‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,281 tot 23,295 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Duarteciao
    Bijdrager

iemand een idee hoe t komt dat mijn achterklok een super raar tikkend geluid maakt als ik rij/loop met me brommer
      ligt niet aan de poelie heb t ook met andere poelie’s en als ik hem op fietsstand zet heeft die t tikkend geluid niet.
      dit tikkend geluid kwam nadat ik mijn olie had ververst en sindsdien lekt die ook ontzettend erg. dit is inmiddels al 1-2 maanden zo
      ooh en nog iets. waar ligt het aan als me brommer stationair uitvalt?

SuperSi
      Bijdrager

stationair schroef in draaien

pieckmeister
        Bijdrager

Yow.. Ik heb sinds gisteren dat ik nadat mn brommer goed warm is en ik ff een stukje volgas heb gereden, dat de brommer dan iets verzopen rijdt. Dus als ik dan gas geef, dat hij dan een flinke dip heeft ipv wegtrekken.
          Ligt dit aan de verhouding lucht/benzine, of niet? Want als ik hem dan uitzet en weer aanduw, dan ploft mn uitlaat een keertje en is het weer gaan met de banaan..

Mijn setup:
          65cc Malossi
          13/13 met 66 sproeier
          Malossi luchtfilter
          Getunede carter
          100mm vario
          Leo sp uitlaat

De cilinder ben ik momenteel nog aan het inrijden dus mn mengsmering voorzie ik van een extra beetje olie.

Thanks!

Vespadrift
          Bijdrager

Ik kan zo’n ontstekings plaatje kopen om van elektrisch naar cp te gaan wat is zo iets waardt

r32
            Bijdrager

Hoi,

ik kan een ciao kopen ( het is het model met het gereedschapbakje onder het zadel en 5 spaaks velgen en remlicht )

Heeft dit type een begrenzing in het carter ? of niet?

gr R32.

Martino
              Moderator

Waarschijnlijk wel. Heeft de uitlaatflens een 23,5 aansluiting dan is hij begrenst. Waanneer hij een normale 22mm flens heeft kan het nog steeds zijn dat er een cilinderwand begrenzing in de carters zit. Je zal alleen hiervoor de cilinder er moeten af trekken.

citta1234
                Bijdrager

Ik ben mijn citta wit aan het spuiten met hoogglans action lak.
                  Moet ik er dan ook blanke lak overheen doen of niet?

En op mijn spuitbus staat: ‘ideaal spuit tempratuur 15 tot 25 graden.
                  Omdat het nu 30/35 graden is, is het wel handig om nu te spuiten?

Gr.

SuperSi
                  Bijdrager

@hierboven
                    blanke lak er over is wel mooi en het bied een hoop meer bescherming
                    mischien kan je nu beter spuiten in een schuur of garage, waar het iets koeler is, in ieder geval niet in de volle zon

citta1234
                    Bijdrager

bedankt voor je reactie!

Ik spuit in een schuur, gister spoot ik 3x grondlak en vanochtend 2x wit.
                      Lak hechte goed en ziet er nu goed uit!

Op mijn spuitbus staat ook niks over blanke lak erover heen spuiten, maar ik twijfel nog.
                      Ik heb nu achtion hoogglans wit en dat dat is geen metalic lak.
                      Zou ik dus blanke lak eroverheen kunnnen spuiten of niet?

Docs
                      Donateur

Ja. En dat zou ik ook doen 😉 Dat zorgt er namelijk voor dat je als je krassen krijgt eerst de blanke lak beschadigd en daarna pas je kleurlak. Anders beschadig je direct je kleurlak.

citta1234
                        Bijdrager

Oke dan weet ik genoeg.

Bedankt Supersi en Docs911;)

bart#24

hey citta1234,

ik zelf heb eninge ervaring met action lak,

leuke lak, in mijn ervaring harder als motip (beter dus)

ik zelf spuit het meeste met action zwart hoogglans,

zonder blank:

je merkt dat wanneer je zonder blanke lak als het een keer vies is en je maakt het schoon is direct de glans ervan af, en allemaal krassen,

met blanke lak:

het vloeit veel mooier over waardoor de glans veel beter is, en veeel makkelijker schoon te houden.

mijn advies is dus altijd met blanke lak, is veel mooier en niet gelijk kapot.

citta1234
                            Bijdrager

Ik heb wel eens eerder een frame gespoten zonder blanke lak en het zag er eerst mooi uit maar er kwamen snel krassen op en de glans ging er inderdaad af als ik erover heen wreef.

Ik ben weer wat wijzer, bedankt!

Citta-ciao
                              Donateur

past de leovince sp op een kickblok,ik heb een vespa ciao.

DinoH
                                Donateur

Mensen zeggen dat je met een deo bus kan kijken of hij valse lucht trekt wat gebeurt er dan??

15 berichten aan het bekijken - 23,281 tot 23,295 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.