Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 mei 2012 om 20:22 #81274
draai de bougie er eens uit en bekijk welke kleur deze is.
het heel heet worden van het blok is normaal, het lijkt inderdaad alsof ie “te” warm word, maar meestal bedriegt de schijn.
zorg er wel voor dat je alle koelkapjes om je blok gemonteerd hebt (vliegwiel + cilinder kapje)
10 mei 2012 om 20:24 #81275vliegwiel wel cilinder kapje niet en de bougie
is een beetje zwart vettig10 mei 2012 om 20:33 #79372hoelang rijd je al zonder dat kapje? grote kans dat je een warmloper hebt gehad namelijk.
bougie zwrat vettig betekend dat ie te veel benzine krijgt og te weinig lucht.
wat te doen?
– luchtfilter schoonblazen vanbinnen
– carburateur vanbinnen helemaal doorblazenals ie dan nog niet beter werkt, je cilinder eraf draaien en de zuiger + cilinder controleren op vegen/krassen.
controleer ook meteen de slotspeling van je zuigerveren.10 mei 2012 om 20:35 #80773zou een andere sproeier niet helpen
10 mei 2012 om 20:37 #81124als je cilinder is warmgelopen is het zonde van je geld om een andere sproeier te halen
10 mei 2012 om 20:42 #34060Ik denk dat je te veel olie in jE brommer heb gedaan.
Hij rookte heel erg, bougie is zwart vettig.
Ik denk dat je je carb nu verstopt zit.10 mei 2012 om 20:55 #34044Thanks ik ga zaterdag de cilinder en cabarateur er af halen en helemaal schoon maken.
Jullie horen van me zal gelijk dan een perso aan maken
Gelijk een vraag waar kan je een compleet
reviesie set voor je motor kopen10 mei 2012 om 21:34 #34049bij onze sponsoren
11 mei 2012 om 15:26 #113619Bij montage van mijn vario kwam ik tot dit geluid :
Is dit schadelijk?(info staat onder filmpje waarbij ik het hoor en niet)
+ 2e vraag
Citaat
beunhaaz :
Zit met een probleem, heb een ciao met een dikke voorvork (telescoop dan wel)
alleen heb ik probleme met naar rechts te sturen. Ik dacht dus zo, ipv tank verplaatsten (zoals peter met zijn witte ciao heeft) gewoon eraf halen (moet toch naar coater dus geen probleem) . En dan je tankdop gewoon erin duwen , want ik heb toch een met een peil dop. Dan heb je namelijk toch de ruimte gewonne? Of denk ik nu te simpel?(omdat ik nu toch post :P)
11 mei 2012 om 17:30 #81268Ik heb vandaag een malossie filter gekocht en wou hem gaan monteren,
Maar kwam erachter dat het helemaal niet past.
De filter komt tegen het frame.
Hoe kan ik dit oplossen?
Kan ik het blok naar voren plaatsen zonder een andere overbrengingssnaar ofzo te halen?
Of moet ik een deel van mijn frame wegslijpen/vijlen?Alvast bedankt.
11 mei 2012 om 17:32 #81277Wanneer je eerst het blok even naar voren schuift en de filter monteert. Zal je hierna het blok weer in de juiste stand kunnen vast zetten. Zeker op de nieuw typen Ciao’s kan dit idd wat krap zijn.
11 mei 2012 om 17:49 #81272Het is eigenlijk een oude ciao volgens mij.
Maar kan ik hem niet gewoon wat naar voren schuiven zonder terug te plaatsen,
want dat is alleen maar meer werk:pEn nog een vraag:
Ik heb een ciao gekocht en in de advertentie van die meneer stond dat er een leovince krul uitlaat onder zat.
Op de foto in de advertentie had hij een andere gemonteerd, maar zei dat nu de leovince er onder zat.
Dus ik ernaar toe. het is mijn eerste ciao, dus ik gewoon beetje naar het ding aan het kijken of het nog beetje goed was en ik dacht dat het de goede uitlaat was. Dus ik de ciao gekocht.Kom ik thuis, de volgende dag merk ik volgens mij dat ik een andere uitlaat eronder heb dan hij zegt (leovince krul)
Hier een foto:

Is dit een leovince krul of ben ik betoept?
Edit: ff kijken hoe ik de foto’s er goed op krijg.
Edit2: ze staan erop.Technigas CC
11 mei 2012 om 18:00 #81827Het is sowieso geen leovince krul uitlaat.
Op de eerste foto lijkt het net op iets dat ze zelf gelast hebben11 mei 2012 om 18:05 #101968Oke, Maar de ciao trekt echt voor geen meter,
Dus kan ik beter een leovince krul kopen i.p.v die techno cc erop laten zitten?
Volgens mij zit er al poelie 80 op.
Of hoe kan ik het optrekken nog meer verbeteren?
groene trekveertje kopen? of nog zwaardere als die er zijn?11 mei 2012 om 19:04 #82088Grote poulie nemen, groene trekveren en eventueel een 13/13 carburateur.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.