Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 december 2008 om 19:11 #47062
Dan zou je toch voor de Gialelli moeten gaan hoor & trekveren zitten in elke koppeling,of het nu een gewone-of een variokoppeling is.
Je moet wel uitkijken als je ze koopt.Er is verschil tussen veertjes voor een pouliekoppeling-of voor een vario koppeling.9 december 2008 om 19:26 #47063barry :
Dan zou je toch voor de Gialelli moeten gaan hoor & trekveren zitten in elke koppeling,of het nu een gewone-of een variokoppeling is.
Je moet wel uitkijken als je ze koopt.Er is verschil tussen veertjes voor een pouliekoppeling-of voor een vario koppeling.En waarom zou ik voor de giannelli moete gaan , En is er mischien nog een betere city power?
En zou die dan tegen de 35-40 lopen?
Heeft het effect op de snelheid als ik nou van die trekveertjes koop?Alvast bedankt
9 december 2008 om 19:50 #47064Als je sneller wilt gaan en geen opvallend geluid wilt. Houd je gewoon je standaard uitlaat en schaf je je een Bromnaafje aan voor in je achterwiel dan rijd je lekker op je gemakje een 50 km/per uur zonder overdreven lawaai van een opvoer uitlaat.
Zo een bromnaafje kan je wel via hier iemand op het forum bemachtigen voor een 20 euro ongeveer.Trekveren hebben alleen nu op je trekkracht, alleen is dit vrij weinig te merken op een standaard setupje. Ze hebben geen nut op je snelheid, alleen maar bij het optrekken vanaf stilstand.
Groeten
9 december 2008 om 21:06 #47069ciaoracer :
Als je sneller wilt gaan en geen opvallend geluid wilt. Houd je gewoon je standaard uitlaat en schaf je je een Bromnaafje aan voor in je achterwiel dan rijd je lekker op je gemakje een 50 km/per uur zonder overdreven lawaai van een opvoer uitlaat.
Zo een bromnaafje kan je wel via hier iemand op het forum bemachtigen voor een 20 euro ongeveer.Trekveren hebben alleen nu op je trekkracht, alleen is dit vrij weinig te merken op een standaard setupje. Ze hebben geen nut op je snelheid, alleen maar bij het optrekken vanaf stilstand.
Groeten
Het geluid maakt mij niet uit, want echt voor de weg zal het niet zijn omdat het een snor is 🙁
Dus over die uitlaat: Gewoon standaard houden of bedoel je die giannelli,citypower en dergelijke met standaard uitlaat?
en over die techno presteert die mischien beter op een andere setup of waarom wordt deze niet aangeraden
(past dit met trappers?)
En met bromnaafje bedoel je daarmee achterklok?
Ik zit nog niet zolang in het ciao wereldje :).Alvast bedankt voor jullie reacties
9 december 2008 om 21:42 #47072dan plaats ik het hier maar even;
ik ga met dubbele carb rijden, 13mm gewone inlaat en 15mm membraam zij-inlaat. (komt XSH schuimfilter op)
ik neem aan gewoon sproeier 68 voor de 13/13 (draait die stationair op)
welke sproeier zou ik dan in de 15mm stoppen. rond de 80-84?
als ik weet rond welke maat ik moet zitten, loopt die tenminste niet meteen VEEL te arm of te rijk 😉bVd
10 december 2008 om 14:05 #47087Is de rubberen afsluitring van een afsluitbare tankdop belangrijk om er op te hebben. Die van mij is eraf en is volgens mij in de tank terecht gekomen. De dop sluit nu dus niet meer luchtdicht af, maar is dit een groot probleem (verdamping van bezine of lekken benzine, moet hij wel erg schuin worden gehouden natuurlijk)?
10 december 2008 om 14:12 #47088Tomm_ :
ciaoracer :
Als je sneller wilt gaan en geen opvallend geluid wilt. Houd je gewoon je standaard uitlaat en schaf je je een Bromnaafje aan voor in je achterwiel dan rijd je lekker op je gemakje een 50 km/per uur zonder overdreven lawaai van een opvoer uitlaat.
Groeten
Het geluid maakt mij niet uit, want echt voor de weg zal het niet zijn omdat het een snor is 🙁
Dus over die uitlaat: Gewoon standaard houden of bedoel je die giannelli,citypower en dergelijke met standaard uitlaat?
en over die techno presteert die mischien beter op een andere setup of waarom wordt deze niet aangeraden
(past dit met trappers?)
En met bromnaafje bedoel je daarmee achterklok?
