‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,911 tot 23,925 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Das idd vast een gevalletje metaal moeheid of een misbaksel, want ik heb deze manier van stuk gaan nog niet eerder voorbij zien komen.

dimibravo
      Bijdrager

probleempje! onderweg met rijden naftdop kwijtgeraakt van men bravo, heb hem terug gevonden maar er was ondertussen een auto over gereden :s dus nu mijn vraag: welke naftdop vanop jmpb past op een ijzere tankje van een bravo? thnks!

tompiebozzel
        Bijdrager

@ Martino, ik heb gewoon de echte orginele citypower of die van gianelli is weet ik niet:P

maar komt eventueel nog wel een iets sneller uitlaatje onder

dimibravo
          Bijdrager

sry voor de bumb maar heeft iemand antwoord op mijn vorige post? is nogal dringend rijden zonder naftdop is nogal verspiling

pepko
            Donateur

pak wat aluminium folie met een elastiekje en doe dat om je opening, dan ben tenminste tijdelijk geholpen.

daarnaast heeft een brommerzaak vaak wel iets liggen dat past :thumb

hansieb
              Moderator

dimibravo :
                probleempje! onderweg met rijden naftdop kwijtgeraakt van men bravo, heb hem terug gevonden maar er was ondertussen een auto over gereden :s dus nu mijn vraag: welke naftdop vanop jmpb past op een ijzere tankje van een bravo? thnks!

Ik heb deze in de bravo hangen -> http://www.jmpbonderdelen.nl/tankdop-std-citta.html

ChrisNL
                Bijdrager

Bestaan er ook 200 mm of 220 mm achterveren voor een citta?

Indowess
                  Bijdrager

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn gaskabel aansluit op zo’n model;http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs/carb-dellorto-ciao-13mm.html

Aangezien ik alleen maar citta model heb.

pepko
                    Donateur

dan heb je een gaskabel nodig met een dunner bolletje er aan die door dat buisje heen gaat en die je dan in je gasschuif klemt.

gr. pepko

Jonny10
                      Bijdrager

Dit mag betekenen dat mijn schokbreker lek is? Als ik het wiel eraf haal valt hij er langzaam af

Helios
                        Bijdrager

Je hebt geen voorvork keringen op je voorvorkpoten.. Verder niet zo erg heb het zelf ook.
                          Je voorvorkrubbers zitten er immers toch overheen.

Anoniem

Jonny10 :
                            Dit mag betekenen dat mijn schokbreker lek is? Als ik het wiel eraf haal valt hij er langzaam af

ik zie vrij erge corrosie op je binnenpoot. hierdoor kan een keering snel lek raken.
                            als je er inderdaad geen keering in hebt zitten, kun je net zo goed de poten vastlassen,
                            want je voorvork ‘dempt’ op olie. die olie ondervindt weerstand in je voorvork, en je keering houdt hem dus in je onderpoten.

dus dat verhaal van de stofhoezen klopt niet, want deze voorkomen alleen dat er vuil op/in je keering komt.

nu zijn we er toch? vuil/roest = lekke keering….. :pest

Jonny10
                            Bijdrager

Eerste keer viel met dat roest (en putjes) ook erg op. Maar dat was een van de vele dingen die ik op de lijst van kleine oplichtingen van de verkoper kon zetten 😛

Guido
                              Donateur

Precies, lekker keerring. Vervangen is een must.

Anoniem

Jonny10 :
                                  Eerste keer viel met dat roest (en putjes) ook erg op. Maar dat was een van de vele dingen die ik op de lijst van kleine oplichtingen van de verkoper kon zetten 😛

ik zal je even 2 opties geven.

1 – koop een gebruikte nette voorvork voor €25. is een normale prijs.

2- koop keeringen + Olie en maak hem zelf, maar dan moet je de poten polijsten/scotch brite. zodat de roest eraf is.

ik wist het wel … 😀

15 berichten aan het bekijken - 23,911 tot 23,925 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.