‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,086 tot 2,100 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

@ hulo: In je tank of kabelgoot? Ik zou het zelf lassen, maar je kunt het ook dichten met kneedbaar staal.
      @ kipje: Je koppelingssegment veren hebben niks te maken met het starten van je motor. Je startsegmentveren kun je verwijderen, hierdoor hoef je niet zo hard/heel kort te lopen om hem aan de krijgen.
      @ nielz: Vliegwiel kun je gewoon verwisselen, bijna elk vliegwiel heeft andere/een ander aantal gaten.
      Verschil in carters is meestal de grootte van de inlaat.

Tomm_
      Bijdrager

Voor die vario is daar ook een andere achterklok voor nodig of moet dit niet?
        Alvast bedankt

niielssz
        Bijdrager

ik heb nog een vraag ik ben er niewe contactpunten op aan het zetten alleen in welke volgorde moeten de draden.
          je hebt er drie geel zwart en rood welke moet je onderaan doen en welke in het midden en welke bovenaan.
          ik dacht onderaan rood in het midden zwart en boven geel maar dat weet ik niet zeker vandaar de vraag.

Jelle
          Moderator

@tomm ja je hebt een varioklok nodig….

ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden.

Daan777
            Moderator

@nielz, maakt geen ** uit.

barry
              Donateur

kipje :
                Hoi,

ik wil mijn trekveertjes gaan vervangen want hij start heel slecht, wat voor soort trekveertjes moet ik hebben voor een snor vespa si met city uitlaatje en de rest standaard?

alvast bedankt

Jij moet niet je trekveren vervangen,maar je startveren.
                Je mag gerust je startveren eruithalen,dan grijpt “als alles goed is” je koppeling aan na een halve meter.

angel
                Bijdrager

past een kickblok en vario van een superbravo op een ciao? 😕 Kd8 van wel…En welke v snaar moet je dan gebruike? Die van een ciao toch..

leon ciao
                  Bijdrager

het past.
                    Op de site staat een how to voor je frame aan te passen voor kickstart.
                    V-snaar die je moet hebben is een 13X950 auto v-snaar [gates] deze kun je vinden bij autozaken zoals bijv. Heuts

niceVespa
                    Bijdrager

kan ik een stnd 10/12 carb. verder uitboren dan 13/13 dat het bijvoorbeeld 15mm wordt of groter?

GTZ NV

Jelle
                      Moderator

je kan hem opboren tot 14mm

ArvidW
                        Donateur

Sommige kun je idd opboren groter dan 13mm, veel zullen dan al kapot zijn.

Doe het aub niet, ik heb tijden met een 14.5 gereden maar dan kan de gasschuif niet laag genoeg meer komen = veel te hoog stationair:(

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Rebel

Net even cp gesteld op .45

alles nagelopen en nog eens geprobeerd vespa aan te krijgen.

2x ging hij voor een meter aan
                            3e keer vloog die vol in de touren dus k moest de rem erop en hij viel me uit.

daarna niks meer en bogie vonkt opeens niet meer
                            heb k even me motor en scooter bogie geprobeert en die vonken wel?

Iemand een idee hoe dat kan?
                            heb even geen vespa bogie meer 🙁 dus kan niet verder testen

Bartusman
                            Bijdrager

Doet me denken aan wat ik zelf ook een keer heb gehad. Toen was het rubbertje van de contactpunten afgebroken maar dat kan het bij jou niet zijn want dan vonkt geen enkele bougie. Toch maar ff een nieuw bougietje regelen

Rebel

Ja word morgen

klote 1e kerstdag :duivel

Dat ze maar scootzaak ofzo open doen.

Net even de vespa bougie schoongemaakt
                                tot mijn verbazing vonkte hij en gaf hij met rennen nog 1 slag :O

Maar daarna niks meer 🙁

Vrij vaag.

Tom ciao

heb ik ook gehad rebel..
                                  ik denk gewoon nieuwe bougie nodig, ofniet? 😕

mijn vraag:
                                  misschien een hele domme, maar wat is je blowdown precies waar heb je het voor nodig en wat kun je er precies mee?

15 berichten aan het bekijken - 2,086 tot 2,100 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.