‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,646 tot 24,660 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

brent
    Bijdrager

Hoe krijg ik een betere naam op dit forum.
      beste mensen mijn vraag is wel duidelijk hoe zou ik een betere naam op het forum kunnen krijgen?

Florian
      Moderator

brent :
        Hoe krijg ik een betere naam op dit forum.
        beste mensen mijn vraag is wel duidelijk hoe zou ik een betere naam op het forum kunnen krijgen?

– Je gezonde verstand gebruiken.
        – Algemeen beschaafd Nederlands typen.
        – Interpunctie (Leestekens, topics beginnend met een hoofdletter).
        – Eerst informatie zoeken, pas dingen vragen als je iets niet kan vinden.

Citta-ciao
        Donateur

Ik heb een poos geleden wat onderdelen via t forum voor de compressor gekocht, en vroeg me af of dit een zandstraal pistool is?

En tevens of iemand zandstraal zand heeft?:D

VespaCiaoPaul
          Bijdrager

Is eigenlijk een vloeistofspuit (niet te verwarren met een verfspuit) maar deze kan je gebruiken als zandstraal pistool.
            Als het reservoir eraf draait zul je een rubber/kunststof slang zien, als je deze in het zandstraal zand houd zul je kunnen zandstralen.

Wel is aan te raden om deze slang te vervangen door een langere slang zodat je wat meer bewegingsruimte hebt.
            Ook zal ik voor glasparelzand kiezen omdat dit erg fijn zand is, ik weet namelijk niet of grover zand net zo makkelijk door dit type pistool te gebruiken is.
            Fijner zand duurt langer om b.v. lak te verwijderen, maar er ontstaat wel een gladder oppervlak.

Glasparen zand zal bij de meeste straalbedrijven wel te halen zijn, vraag desnoods om afval zand. Met afval zand zul je iets langer moeten stralen maar dit kan je misschien wel gratis een emmertje af kunnen halen.
            Als je alleen kunt kopen zal dit verpakt worden in een zak van 25kg.
            Link diversen straalgrit (klik)

Dubracer
            Bijdrager

nieuwe cilinder gescoord staat als merk CHAR MO op is gewoon een 38mm iemand een idee wat het voor een is

speedbuxy
              Bijdrager

Ik ken Charmo wel vanuit m,n scooter rijden.
                Is een soort B merk, maar dan best een goeie kwaliteit en soms ook leuke boring.
                (voor Peugeot scooters bv 1 van de weinige merken die een 80cc kit levert)
                Verder nog leuke dingen aan te zien tov origineel Vespa?
                (grotere uitlaat poort oid)

Dylan
                Donateur

niek1992 :
                  @boyan
                  4-spoels(wit), 3-spoels(zwart dacht ik) en 2-spoels (blauw).

Niet helemaal waar..Ik had altijd zwarte cdi’s en toch had ik altijd een toetertje erop wat wijst op 4 spoels 😉

Boyan
                  Bijdrager

Dat toetertje, ken je gewoon los kopen. En als t goed is zat deze aangesloten op de + en – van je verlichting. Volgens mij heeft dus de kleur van CDI geen invloed op een claxon of toetertje (of spoelen?).

Maar er zullen hier heus wel een paar mensen van ’t forum zijn die dat wel zeker weten :!

Wilk1985
                    Moderator

Iemand hier die toevallig uit zijn hoofd weet of een Citta velg in een Superbravo vork past? Ik denk dat je met de nok wel uitkomt maar dat de breedte een probleem kan zijn. Iemand die kan bevestigen of dit past?

Citta-Goofy
                      Bijdrager

pepko
                        Donateur

dat is een snelgashendel, dan hoef je de hendel maar een kwartslag te draaien om vol gas te gaan in plaats van een halve slag.

Citta-Goofy
                          Bijdrager

en wordt dit als fijn ervaren of is het juist irritant?
                            en ik zoek een zuiger voor een standaard si 45km welke van jmpb moet ik hebben?

Jelle
                            Moderator

Het is met name prettig incl. grotere carburateurs 16mm en groter.

Irritant is het zeker niet, ook niet bij de kleinere carburateurs…

beuze
                              Bijdrager

Als je een blok wilt reviseren en je wilt de krukas en de carters weer in elkaar zetten, moet je dan echt 5 tot 10 min met de gasbrander op de carters branden? Dit staat in de how to maar dit lijkt mij zo lang?

Flippo
                                Donateur

Beuze, nope dat is niet te lang. Je wilt je carters heet genoeg hebben zodat ze makkelijk over je lagers vallen. Je kunt natuurlijk ook het fornuis gebruiken, dan zijn ze sneller warm. Of je kunt de carters een paar minuten in de oven leggen. (als je de zoekfunctie even gebruikt kun je meer dan genoeg info vinden over de verschillende manieren om je carters te verwarmen en hoe lang. Ik kan me herinneren dat hier een tijd terug nog een vrij uitgebreid topic over was.)

Edit: heb het topic al gevonden. Klikje!

15 berichten aan het bekijken - 24,646 tot 24,660 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.