‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,215 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

De schijven die gaan ook uitelkaar 😉 daarvoor is ruimte nodig 😉

wiggert
      Bijdrager

Er is één schijf die opschuift en die schuift naar buiten, dus van de achterklok af. De koppeling wordt niet in zijn geheel een halve centimeter breder, maar behoudt zijn afmetingen.

Ik dacht namelijk ook zo :lol , maar helaas…

Wiggert

barry
        Donateur

Het koppelingshuis mag Niet bewegen als deze vastgevezen is.Zit je spietje wel goed????

wiggert
          Bijdrager

Bedankt voor de reacties! Klein beetje geschuurd en gedraaid en hij schoof erover! :thumb

Wiggert

barry
            Donateur

Daarom zijn we hier…….Om elkaar verder te helpen.

Loek
              Bijdrager

Welke vario set zou ik moeten kopen bij een geheel standaard blok, 13/13, malossi filter, (Handmade/Top one)? Malossi variateur + 100 mm + bromklok met lange as? Hij hoeft opzich maar 60 km/h te gaan.

Frits
                Bijdrager

malossi of polini maakt beetje uit

malossi past volgens mij beter en heeft een begrenzer en is slijtvaster dan polini

polini moet je vaak nog afwerken

Loek
                  Bijdrager

OK, Malossi is zoiezo een beetje goedkoper dus dat komt wel goed uit.

Maar 100 mm achterkopp. met gele drukveer is wel ok met die bromklok? snelh. dus ong. 60km/h met standaard setup.

.-{2F4OV}-.

Gele drukveer zou ik niet doen;) Daar heeft je std blok niet genoeg kracht voor;)

En als uitlaatje kun je beter een proma cc kopen. Leovince krul is zowieso geen! vario-uitlaat;)

Loek
                      Bijdrager

ja, ik dacht ook aan een mooie top one. Ziet er echt wel geinig uit en niet te agressief…

Jelle
                        Moderator

hey loek, vario heb je niet met bromklok, of je moet tonni heten.

vario heeft standaard altijd snorvertanding..

Loek
                          Bijdrager

Ja, dat meende ik ook :p heb er zelf (nog) geen verstand van en iemand anders vertelde me dat bromklok ook wel zou kunnen. Zul je toch wel nergens te koop zien dus ik kan me ook niet vergissen bij de aankoop :p

.-{2F4OV}-.

Je kunt er een soort van ‘bromklok’ van maken, door er zwaardere vertanding in te zetten. Malossi 1:9 racevertanding. Maar tonni van de site bijvoorbeeld heeft een lange as op een std bromklok gemaakt. Vertanding 1:7!! Zeer zwaar;)

Jelle
                              Moderator

en niet geschikt voor een standaard blokkie…

omdat deze nooit de power zou kunnen hebben om hem op toeren te krijgen.

Mike
                                Bijdrager

en toch snap ik dan neit waarom ze er zogenaamt neit doorheen moeten komen.. een snorbromemr rijd ook goed met een poulie bromnaaf.. die is toch ook 1 op 7..

het is ook REINSTE bullshit in mijn ogen dat je voor malossi vertanding minimaal 80cc moet hebben ofzo

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,215 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.