Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Bijdrager

oh oke haha je kben nog nieuw met vario’s bedankt dan

-Roy-
      Bijdrager

Hey,
        Ik heb sinds gister een vario, Standaart 8 rollen met 90 mm Schijven.
        Als je naar mijn setup kijkt, welke rollen, drukveer en trekveertjes raden jullie mij dan aan?

want nu trekt hij niet echt super, en hij maakt overtoeren meteen na het optrekken, snelheid is ongeveer 50

.-{2F4OV}-.

Eigenlijk moet je met 70cc racevario erop legge..

Is gemakkelijker afstelle;)

Dan zou er een gele drukveer op kunnen legge met rolle rond de 7 gram. En iets sterkere trekveren.

Nu kun je bijna niet afstelle omdat er maar een paar specifieke gewichten in de std vario kunne;)

-Roy-
          Bijdrager

Welke rollen kunnen er dan allemaal in? in een standaart vario.
            Want op jmpb.nl zie ik maar 1 setje voor STD Variateur en die gaan maar tot 5 gram, en dat is dus veel te licht?

kunnen er polini of malossi in?

ArvidW
            Donateur

Er passen iig geen Malossi of polini rollen in, deze zijn 13 bij 16 geloof ik, en in de std vario zijn ze geloof ik 11mm:?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

erwinko
              Bijdrager

polini en malossi rollen heb je in veel meer maten hoor 🙂

maar niet in 14 * 14 zover ik weet

behalve dat setje malossi op jmpb

Maik3l
                Bijdrager

Welke vsnaar moet je nou eigenlijk precies hebben?
                  die van een maat is breder als de mijne. Ik heb volgens mij die van jmpb van malossi (15 euri). Hij standard van de superbravo, die breder is?
                  Ik heb net ff gezocht maar kon het zo niet vinden.
                  Kan het zijn dat die van hem daardoor slechter loopt?
                  gr

KennyVespa
                  Bijdrager

Hey

effe een vraag, ik heb de vario erop zitten, maar ik krijg hem egt moelijk gestart, hij heeft zoveel compressie dat ik buiten adem ben en net 1 slag draait de motor dus start net niet, en heb ik net startveertjes erin gedaan van een gewone koppeling en doet hij helemaal niks meer dus dan ren je en het achterwiel draait maar hij grijpt niet aan, wat kan ik hier aan doen???

Groetjes Kenny

!Japieoh!_!Ciao!

Achterop gaan zitten.

KennyVespa
                      Bijdrager

geprobeert, en kom bloos niet met van die bleude antwoorden , aleen mensen die hiervan verstand hebben, denk je nu egt dat ik 1 keer ga rennen en dan niks meer probeer, ik heb alles geprobeert sjefke, hij grijpt dus niet aan dus het acherwiel draait en de motor niet ( en neej heb hem niet op fietstand)

woe
                        Bijdrager

haal dan je veertjes eruit

misschien dat die van een normale koppeling strakker zijn dan die van een vario.

als mn kick er niet op zit. dan moet ik echt op de buddy zitten en heel erg hard mee rennen op een lang stuk weg om hem aan te krijgen
                          wel een beetje gas geven als je voelt dat de motor aanloopt

KennyVespa
                          Bijdrager

dat is egt stront, zit je als een randebiel te rennen om hem aan te krijgen,

woe
                            Bijdrager

daarom heb ik ook kickstart

tja t zie er idioot uit. maar zit niks anders op
                              of je moet je fietstrappers er weer op:d

Mike heeft gewoon zn startveren eruit gehaald en loopt m heel gemakkelijk aan
                              maar dat heeft ook weer nadelige gevolgen ivm heel snel uitslingerende startsegmenten

KennyVespa
                              Bijdrager

ik heb ook kickstart miss dat ik het er morgen weer opzet

Mike
                                Bijdrager

ja bij mij zijn veren eruit en ik hoef egt geen enden te rennen..enne van slingerende startsegmenten heb ik volgens mij ook niet.. ik heb geen dip ofzo

kan iemand mij verklaren waarom ik niet zo lang hoef te rennen dan? ik heb gewoon meteen vette compressie.. maar hijs start daar egt super doorheen.. ook zonder choke

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.