‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wiggert
    Bijdrager

Tonni :
      Moet bijna zeker in de koppeling zitten (achtervario). Bus ruim van vario schijf (hierdoor trekt hij scheef en blokkeert zichzelf dan een beetje) of vuil ertussen misschien.

Thx, das een goeie! Moet ik dat ding toch maar is uit elkaar halen 😉 Had er geen zin in, maar kan geen kwaad..

VespaAvanti
      Donateur

Hey
        Ik heb een vraagje, wat is het verschil tussen een 100mm variokoppeling en een 90mm variokoppeling:?
        Is het alleen het verschil in de diameter van de schijven?
        Of is het stuk van de koppeling waar je de schijven overheen zet bij 90mm schijven ook dunner ofzo?
        Omdat de snaar ook dieper kan komen zou ik denken dat dit dunner is.
        Of is het enige verschil de schijven, en kun je de 90mm schijven ook op een 100mm schijven koppeling zetten?:?
        Ik hoor het wel.
        Alvast bedankt:thumb

Tonni
        Topic starter

Alleen de diameter van de schijven is anders. Ze zijn onderling uitwisselbaar.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

VespaAvanti
          Donateur

Oke, thanks:thumb

Svennoow
            Bijdrager

Zijn er verschillende types vario naven? Met/zonder looptstand oid? want zit met een probleem…. zoek namelijk een keerring die in je as zit 13X23X4 nu zie ik op mopshop alleen de 13x22x4 en mn lokale brommerboer kon ook niet aan de 13X23X4 komen… heb hem al 4 keer nagemeten, maar het is toch echt 23mm vind het een beetje vreemd omdat mopshop ook zegt dat die keerring voor je naaf(superbravo) 13X22X4 is….:S ben een beetje ten einde raad. kan hem ook nergens op internet vinden namelijk….

wiggert
              Bijdrager

Hoe ver zakt de v-snaar met 100 mm schijven bij jullie tussen de schijven van de achterkoppeling?

Bij mij zakt de v-snaar 13mm tussen de schijven.. mijn top ongeacht de zwaarte van de rollen (9 gr/13gr) blijft hangen op 30 km/h.

Bedankt!

Wiggert

J3sp3R
                Bijdrager

past een 13×1060 vsnaar op een citta? std moet die toch 13×1050 zijn? x

VespaAvanti
                  Donateur

wiggert: Ik zou denken dat dat komt door die kleine wieltjes van een Citta, malossi vertanding een optie?

Jaspur: Ik denk het wel, mischien dat hij later als hij goed versleten is wel minder goed op spanning staat,
                    P.S, Mailtje met de foto’s komt er aan:thumb

Loek
                    Bijdrager

Ik geloof dat de schroefdraad van m’n krukas kapot is 🙁
                      Ik wilde mijn malossi vario erop zetten maar nu gaat de (vario) bout er met geen mogelijkheid op.
                      Ik heb er zelfs 2 nieuwe van maar ze passen gewoon niet. Meteen de eerste halve mm van de schroefdraad gaat het al mis 🙁
                      Hoe krijg ik die schroefdraad nu nog goed? Iets met een tappenset?

AA-T
                      Sleutelbeheerder

inderdaad met een tappenset, even de juiste maat gebruiken, kan je wss gewoon bij de bouwmarkt ophalen (heb ik hier ook gedaan)

Frits
                        Bijdrager

@loek

kijk eerst of er een braampje op zit
                          voor je nieuwe haalt

had zelf ook braampje erop laatst gewoon proberen te herstellen

Loek
                          Bijdrager

Ja, je ziet met het blote oog niets…:?

FonS
                            Bijdrager

heb je al gezegt, ik tap het wel even 😉

als het niet meer te redden is, zet ik er wel een andere krukas in, ik kan je moeilijk een blok met gesloopte schroefdraad verkopen he

(zoals ik eerder al zei, blokje ligt hier al een tijdje stil , ik heb niet meer op die draad gelet, anders had ik het vantevoren wel al even nagetapt)

PiNeAppLePro
                              Bijdrager

Als je een bromnaaf hebt past hier gewoon een lange as in om er een vario op te zetten of moet je hier ook een vario naaf voor hebben! Als dit zo is kan iemand dan het verschil laten zien met behulp van een foto?!?

Alvast bedankt!

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

lange as gaat niet zomaar passen, bekijk het boeltje maar eens.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.