‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,286 tot 24,300 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

K-star zuigers zijn nog wel te krijgen in de bromshop of JMPB. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/zuigers-vespa-ciao/zuiger-vespa-43mm-p10-proma-cilinder.html Tegenwoordig is het merk door DMP over genomen. Er zit ook nog verschil tussen oude en nieuwe K-star zuigers.

Een K-star zuiger is zeker niet eenzelfde als een Dr43mm zuiger of 43mm DR evo zuiger. Dat een DR evo ook beter zal lopen met een K-star zuiger klopt ook niet. Wel heb je geen last van de “DR ratel” tikken van de zuigerveren omdat de zuigerveergroeven wat strakker zijn.

Rizla
      Donateur

Dr flenny verkoopt ze. Zie verkoop topic

seann
        Donateur

De zuiger moet dus waarschijnlijk ook aan gepast worden?
          Kan ik beter een oude of nieuwe versie halen? Of maakt dit weinig uit(ook kwa duurzaamheid?)

Anoniem

M’n vespa start koud zonder choke.
            onderin toeren stottert hij. bij 45kmh kwart tot half gas hoor je hem 4 takten.
            maar bovenin loop alles lekker en is de bougie ook strak koffiebruin.

toch maar een kleiner sproeiertje erin? :?:?

misterd11
            Bijdrager

welke sproeier heb je, en welke hittegraad bougie??

En mijn vraag heeft iemand ervaring met tanksealer, want ik heb een klein gaatje in mijn vespa si tank.

M.v.g.
              Daniel

Anoniem

misterd11 :
                welke sproeier heb je, en welke hittegraad bougie??

En mijn vraag heeft iemand ervaring met tanksealer, want ik heb een klein gaatje in mijn vespa si tank.

M.v.g.
                Daniel

Hittegraad 7 en sproeier 66 😉

CiaoGutti
                Bijdrager

Heb m’n ciao blokje vandaag aan de praat gekregen!
                  Zit met een diep probleem nu

hij trekt totaal niet op
                  en waneer ik gas geef ploft hij lichtjes
                  als ik eenmaal aan het rijden ben, blijft hij lichtjes ploffen!
                  Als ik de gas los laat, krijg ik zeer kleine backfire’s.

Hij lijkt ook begrensd als ik rij.
                  Komt dit door de standaard snor-luchtfilter?
                  Moet ik toche en kleiner sproeiertje?

En waar is de kleine vraag?

thierry93
                  Donateur

Vandaag me blokje gereviseerd, alleen loopt die best zwaar al ik hem met me hand draai. Met boormachine draait die wel goed? En als ik hem aan doe zie ik vonkjes bij me Cp vandaan komen. Kan dit liggen aan dat ik nog geen bobine heb dat die het niet kwijt kan!?

Gr. Thierry

DinoH
                    Donateur

Zit er verdchil tussen een rebel en een bandit?

edit: Wat moet ik gebruiken bij een tiffany elec start? cdi of bobine?

jovael
                      Bijdrager

Goedemorgen iedereen!
                        Ik vroeg mij af hoe hard een snorciao nou eigenlijk mag(op de ciao-teller).
                        De mijne rijdt nu 40 op de teller, is het verstandig als ik hem nog iets harder wil laten lopen?

JoeriH
                        Bijdrager

Een snorfiets mag 25 gaan, je krijgt (dacht ik) een boete vanaf 32 en je bent je kenteken papieren kwijt vanaf 55

19roland70
                          Bijdrager

Ik heb tapeinden nodig voor een mixblokje , maar nu zie ik M7 tapeinden , M7 verloop naar M6 .
                            Welke moet ik eigenlijk hebben , ik bestel bij JMPB.
                            Deze? http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/diverse-motoronderdelen-vespa-ciao/tapeind-m7-vespa-p-st-a-kwaliteit.html

fallenes
                            Bijdrager

Nou met die papieren in vorderen doen ze niet. Ik heb een boete voor 28km te hard gehad op mn snor ciao. De boete was 210 euro. 2 km harder en ik was mn rijbewijs kwijt. Want bij scooters, brommers en snorfietsen geld de regel bij 30km te hard is invordering rijbewijs. Dit geld volgensmij niet op de rollerbank. Ben 1x op de rollerbank gepakt met 19km te hard, die boete ging via de officier van justitie en de boete was 110 euro. Dus met andere woorden je kan beter gepakt worden op de rollerbank dan op de weg. In mijn geval wel,in mn achterband zat een beste slinger dus de meeting was niet zo precies.

Rizla
                              Donateur

19roland70 :
                                Ik heb tapeinden nodig voor een mixblokje , maar nu zie ik M7 tapeinden , M7 verloop naar M6 .
                                Welke moet ik eigenlijk hebben , ik bestel bij JMPB.
                                Deze? http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/diverse-motoronderdelen-vespa-ciao/tapeind-m7-vespa-p-st-a-kwaliteit.html

Je kan het beste de a-kwaliteit nemen. je moet dan ook moeren hebben van m7.
                                M7 verloop naar M6 kan je ook nemen dan kan je er m6 moeren opdraaien. M6 is gangbaarder dan m7 vandaar dat verloop

Florian
                                Moderator

Wanneer je de verhouding van een achterklok wil uitrekenen dan doe je dat zo?

Grote tandwiel (75 tands) : Pouli-as (11 tands) = 1:6,818181…

Grote tandwiel (72 tands) : Pouli-as (11 tands) = 1:6,5454545..

Klopt dit?:con

15 berichten aan het bekijken - 24,286 tot 24,300 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.