‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,141 tot 25,155 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Dit zijn geen vastlopers maar warmlopers, na een echte vastloper rijd je echt niet meer verder.

Ik heb in het verleden precies ditzelfde probleem gehad, ook met de originele Polini zuigers in een nieuwe Polini cilinder. Nieuw uit de doos tijdens het inrijden 2x een warmloper binnen 15km terwijl ik het gas niet een keer hard heb opengetrokken! Nieuwe zuiger erin en weer hetzelfde probleem…

Ik heb toen een 2e hands Polini cilinder gekocht en de nieuwe ligt hier in de kast. Met de 2e hands nooit geen problemen gehad.

Er was toen nog iemand die had exact dezelfde problemen ook met een nieuwe, ik ben even kwijt wie het was. Maar ik wijt het eraan dat de nieuwe Polini cilinders gewoon niet zo super zijn….

Ik ga er in ieder geval van uit dat jij hem ook nieuw had.

Dit is allesbehalve kleine vraag trouwens, je kan hier gerust een topic voor aanmaken want het is zeker interessant om over te hebben…

jeffrey citta
      Donateur

Okee dan gooi ik deze cilinder aan de kant, ik heb deze cilinder een aantal jaar terug van iemand overgekocht uit een dorpje hier verderop, dus weet hier verder niks van. Ik gooi mijn vraag nog even in een nieuw topic misschien zijn er mensen met het zelfde probleem.

TimoO_
        Donateur

Hey jongens, daar ben ik weer!

Weet iemand het verschil tussen de Sito uitlaten voor Si/Ciao en Citta? De Sito’s voor citta hebben een meer afgeronde demper. Ik heb een uitlaat nodig voor een Citta, en vroeg me dus ook af of de uitlaten voor Si ook op een citta passen. Het gaat om de volgende twee uitlaten:

http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-sito-vespa-si-22mm-tipo-rotondo.html

http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-sito-std-model-citta.html

Dankjewel!

ritze
          Bijdrager

Si uitlaat past niet op de citta en ook de ciao uitlaat past niet:)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

teenhakker
            Bijdrager

Goede avond,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn verlichting. Ik heb voor 15w 6v en achter 5w 6v lampjes. Maar de achterlamp brandt om de twee weken door. Ik heb geprobeert om een 12 v lamp te gebruiken maar ook die brand door. Ook een hoger vermogen haalt niks uit.

Wat kan hier het probleem zijn ?

freddy k
              Bijdrager

teenhakker :
                Goede avond,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn verlichting. Ik heb voor 15w 6v en achter 5w 6v lampjes. Maar de achterlamp brandt om de twee weken door. Ik heb geprobeert om een 12 v lamp te gebruiken maar ook die brand door. Ook een hoger vermogen haalt niks uit.

Wat kan hier het probleem zijn ?

weerstandje tussen steken had ik ook

SuperSi
                Bijdrager

bij mijn 41 polini waar ik mee wil gaan rijden.
                  dit ka gewoon met een 38mm kop, maar 41mm koppakingen zijn niet te vinden, 43mm dan maar?

MarcoS
                  Donateur

@ SuperSi

Ik weet niet of het goed is , maar dat heb ik wel gedaan met ook een 41mm kopje.
                    Gaat gewoon goed…

Metalhead
                    Bijdrager

Hoe kom ik er achter welke maat mijn cilinder en zuiger is? Ik heb een snor Si en alles lijkt me standaard.

Nick050
                      Bijdrager

Metalhead :
                        Hoe kom ik er achter welke maat mijn cilinder en zuiger is? Ik heb een snor Si en alles lijkt me standaard.

Kop eraf halen en opmeten met een schuifmaat,dan weet je het zeker.
                        succes

Wilk1985
                        Moderator

@ Metalhead, het kan nog iets simpeler, bij een standaard cilinder staat er aan de rechterkant “CC01” “CC02” of CC03. CC01 is 38,4mm, CC02 en CC03 zijn 38,2mm. Bij een snelle cilinder zal je wel echt moeten meten zoals Nick050 zegt.

Metalhead
                          Bijdrager

Oude post: Thanks, ga er morgen naar kijken!

Nieuwe post: is de pakking van een 12/12 carburateur voor de vlotterbak dezelfde maat als een 12/7? Op de een of andere manier past mijn pakking niet meer toen ik ‘em opnieuw er op zette.

Wilk1985
                            Moderator

Ja is hetzelfde. Soms is het inderdaad even pielen en moet je ze wat op hun plek duwen voor ze er goed invallen, geduld is het toverwoord.

Daan777
                              Moderator

Rubber wil vaak een beetje uitzetten als het in contact is gekomen met olie.
                                Harder duwen! (waar heb ik dat toch meer gehoord..)

JariV
                                Bijdrager

Iemand een idee waar ik originele citta variokappen kan krijgen? Hou ebay.it al een tijdje in de gaten maar zie ze nog niet langskomen. Ik weet dat ze vrij prijzig zijn maar dat is geen probleem.

15 berichten aan het bekijken - 25,141 tot 25,155 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.