‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 22,831 tot 22,845 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

Door je brommer goed af te stellen, met goede sproeier & hittegraad bougie. Verder moet je begrijpen dat vario over het algemeen meer weerstand bied dan poulie overbrenging. Daarom zal een vario-rijder met een koude motor minder gauw een goed stationair lopende brommer hebben (uitzonderingen daargelaten).

r32
      Bijdrager

Hoi,

ik heb een vraagje, als het regent loopt mijn citta altijd ipv 43 40,5 gps .

Hij stotterd dan ook niet of zo hij maakt dan iets minder hoge toeren maar geen bijgeluiden of zoiets , daarna werd het droger en na een tijdje liep hij weer 43. dit is altijd bij regen weer.

Ligt dit aan de vochtigheid in de lucht wat dan via de carb naar binnen wordt gezogen? of is de sproeier net iets te groot?

gr r32

Sil Hugelier
        Bijdrager

Inmiddels heb je die vraag nu al driemaal gesteld.

Is iets die erg complex is, maar de luchtsamenstelling kan inderdaad een antwoord zijn.

Wees blij dat hij wil rijden als het regent

Citta-ciao
          Donateur

Oke bedankt,welke hittegraad bougie moet ik nemen dan?,en op welke manier kan ik het dan goed afstellen met een koud blokje?
            Heb er nu sproeier 48 onder zitten.
            met standaard filter.

Xior
            Bijdrager

Contactpunten afstellen met voelermaat 40 werkt toch ook goed ofniet?
              Of moet het echt 45 zijn. zit dus maar 0.05 verschil in.

Edit:

Uploaded with ImageShack.us” />
              Deze pakking past perfect op de cilinder maar op het carter gaat hij over de binnenkant zitten?
              Is dit erg?
              Of maakt het niks uit?

Bedankt!

Sil Hugelier
              Bijdrager

Dit is op een onbewerkt carter?
                Is wrs een koppakking voor een DR70?

Als je uw carter onbewerkt laat, past deze pakking. Maar bekijk de poorten eens van uw DR70 en je zult zien dat er eigenlijk 4poorten ter beschikking zijn. Alles zal werken, dat is geen probleem, maar je zal geen optimale prestaties uit uw cilinder halen.

Geen idee of je een dremel ter beschikking hebt? Zo haal je toch veel meer prestaties uit de cilinder.

ivm contactpunten. Voelermaatset van 0.05 –>1mm in stappen van 0.05mm kost ergens 2euro. Zo is het altijd preciezer. Wil je het nu vlug doen. Afstellen dat 0,50 niet past en 0,40 klein beetje over. Maar voor hetgeen een voelermaatset kost, zou ik niet zo liggen te kloten.

Xior
                Bijdrager

Ja, is voor een onbewerkt carter.
                  Ik wil het carter nog even onbewerkt laten en dan later misschien gaan tunen.

Het is een voetpakking voor een dr70.

In de winkel hadden ze de groote voelermaatset niet op voorraad waar 0.45 tussen zat.
                  Dus heeft hij mij een klein setjte gegeven waar max 0.40 is.
                  Hij zij dat het dan ook wel zou lukken omdat 0.05 toch wel er weinig is.

PS: hier is toch de lagerpassing stuk ofniet?
                  http://imageshack.us/clip/my-videos/441/pqp.mp4/

niek1992
                  Bijdrager

Nee, is je lager gewoon op. of je lagerpassing stuk is kan je alleen zien als je de kruk eruit hebt. Dan pak je een nieuw lager, en als deze meteen (of met zeer weinig moeite) om de kruk valt, is je lagerpassing versleten.

Xior
                    Bijdrager

Oke, dan zal ik mijn blok even uit elkaar halen en wachten op mijn nieuwe lager.
                      Bedankt.

Sil Hugelier
                      Bijdrager

Als je dan toch de carter uiteen haal, zou ik meteen de poorten uitfrezen.
                        Is een kleine moeite, maar de prestaties zijn wel enorm in mijn ogen.

De How-to toont ook perfect waar je moet opletten enzo…

arvid13690
                        Bijdrager

foto’s zeggen meer.
                          wat is dit?

Tis altied moar eem!

Lastpak
                          Bijdrager

een imitatie vario koppeling die bij jmpb geleverd word, je herkent hem aan de centrale trekveer en segmenten.
                            die is wel erg geroest.

arvid13690
                            Bijdrager

hij past in mn pullie koppeling:p

wat is dit waard ik knap em op.

wat is een pw cilinder waard?

Tis altied moar eem!

Vespadrift
                              Bijdrager

wat voor uitlaat is dit en wat is de waarde ongeveer
                                [/url]” />

Martino
                                Moderator

@ arvid&Lastpak; Dit is geen vario koppeling, maar een Adige racekoppeling voor poelie. Waarde van ongeveer 2 tientjes.

@ Vespadrift; Staat er niks gegraveerd in de demper? Het is een Proma, RMS oid(Bravo uitlaatje). Uitlaat zonder enige speciale waarde.

15 berichten aan het bekijken - 22,831 tot 22,845 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.