Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 mei 2012 om 14:29 #112913
Iemand een idee wat de compressie van een koud ciao blokje zou moeten zijn? Zonet gemeten, ik kom op 6.89 bar KOUD.
8 mei 2012 om 15:54 #112585Zit met een probleem, heb een ciao met een dikke voorvork (telescoop dan wel)
alleen heb ik probleme met naar rechts te sturen. Ik dacht dus zo, ipv tank verplaatsten (zoals peter met zijn witte ciao heeft) gewoon eraf halen (moet toch naar coater dus geen probleem) . En dan je tankdop gewoon erin duwen , want ik heb toch een met een peil dop. Dan heb je namelijk toch de ruimte gewonne? Of denk ik nu te simpel?9 mei 2012 om 08:44 #53435koppelingssgegmentjes laten ‘koppelingshuis’ niet los. Dus zo kan de vespa ook niet stationair lopen.
Nu zie ik net in dit topic: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=16427
Dat je de ring die op het vliegwielzit met de opstaande rand na de koppeling moet. Omdat er scrhoefdaad in het vliegwiel zit heb ik dit andersom gedaan. opstaande rand in het vliegwiel…want die opstaande rand past precies in de speling die over is op de krukas.
Dus moet hem omdraaien met de opstaande rand na de koppeling?
9 mei 2012 om 09:08 #43172Ja hij MOET met de opstaande rand naar de koppeling toe! Als je hem doet zoals je gedaan hebt loopt je vliegwiel spie kapot en heb je kans dat je koppelingssegment houder naar de *&%$ draait.
Succes er mee!
9 mei 2012 om 09:37 #114462criminalmindz :
Aangezien de cilinderkop heel heet wordt en de radiateur totaal niet.
Vroeg me ook af hoe dit koelsysteem werkt aangezien er geen pomp in zit.is dit het eurocilindro setje?
want volgens mij moet er wel een pompje tussen.
want anders circuleerd de vloeistof toch nietbeetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.9 mei 2012 om 11:04 #114636Jawel, pomp is in feite overbodig.
Het warme water stijgt op, wordt gekoeld bij de radiateur en zakt weer naar beneden, zo krijg je circulatie en dus de koeling.9 mei 2012 om 15:03 #109593criminalmindz :
Aangezien de cilinderkop heel heet wordt en de radiateur totaal niet.
Vroeg me ook af hoe dit koelsysteem werkt aangezien er geen pomp in zit.criminalmindz :
Jawel, pomp is in feite overbodig.
Het warme water stijgt op, wordt gekoeld bij de radiateur en zakt weer naar beneden, zo krijg je circulatie en dus de koeling.Mooi dat je erachter bent gekomen hoe het werkt.:P Echter stijgt warm water niet op maar geeft de warmte af aan het koude water. Het warme water in de radiateur wordt gekoeld door rijwind. Wanneer deze kouder is als het warme water in de kop kan deze weer warmte opnemen.. Enz…, Enz…,Enz…,Enz…,Enz…,Enz…,Enz…,Enz…,
9 mei 2012 om 15:09 #71253Dat bedoelde ik, sorry haha :bloos
9 mei 2012 om 16:20 #71306Wat is van een vespa ciao die wieldiamter in milimeters?,ik moet dit weten in verband met fietsenteller die ik heb.
9 mei 2012 om 16:38 #71381heb geen schuifmaat/liniaal/meetlint/ietsandersdatmeet?
9 mei 2012 om 16:47 #71382hoi,
Op mijn stuur en achterrekje (Chroom) zit vliegroest, kan ik dit gewoon wegpoetsen met belgom chroom of moet ik eerst schuren?
Als het kan een uitleg van hoe ik te werk moet gaan en de hoeveelheid die ik moet gebruiken.Gr,
Wesley9 mei 2012 om 17:16 #113834Vliegroest kun je wel wegpoetsen met Belgom.
9 mei 2012 om 17:18 #113835
AnoniemOf als je dat niet hebt liggen een stukje aluminiumfolie, daar maak je een propje van en dan met wat water/schoonmaakazijn eroverheen wrijven en goed afspoelen en drogen.
9 mei 2012 om 17:32 #109417Als ik het met belgom doe moet ik het dan eerst schuren? En moet ik ook een speciaal doek hebben of maak dat niks uit?
9 mei 2012 om 17:34 #114856Nee, maakt niets uit en schuren is niet nodig.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.