Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2015 om 17:52 #119749
Zou dit dan net zo goed moete werken? Want ik heb het idee dat ik daarom geen vonk krijg…
5 april 2015 om 18:41 #91836Hij is gewoon stuk.
kan je ook even testen met een batterij. draadje los maken van de condensator plus tegen het blok min tegen het draadje als tie goed is krijg je een schok van de boogie kabel. Geen vonk daar voor heeft de batterij te weinig spanning.5 april 2015 om 21:38 #83906@zevenenergie: bedankt voor de hulp, zal ik morgen eens proberen. Het vervelende is dat mijn dagelijkse brommer sinds 2 uur geleden ook al niet meer vonkt:boos:? 3 verschillende bougies geprobeerd, dus daar kan het al niet aan liggen…
5 april 2015 om 23:28 #83873Tja , t ziet er ook rommelig uit. Ik weet wel zeker dat t n Bosch spoel is. Zat altijd in duitse merken sachs, jlo, zundapp, kreidler, maar ook puch(oostenrijk) en veel meer. Het hoort niet in je Piaggio ieder geval. Ga op zeker en bestel een goeie onst. spoel en bobine
http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/electrisch-motoronderdelen-vespa-ciao/bobine-std-citta-ciao.html
en
http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/electrisch-motoronderdelen-vespa-ciao/ontstekingspoel-citta-ciao.html
voor de zekerheid kan je nog de punten en condensator bestellen. dan gaat ie zeker starten en rijden.
Dan zie je daarna wel of de lichtspoel stroom geeft om je verlichting te laten branden, die kan je dan alsnog bestellen.Gr. Wim.
6 april 2015 om 10:37 #54027Wim, dit ga ik waarschijnlijk inderdaad doen om zeker te zijn van 2 goede snor- en bromblokken!
6 april 2015 om 12:23 #117675Goedemiddag mannen,
Paar dagen geleden een ciao en een si gekocht.
volgens de papieren is het identificatienummer van de Ciao 104779. (Geel kenteken)
Nou kan ik er niet helemaal wijs uit, maar betekent dit dat het om een oldtimer gaat?MvG Noud
6 april 2015 om 13:14 #119755noud :
Goedemiddag mannen,Paar dagen geleden een ciao en een si gekocht.
volgens de papieren is het identificatienummer van de Ciao 104779. (Geel kenteken)
Nou kan ik er niet helemaal wijs uit, maar betekent dit dat het om een oldtimer gaat?MvG Noud
Het gaat waarschijnlijk om een Ciao P/PX, uit de jaren 80/begin jaren 90. Zie ook: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957&n=last#bottom
6 april 2015 om 15:15 #119756Ik wil mijn Citta graag wat in toeren laten verminderen want vooral volgas vind ik de toeren veel te hoog.
Nou dacht ik in eerste instantie aan een kleinere poelie maar dan gaat de snelheid volgens mij ook weer omhoog of niet?
Want dat is nou weer niet de bedoeling.Wat zou ik nog meer kunnen doen?
6 april 2015 om 20:22 #119765@pieckmeister
dat klopt maar die afweging zal je altijd houden. bij onze brommer is het nou eenmaal
snel optrekken met hoge toeren op top en lage snelheid (relatief natuurlijk)
of
langzaam optrekken met lage toeren op top met hogere snelheid6 april 2015 om 20:50 #119766Vervang je Leo voor een citypower.
Gr. Wim.
6 april 2015 om 20:58 #119764Hoe zit dat precies met de basis setup van een ciao c31?
en is er een lijst met basis setup per type?7 april 2015 om 18:55 #119773Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
Mijn bravo heeft soms last van een heel apart geluid. Het lijkt of er iets dan begint te klapperen. Het lijkt haast of er onbalans optreed in het blok, maar dit is niet altijd… Toevallig gebeurde het me gisteren nogmaals. Vorige keer kwam het door mijn veer dacht ik (aangezien deze bijna kaal was en iets losser stond daardoor).
Maar de krukas is in geen een manier te bewegen (zoals er vaak bij een gare passing of lagers is) en verder vind ik nergens schade. De vario is weer geremonteerd en geluid was er niet meer ….. Gas reactie en alles blijft gewoon normaal alleen voel ik mijn blok echt trillen tussen mijn voeten, terwijl alles moer vast zit…. (Al ruim 1000 km ermee gereden sinds wederopbouw) Als ik de zij kap eraf heb zie je wel dat de krukas raar beweegt (dus niet alleen rondjes draaien). Passing van het vliegwiel is ook goed (tenminste toen ik het monteerde) en die zit nog altijd vast. Tevens start de brommer wel gewoon normaal.
Iemand iets?
7 april 2015 om 20:35 #119775Krukas krom? Of iets anders krom? Dat hij maar af en toe voelbaar trilt kan met de resonantie te maken een trilling.
8 april 2015 om 13:09 #119780Weet iemand of die rubberen ‘ringen’ dus in de std schokbrekers van een SI zitten ergens los te koop zijn?
Heb nu namelijk mn schokbrekers los gehaald, maar dat rubber is helaas wat fragiel geworden in de loop van de jaren…
Oldtimer fanaat8 april 2015 om 14:14 #119781Joukel :
Weet iemand of die rubberen ‘ringen’ dus in de std schokbrekers van een SI zitten ergens los te koop zijn?
Heb nu namelijk mn schokbrekers los gehaald, maar dat rubber is helaas wat fragiel geworden in de loop van de jaren…
Ik ben er ook naar opzoek geweest maar zonder succes…. Die van een Citta passen in ieder geval niet, mocht je wat vinden hoor ik het ook graag

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.