‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,416 tot 23,430 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

@ Arvid;

Voortaan kan je hier wel een eigen topic voor starten.

Dit hoog lopen neigt naar valse lucht. Ook zie ik een SE staan in je profiel. Mijn ervaring is dat deze altijd net even wat hoger stationair moeten draaien dan een origineel blokje. Ze maken waarschijnlijk door de inlaat wat minder mooie slagen. Zoals ritze ook zegt. probeer eens een andere carb.

Indowess
      Bijdrager

Heeft deze krukas veel verschil in SE met 46,5mm malossi ?
        Krukas Nuova Citta/Ciao Race AMT004

Of kan ik gewoon brom kruk gebruiken ?
        Alvast bedankt,

Mvg,

Martino
        Moderator

Wat is veel verschil? Als je wilt weten of een racekrukas welke ongeacht het merk bijna allemaal dezelfde opentimingen kennen sneller is? Ja, is dan je antwoord. Een brom krukas rijdt overigens ook prima hoor. Het verschil in kracht is vooral vanaf het midden tot de top te merken met een racekrukas.

Indowess
          Bijdrager

Naja veel verschil .. Ik ben nu dr evo gewent. Ik wil 46,5mm gaan rijden maar niet extreem zeg maar. Dus raden jullie mij brom kruk aan of race ?

Ik hoef niet het meeste eruit te halen door bijv. Se aanpassen en 46,5mm te tunen enzo ..

Alvast bedankt,

Martino
            Moderator

Heb je een bromkrukas liggen? Gewoon deze gebruiken.

arvid13690
              Bijdrager

Martino :
                @ Arvid;

Voortaan kan je hier wel een eigen topic voor starten.

Dit hoog lopen neigt naar valse lucht. Ook zie ik een SE staan in je profiel. Mijn ervaring is dat deze altijd net even wat hoger stationair moeten draaien dan een origineel blokje. Ze maken waarschijnlijk door de inlaat wat minder mooie slagen. Zoals ritze ook zegt. probeer eens een andere carb.

ik heb alleen nog een 12/10.
                verder heeft ie echt geen valse lucht heb de deo test 2 x gedaan.

Tis altied moar eem!

ritze
                Bijdrager

nja hop die carb erop en starten dat ding, ook met en 12/10 moet die “normaal“ kunnen rijden.
                  zo super heftig veel is die 3 mm nou ook weer niet

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

citta1234
                  Bijdrager

Ik heb een Si brug onder mijn Citta hangen, kan hier een Citta model uitlaat onder?
                    Of moet er een gaatje in de brug geboort worden?

SuperSi
                    Bijdrager

heey mensen,
                      kan ik met een brom klok huis, de vertanding en een snor deksel een werkende bromklok maken?
                      of gaat dat niet lukken vanwege het andere aantal lagers in het deksel.
                      want je gebruikt eigelijk alleen de uitgaande as en de dikke hoofdas.

Tonni
                      Moderator

Volgens mij kan dat wel, maar moet je alleen het kleine lager van de poelie as verstellen dacht ik.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

pindaa
                        Bijdrager

Mijn vraagje is:

Ik rij met de set-up hier links alleen ik kan geen groene polini trekveertjes vinden, wat is nu een goede vervanger?
                          Ik heb een goude polini drukveer, 1:13 vertanding er in zitten, alleen nog geen goede trekveertjes.

Welke trekveertjes zou ik nu moeten gebruiken?

Martino
                          Moderator

De groene vertjes zijn gewoon bij jmpb of q-parts te koop hoor.;)

pindaa
                            Bijdrager

Martino :
                              De groene vertjes zijn gewoon bij jmpb of q-parts te koop hoor.;)

Jij bedoelt deze denk ik;

http://www.jmpbonderdelen.nl/koppelingveerset-3-polini-citta-ciao.html

Maar die zijn voor een koppeling als je een poulie hebt, is mij verteld.

Martino
                              Moderator

Het ligt er maar net aan welke vario-koppeling je hebt. Het zal eerst wel makkelijk zijn als je weet welke maat/soort veren je nodig hebt. Het kan dus gewoon zijn dat ze passen.

pindaa
                                Bijdrager

Ik heb een 100mm achterkoppeling , zo eentje die het meeste verkocht wordt.

Maar ik ga even de veertjes opmeten.

15 berichten aan het bekijken - 23,416 tot 23,430 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.