Ik zit nog niet zolang in het ciao wereldje :).Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik rijd hier in België ook rond met een snor met gewoon een bromnaafje oftewel bromachterklok genoemd met een sito+ tegen een snelheid van een 55 ongeveer maximum.
Geen enkele politie die mij raar aankijkt. Het is gewoon hij ziet er standaard uit en maakt een gewoon doodnormaal brommer geluidje.Het nadeel van de techno is. Dat er nergens een echt goed punt te bekennen is van goed optrekken. Hij maakt ook een hoop herrie. Dus een combinatie van slecht optrekken en rijden plus een hoop herrie. Is dus al niks 😉
Ik zou als ik jou was als je gewoon lekker on opvallend wilt rond toeren. Origineel laten die uitlaat, bromnaafje aanschaffen en heel misschien Polini groene trekveren in je koppeling doen zodat je klein beetje harder optrekt van het begin en je bent klaar voor 30 euro en je rijd een 20 km per uur harder als eerst.
10 december 2008 om 15:06 #47089victwaar :
Is de rubberen afsluitring van een afsluitbare tankdop belangrijk om er op te hebben. Die van mij is eraf en is volgens mij in de tank terecht gekomen. De dop sluit nu dus niet meer luchtdicht af, maar is dit een groot probleem (verdamping van bezine of lekken benzine, moet hij wel erg schuin worden gehouden natuurlijk)?volgens mij kan er nu wel regenwater inkomen(wat dus schadelijk is voor je blok).
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3367 dit is waarschijnlijk de ring die je bedoeld. alleen is deze volgens mij voor een citta en die hebben volgens mij een grotere diameter dan die van een ciao. 🙂10 december 2008 om 15:30 #47090ciaoracer :
Ik rijd hier in België ook rond met een snor met gewoon een bromnaafje oftewel bromachterklok genoemd met een sito+ tegen een snelheid van een 55 ongeveer maximum.
Geen enkele politie die mij raar aankijkt. Het is gewoon hij ziet er standaard uit en maakt een gewoon doodnormaal brommer geluidje.Het nadeel van de techno is. Dat er nergens een echt goed punt te bekennen is van goed optrekken. Hij maakt ook een hoop herrie. Dus een combinatie van slecht optrekken en rijden plus een hoop herrie. Is dus al niks 😉
Ik zou als ik jou was als je gewoon lekker on opvallend wilt rond toeren. Origineel laten die uitlaat, bromnaafje aanschaffen en heel misschien Polini groene trekveren in je koppeling doen zodat je klein beetje harder optrekt van het begin en je bent klaar voor 30 euro en je rijd een 20 km per uur harder als eerst.
Als ze jou hier in belgië op de rolle zette heb je het toch wel vlagge dan denk ik 🙂
Dus ik zal eens gaan zoeken naar een achterklok, en heb je mischien hier ergens een perso staan van je mix?
Bedankt voor de uitleg.10 december 2008 om 15:36 #47091Bwah ach ik woon in een wijk en daar rijd al bijna geen politie.
De politie neemt bijna zo goed als alleen maar scooters en ziet die op de rollen, maar geen Vespa die laten ze gewoon rijden. 😀 Hij lijkt toch ook gewoon standaard.Hier perso waar je naar vroeg.
KLIK10 december 2008 om 18:37 #47103WAT ik ook doe, mijn malossi vertanding in de varionaaf wil niet meer draaien als ik de naafdeksel aandraai.
ik weet zeker dat ik alles goed heb gemonteerd.. ringen etc..
precies zoals de howto.
zonder naafdeksel loopt alles goed, maar zo gauw die er volledig op zit draait alles heel zwaar.
als ik de deksel ook nog aandraai kan ik er helemaal niet meer aan draaien..
ben ten einde raad.. 🙁onder elke as zit een ringetje, en er bovenop ook..
grote as = Ring, veer, Ring, tandwiel, ringetje.10 december 2008 om 18:40 #47104Mike vertelde mij dat er wel meer mensen problemen hebben met de malo vertanding. Het schijnt te passen in slechts een paar achterklokken.
10 december 2008 om 18:42 #47105dat meen je niet, heb ik het voor niks gekocht -_-
10 december 2008 om 18:51 #47106wat voor ori vertanding heb je?
10 december 2008 om 19:06 #47107kan ik me niet meer goed herinneren, maar het is iig een Piaggio achterklok.
vertanding is 1:10,5 meen ik. kan ook 1:11 zijn.
met deze vertanding heb ik ook eens dat probleem gehad, maar ik weet niet waar het nu alweer aan ligt.het is ook een schuine vertanding btw, die originele.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.