carters meet ik 34mm. De Malossi krukas is 33mm + originele blokpakking komt het totaal op 1,5mm ruimte tussen de carters. Omdat er ruimte over is en Malossi zelf ook shims levert lijkt het mij logisch dat deze ook gemonteerd moeten worden. Misschien kan het ook best zonder shims maar zelf doe ik het graag zoals het hoort.
Heb nu zowat m’n eigen vraag beantwoord maar geloof dat het nu duidelijk is:P
Misschien handig om dit ook boven in de tuning selectie op te nemen?
20 april 2015 om 18:39 #119885Hallo,
Hier ben ik nog een keer. Ik had gezegd dat mijn ciao na +/- 2minuten vol gas uitvalt. ik was vergeten te melden dat er een tie rip inde tank zat zou het kunnen zijn dat dit benzine tegen houd? En hoe kunje die tie rip eruit krijgen
20 april 2015 om 19:52 #119886@ Justin, gefeliciteerd!
@ Waarom? en Lennaert: Zou mooi zijn als dit verhaal en conclusie even hier:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=139
Geplaatst zou worden, dit is het topic dat over de betreffende krukas gaat en dat maakt het ook makkelijk terugvindbaar.
@ Jos68, open anders even gewoon een topic en leg daar nog eens je hele probleem uit. Dit hoort niet in het kleine vragen topic aangezien je vraag dan erg snel ondersneeuwt en het bovendien erg onoverzichtelijk is.
Het kleine vragen is bedoeld voor snelle korte vragen die met ja/nee of een ander duidelijk antwoord beantwoord kunnen worden.
21 april 2015 om 16:27 #119913jos68 :
Hallo,Hier ben ik nog een keer. Ik had gezegd dat mijn ciao na +/- 2minuten vol gas uitvalt. ik was vergeten te melden dat er een tie rip inde tank zat zou het kunnen zijn dat dit benzine tegen houd? En hoe kunje die tie rip eruit krijgen
Hoi,
laat je tank leeglopen in een doorzichtige pet fles.
Als je tank leeg is draai je je benzine kraantje er uit.
Als deze erg vies is maak je deze schoon, is deze al schoon, koop dan een nieuwe (5 euro ofzo).
Vervolgens spoel je je tank door met de benzine uit de fles zodat eventuele troep er uit is.
Is je benzine dan heel erg smerig, dan even filteren (door een oud shirt ofzo) en opnieuw door spoelen.
Dan haal je je carb er af, vlotterbakje er af en schoonmaken, daarna je banjo loshalen en filter schoonmaken, en dan je vlottertje loshalen en het gangetje waar je vlotternaald in zit even doorblazen.Als dit allemaal gebeurd is zet je je nieuwe kraantje er op. Tank vullen met schone benzine. Nieuw benzine slangetje er op met eventueel nog een extra filter er tussen (kost je ook 5 euro) en dan doet je brommer het. Tot dat je tank leeg is.
21 april 2015 om 18:35 #119915Een snor cardan heeft toch maar 2 tandwielen? 1 ingaande vanaf de poulie en 1 uitgaande naar het achterwiel? Ik opende vandaag mijn achternaaf en trof in totaal 4 assen aan, wat lijkt op de vertanding van een vario. Zou dit de reden zijn dat hij zo slecht optrekt?
21 april 2015 om 18:37 #119916vincent198 :
Een snor cardan heeft toch maar 2 tandwielen? 1 ingaande vanaf de poulie en 1 uitgaande naar het achterwiel? Ik opende vandaag mijn achternaaf en trof in totaal 4 assen aan, wat lijkt op de vertanding van een vario. Zou dit de reden zijn dat hij zo slecht optrekt?Hij zou beter moeten trekken dan een bromklok wat jij omschrijft is duidelijk een SNORKLOK.
Bromklok = 2 assen
Snorklok = 4 assenEen snorklok valt om te bouwen tot varioklok en een bromklok niet.
21 april 2015 om 19:13 #119917Bedankt, dan is het duidelijk zal ik verder zoeken waarom hij niet lekker optrekt.
22 april 2015 om 15:10 #119924Wat is de grootst mogelijk diameter/cc voor een cilinder die je kan gebruiken zonder het carter aan te moeten passen?
22 april 2015 om 15:36 #11992543mm, de DR43 past er zo op.
Kijk wel of je zuigerpen 12mm of 10mm hebt.
Gr. Wim.
23 april 2015 om 07:36 #119928Hoe wordt een nieuw stuurslotje in een Ciao geplaatst, kan deze er gewoon ingedrukt worden en zit deze dan vast?
De klinknagel van het stuurslotplaatje, moet deze erin getikt worden met een hamertje of hoe zit dit?
23 april 2015 om 08:39 #119923Het stuurslot van een ciao kan er gemakkelijk uitgehaald worden als t stuurslotplaatje eraf is. deze trek je er dan redelijk makkelijk uit als de sleutel in het slot zit, en omdraaid.
De klinknagel is een nagel die zichzelf vastzet in het metaal. Als het goed is zitten er groeven in. dus gewoon hameren!
23 april 2015 om 08:56 #118462En hoe krijg je dat stuurslotplaatje er makkelijk af?
23 april 2015 om 09:57 #119930Een beetje wrikken met een schroevendraaier tussen het plaatje en het slot. Het is een soort klinknagel-idee. Je kan hem er na gewoon weer indrukken.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 april 2015 om 13:07 #119931niek1992 :
Het stuurslot van een ciao kan er gemakkelijk uitgehaald worden als t stuurslotplaatje eraf is. deze trek je er dan redelijk makkelijk uit als de sleutel in het slot zit, en omdraaid.De klinknagel is een nagel die zichzelf vastzet in het metaal. Als het goed is zitten er groeven in. dus gewoon hameren!
Hoe wordt het nieuwe slot bevestigd, kan je deze er gewoon in drukken en zit deze dan vast?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.