‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,611 tot 23,625 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jhertogs
    Bijdrager

Volgens mij heb ik alle originele onderdelen. Er zat sproeier 36 in en toen 38 in gezet. De bromboer heeft een nieuwe zuiger en luchtfilter geplaatst en nu ratelt hij op top. Koud is dat rond de 25, warm bij 30 (op de teller). Hij maakt dan een geluid prrrprrrprrrprrrprrrprrr en zakt iets terug in snelheid. Gas even los en ik kan weer normaal rijden.

Bougie is de ene helft koffiebruin (wel heel licht), de andere helft is tegen het zwart aan. Hij is droog.

Moet ik nou een grotere of kleinere sproeier gaan plaatsen? Of heeft het daar niets mee te maken?

Hopelijk kan iemand mij helpen 🙂

Indowess
      Bijdrager

Op mijn ciao heb ik het gevoel van dat ik gas geef dat die hem meteen pakt met een grote poelie. Van 0 tot heden.( auto wheelie gevoel )
        Als ik op mijn citta een 80 poelie zet rijd die heel langzaam van 0 tot 15 en dan voel je de ‘boost’ pas komen ? Hoe kleiner hoe later de ‘boost ‘ komt.

Iemand idee?

Is toch geheel logisch. Grote poelie = sneller optrekken. Waardoor je ook eerder in de powerband en dus je boost komt.

Bluevespa
        Bijdrager

Ik heb een vraagje:

Ik heb een nieuwe voorvork bij jmpb besteld voor een Ciao. (std voorvork)
          echter is deze van ebr, en kwam ik erachter dat er een soort ring met ribbeltjes bij zit. en er geen dikker randje op de voorvork zit voor het onderste lager ( zoals wel bij de orginele voorvork )

Nu vroeg ik mij af hoe ik de ring voor het lager die op je voorvork gaat (waar het onderste lager in valt) erop krijg zonder speling.
          Moet ik die dan ring met ribbeltjes gebruiken?

Sil Hugelier
          Bijdrager

Iemand een idee of je door je snaar te hard aan te spannen kunt zorgen dat de motor stationair niet draait?

Als ik die in gang loopt maakt die zo een ‘prrr’ ‘prrr’ maar hij slaat niet aan.

Iemand deze symptonen al meegemaakt?
            Reeds gecontroleerd:
            Benzine vloeit door carbu.
            Carbu doorgeblazen met perslucht
            nieuwe condensator
            nieuwe contactpunten
            nieuwe bougie
            nieuwe koppelingsschoenen voor in poulie

groetjes

hugie
            Bijdrager

hallo heb is een vraag ?
              hoe kan ik mijn si brug verstevegen ?

bart#24

strips lassen, doorlassen, etc

maar een si brug is van zichzelf al sterker dan bijv een citta brug en kan wel wat snelheid hebben.

Strikert
                Bijdrager

Na een warm gelopen cillinder en zuiger zitter er 2 sporen in mn cillinder.. kan ik er een nieuwe zuiger in stoppen zodat weer doet?

Ligt opschuren en je kan met nauwelijks vermogensafname verder rijden. (Aparte plek voor een DR om warm te lopen trouwens)

DinoH
                  Donateur

Is het erg voelbaar? Oke iemand ervaring met zelfmade uitlaat?

Strikert
                    Bijdrager

Ik heb inderdaad al een beetje opgeschuurd. het is wel licht voelbaar ( net geen vingernagel)

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Hoi strikert,

heb jij toevallig beschikking tot hoonsteentjes ? haal deze voorafgaand het plaatsen van een nieuwe zuiger door de cilinder. Hierna valt hier nog prima mee te rijden zelf had ik een 50 dr met een kras welke ik gewoon even een klein beetje opgeschuurd hebt. Hierop heeft de 50 dr nu al vele extra km’s gemaakt op de brommer van een vriend en hij tuft nog steeds door.

dimibravo
                        Bijdrager

zijn er nog meer brommers met dezelfde motor als de ciao etc, die minder bekend zijn?

*Ja

Thieu
                          Bijdrager

hallo, weet iemand wat voor naaldlager er in een std krukas gaat?

Gr Thieu

DinoH
                            Donateur

Een gewone jmpb naaldlager

dimibravo
                              Bijdrager

welke brommers zijn dit dan? niet de alom bekende, ciao, bravo, citta…. die kenne we allemaal e uiteraard 🙂

SuperSi
                                Bijdrager

berini kinetic, de piaggio boss, grillo, boxer

15 berichten aan het bekijken - 23,611 tot 23,625 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.