‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,661 tot 24,675 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Het ligt er een beetje aan hoe goed je gasbrander is, ook gaat het om gevoel.
      Ik ging altijd met de gasbrander op de delen (inside en ontstekingskant) in tegenoverstelde richting branden. dus bij elkaar kan dit zo’n 5 min zijn. Het moet goed heet zijn zodat het aluminium wel uitzet en de krukas + lagers erin past.

Het vriezer met krukas gebeuren heb ik nooit gebruikt, een krukas met lagers in de vriezer gooien is maar een aantal graden verschil wat ik te verwaarlozen vind.

Succes!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

beuze
      Bijdrager

Bedankt voor de reacties het is nu een stuk duidelijker ook door dat gegeven topic:thumb

R.Zwiers
        Bijdrager

Hallo mensen,

Even een vraag, hoeveel maakt het qua snelheid uit dat ik citta wielen op mn Si heb?
          Ik vind het wel tof er uit zien 🙂 maar geen idee hoeveel dat in de omloop uitmaakt. citta heeft 12 inch en een si/ciao dacht ik 16..

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Maakt geen drol of een scheet uit meer dan 3km zal het niet wezen.

Wilk1985
            Moderator

Als je nu met je Citta wielen 35 rijdt zal je met je Si wielen een paar kilometer harder gaan. Het is nogal lastig precies in te schatten, aangezien je blok met Citta wielen ook makkelijker meer toeren kan maken.

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

Weet iemand welke (binnen)draad er in het achterwielmoer zit?
                Achterwielmoer JMPB

Ik kan het wel uit gaan zoeken maar als dit iemand toevallig weet hoef ik dit zelf niet te doen.
                Zelf denk ik aan M14x1,25 of M14x1,75

vepsi
                Bijdrager

43mm imitatie zuiger van jmpb past toch gewoon met een 43 mm dr evo?

R.Zwiers
                  Bijdrager

hoeveel maakt een grote Carburateur uit qua snelheid ? nu 7/12 en wil wel een 13/13

Flippo
                    Donateur

Op een std setup niet veel. Je zult ietsje beter optrekken. Ligt er zowieso aan of je een snor of brom blok hebt. Als je een hardstalen bus in je inlaat hebt dan heb je er echt geen profijt van.

R.Zwiers
                      Bijdrager

Hard stalen bus? Je bedoelt waar je je cabarateur op zet?
                        En hoe vind ik uit wat voorn blok ik heb?
                        nog een vraag, maakt het uit ik een powerfilter plaats als ik bij zee woon? Ivm zoute lucht enzo

JoeriH
                        Bijdrager

@R.Zwiers

Klik

R.Zwiers
                          Bijdrager

Aah thx, heb alleen nog geen in mn hele blok uit elkaar te halen nu die eindelihk loopt^^
                            wat zal ik moeten doen om hem +- 45 te laten lopen? Suggesties?

Flippo
                            Donateur

Depends, als je een snorklok hebt kun je deze met een bromklok ruilen. Dit scheelt flink wat snelheid. Daarnaast kun je een poullie 80 monteren, dan trek je ietjes minder hard op (niet noemenswaardig) maar is je top wel weer hoger. Met een std blokje zul je dan wel 40/45 halen.

Edit; waarom ga je je blok uit elkaar halen? Voor een andere carb is dat niet nodig?

R.Zwiers
                              Bijdrager

ik heb volgends mij al een bromklok : 1 omwenteling achterwiel = 7 omwentelingen poeili 1:7 dus.

Ik bedoelde met mijn blok uit elkaar halen om te kijken wat voor een carter ik heb, maar dat komt wel een keer. ^^
                                met een poeili 80 zal ik dus wel een eind moeten komen? top, ga ik dat proberen.

Denk eraan dat dit het kleine vragen topic is en geen persoonlijke vraagbraak. Maak anders een eigen topic aan zodat je niet andermans vragen hier doet ondersneeuwen.

demmer
                                Bijdrager

Waar kan ik een nieuwe zijstandaard voor een ciao kopen?
                                  Ik kan via JMPB en Q-Parts alleen zijstandaards voor citta vinden.
                                  Bvd. 😉

15 berichten aan het bekijken - 24,661 tot 24,675 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.