‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,236 tot 2,250 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespaRoel
    Bijdrager

@ vespaRoel ;

DGM nummer is niet het framenummer (vraag me niet wat het wel is, geen idee).
      waar heb je dit nummer gevonden?

framenummer staat bij een Si (zover ik het nog weet van mijn drie Si’s) op een stripje ijzer onder de tank:
      rechter treeplankje eraf halen en onder de tank kijken.

of gedeeltelijk op het balhoofd en de rest op dat stripje onder de tank.

misschien zelfs het volledige nummer op het balhoofd

Het DGM nummer is, geloof het of niet, het onderdeelnummer van het frame
      Raar maar waar

Echt super bedankt mensen! :thumb
      hij is gevonden, op het balhoofd een 6 cijferig nummertje met NL teken dr bij=)

thnx!

gr roel

VespaAvanti
      Donateur

goedguus :
        fons of vespa avanti

welke krul uitlaten passen er allemaal onder een ciao met bok standaard en trappers? enig idee?

Dat zijn er niet echt veel volgensmij:con
        Ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet, maar van een Proma CC weet ik 100% zeker dat het gaat;)
        Die ligt namelijk onder me oldtimer en die heeft de middenbok en trappers ook nog:thumb

niielssz
        Bijdrager

ik heb een vraag ik ben mijn vario er nou op aan het zetten.
          maar nou heb ik een vraag: waar is het ringetje voor wat ik met rood heb omcirkeld, en is dit ding wat ik met blauw het omcirkeld nodig? zo ja waar is het dan voor?

tvmierlo
          Donateur

rood: voor tussen de vario en de koppeling in
            blauw:ringetje tussen de vario en de moer in

Paul 23
            Bijdrager

Hallo!
              Ik heb een vraagje. Ik wil graag de prop uit mijn uitlaat (standaard uitlaat van een Vespa Ciao Mix) halen, maar ik hoor dat hij op verschillende locaties kan zitten… Hoe kan ik er achter komen waar de prop zit?
              Alvast bedankt!

goedguus
              Bijdrager

uitlaat eraf halen en kijken of je hem kan zien vanaf de kant waar die op de cillinder zit

ArvidW
                Donateur

Nee, als je zo’n uitlaatje hebt met schroef aan achterkant (en dus los dekseltje), die kun je eraf schroeven en dat stalen ding eronder weghalen.

Je winst is: Iets meer herrie, amper meer snelheid (bij mij iig laatste keer dat ik het teste)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Paul 23
                  Bijdrager

ArvidW :
                    Nee, als je zo’n uitlaatje hebt met schroef aan achterkant (en dus los dekseltje), die kun je eraf schroeven en dat stalen ding eronder weghalen.

Je winst is: Iets meer herrie, amper meer snelheid (bij mij iig laatste keer dat ik het teste)

Effe voor de zekerheid dan, hier een foto van de uitlaat.
                    Schiet aub niet in de lach, het gaat er ff om dat jullie (hopelijk) weten waar ik de prop kan vinden (A)

Die trappers zijn btw al verdwenen 😉

ArvidW
                    Donateur

Geen prop, uitlaat begrenst gewoon. Is ook niet aan te passen zonder lasapperaat. Cittypower kopen lost je probleem op maar een leo krul is ook erg leuk 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

simonferrari
                      Bijdrager

ghallow 😛

bijv. zo’n analoog toerentellertje:
                        http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=180

hoe moet je dat aansluiten? en kan dat wel op een ciao?

want ik ben opzoek naar een analoge (gewoon wijzertje+plaat erachter) toerenteller voor me vespa ciao.
                        alleen weet begod niet wat ik daarvoor moet doen.

mvg
                        simon

FonS
                        Bijdrager

als je een paar dagen wacht kan ik het je zeggen 😉
                          als het goed is krijg ik morgen m’n bestelde Koso toerenteller binnen en dan kijk ik eens hoe & wat

geloof wel dat ze op 12v werken dus je moet een accu’tje oid gebruiken (vind ik niet erg want ik heb er een paar voor m’n accu-ontsteking liggen)

btw: koop er eentje met inbouwmaat 48mm ipv 58mm (die jij laat zien) dan kun je hem gewoon in de koplamp bouwen, op de plek van de std teller :thumb

simonferrari
                          Bijdrager

oke!

dan wacht ik wel even,
                            ben wel benieuwd hoe je zoiets moet instaleren

maar de maat is niet echt belangrijk bij mij. heb een hele andere koplamp op me ebr. dus de diameter doet er niet echt aan toe.

maar we houden contact.

:thumb

AC RACING
                            Moderator

kan iemand mij vertellen wat voor ontsteking dit is, en hoe deze juist aangesloten kan worden??

n!ck*s

zo’n ontsteking heb ik ook op m’n ciao zitten.

is dat niet zo’n berinni ontsteking of hoe die ook alweer hete.
                                die leveren toch 12 volt ofzoiets.

sjors001
                                Bijdrager

Hallo, heb een italkit 60cc voor me snorretje besteld, maar wilde even weten of dit een gunstige aanwinst is..? en welke sproeier heb ik dan nodig, ik heb alles std behalve imitatie-malossi filtertje en city power.. komt uiteraard een 13/13 met een leovince krul op te zetten, maar dat moet nog even wachten.. iig bedankt alvast:D

moet trouwens even me groene monstertje laten zien

[pfs]2666-hoppa.jpg[/pfs]

15 berichten aan het bekijken - 2,236 tot 2,250 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.