Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 januari 2009 om 16:46 #48198
Kan ik van mijn poeli achter klok een vario achter klok maken met malossi vertanding of gaat dit niet?
11 januari 2009 om 16:48 #48199Hallo
ik heb een vraag de schroef van mijn koppelingsdeksel trilt de hele tijd los na een km of 15 valt hij er zowat af ook met een ringetje er tussen. Weet iemand wat ik hier aan kan doen ?Mvg Seppe
11 januari 2009 om 17:07 #48200Ten eerste:
Dit is een Schroef:

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is een Moer:

Wat vaak helpt is een getande ring tussen de koppeling en de moer doen:

Loctite helpt ook goed (bij voorkeur de Blauwe, die is speciaal om bouten te borgen, groen werkt ook maar dan krijg je het later amper meer los)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 januari 2009 om 17:10 #48201CittaTuner. :
Kan ik van mijn poeli achter klok een vario achter klok maken met malossi vertanding of gaat dit niet?Nee, je hebt een andere deksel op je klok nodig anders loopt ie aan bij het gat van de poelie as.
@ pieter-ciao
Hij zal er hooguit langzamer van gaan met beter optrekken, maar denk niet dat je het echt merkt.@ FreakyB
Even zoeken op de rdw site ofzo.@ Ivcp
Ik zie geen echte deuken ed. Kijk wel uit met dat scheurtje bij de uitlaatmond, die moet een beetje flexibel zijn om goed aan te sluiten op je uitlaatpoort.11 januari 2009 om 18:01 #48203Is het legaal om je achterlicht onder je zadel te hangen?
Alvast bedankt11 januari 2009 om 18:20 #48204Ik denk dat het wel zou mogen alleen als iemand achterop zit niet. Maar waarom zou je je achterlicht onder je zadel maken?
11 januari 2009 om 18:25 #48205zolang je achterlicht zichtbaar blijft is het goed.
dus als er iemand achterop zit en hij is niet meer zichtbaar dan mag het niet. vrij logisch toch.11 januari 2009 om 18:26 #48206Omdat je perongeluk je achterspatbord iets te kort hebt afgeflext:'(
Ik heb op de rdw site gekeken, maar daar kon ik niks nuttigs vinden over het achterlicht.
Het kenteken mag iig niet aan de zijkant…
Iemand nog een duidelijker antwoord op mijn vraag?:Ik ben bezig met mn ciaotje weer inelkaar te zetten, maar ik heb mn achterspatbord wat kort afgeflext.
Dus ik moet even een goeie plek vinden voor mijn achterlicht en kenteken…
Even voor de duidelijkheid: een remlicht is toch niet verplicht op een bromfiets?
Ik heb wat op internet gezocht en op scooterfreaks.nl werd er beweerd dat het wel verplicht is…En weet iemand ook hoe het zit met de plaats van:
2. het achterlicht, mag hij ook aan de zijkant of onder het zadel? (als er iemand achterop zit is hij niet meer zichtbaar)
3. remlicht dus, Is het makkelijk om een remlicht te maken? (miss idee voor een ‘how to’11 januari 2009 om 18:52 #48209Remlicht is niet verplicht want er zijn zo redelijk wat brommers waar std geen remlicht op zit vrij logisch dus:P
12 januari 2009 om 16:47 #48232heee
hoe duur kost ongeveer een homoet uitlaat die in niet beste conditie is roest op de aansluiting bij je cil en eentje die wel goed in conditie is nieuwe lak enzoow voort
alvast bedankt
12 januari 2009 om 18:46 #48241Ik wil een standaard snorkrukas in een polini speed engine zetten, inlaatpoort alleen glad gemaakt(was slecht afgewerkt)
heb ik kans dat ik mijn cilinder hier mee mol aangezien ik er nog helemaal niet mee heb gereden (inrijden enzo)En het opstaand randje is op het blok op sommige plekken weg, is toch geen probleem als het maar luchtdicht afsluit?
12 januari 2009 om 18:53 #48242marcotjeee :
heeehoe duur kost ongeveer een homoet uitlaat die in niet beste conditie is roest op de aansluiting bij je cil en eentje die wel goed in conditie is nieuwe lak enzoow voort
alvast bedankt
Een homoet die er echt goed uitziet kan je misschien wel verkopen voor 70 euro(nieuw zijn ze 110)
Eentje die wat roest heeft maar verder geen deuken oid kan je ook nog wel 30-40 euro voor vragen.12 januari 2009 om 19:14 #48244
Timo_Lisse-Tuningciao, poelie 80mm, wat voor snaar???
12 januari 2009 om 19:30 #48247@ crash test : het feit dat je er een snorkruk in zet is geen punt
het randje op het carter is een centreermiddel zodat je gemakkelijk het carter in elkaar kunt zetten zonder de krukas te moeten ‘uitlijnen’ zeg maar.
heeft niks met afdichting te maken, dus als er wat stukjes afgebroken zijn, maakt niks uit.@ Timo : 9,5 x 950 (geloof ik..? :con)
12 januari 2009 om 19:46 #48249mijn voorwiel wilde niet uit mijn brommer? 😮
Normaal gesproken maak ik de voorrem los, bouten los en pak je hem er zo uit maar nu dus niet, iemand enig idee???
want dit heb ik nog nooit gehad 😐 😕 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.