Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobbie88
    Bijdrager

Ik heb zojuist een voorvario van malossi gekocht! En een proma cc uitlaatje, dus dan moet ik daar maar ff mee gaan afstellen. Er zitten ook een zootje gewichtjes bij, dus dat komt goed:)
      én woe, natuurlijk kan dat wel in evenwicht zijn.. Ik heb in mijn standaard voorvario plaats voor 8 rollen, die precies zitten verdeeld over het oppervlak. Ik heb in 2 gaten tegen over elkaar de 6gram rollen gedaan, en in de overige 6 plekken de 5gram rollen. Dan is het in evenwicht..

woe
      Bijdrager

dat ze tegen over elkaar liggen betekend niet dat ze in evenwicht zijn.

als je rollen wilt combineren moet je ze om en om leggen.
        als je een frisbee hebt en je verzwaard m aan 2 kanten ipv 4 dan zweeft ie ook niet optimaal.

met je standaard setup en malossi vario moet je 7.5 of 8.5 erin proppen

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

het kan wel gewoon, als je 8 plaatsen hebt en 6 t ene gewicht, en 2 het andere gewicht.

maar het verschil tussen het gewicht mag niet te groot zijn (1-2 gram maximaal)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Maik3l
          Bijdrager

Hallo,

Ik heb mijn vario nu sinds kort. Ik denk dat hij nog afgesteld moet worden. Ik trek wel autowheelies, maar hij rijd niet super soepel. Als ik optrek trekt hij op een gegeven moment niet lekker door. Ook maakt hij dikke overtoeren. Als ik rijd zie ik wel dat hij redelijk goed kleiner word achter. Wat moet ik nog doen?
            Ook als ik even mijn gas los laat en dan weer aangas geeft hij niet echt een lekkere extra boost. En ik heb nu ook maar een top van 40 i.p.v. 55.
            mvg,
            Maikel

ciaoracer
            Bijdrager

Hey,

Ik heb even een dringende vraag aan jullie.

Ik ben nu bezig mijn trekveren aan het vervangen, maar hoe geraak ik er aan?
              Ik heb de halfpoelies eraf gehaalt en de drukveer er ook uit gehaalt, maar nu zit ik met een probleem. Hoe geraak ik nu aan die trekveren? Moet ik eerst een klipje losmaken ofzo? Zodat ik hierna mijn segmenten er uit kan halen en de trekveren kan veranderen?

Alvast bedankt.

barry
              Donateur

Ik doe een touwtje rond het haakje van de trekveer & trek hem zo los.Monteren doe ik hetzelfde.

bobbie88
                Bijdrager

Als je je halfpoelies eraf hebt zie je die trekveren zitten. Deze kan je volgensmij net als bij een gewone koppeling er met een tangetje o.i.d. uit halen, zonder verder een clipje los te hoeven halen..

ciaoracer
                  Bijdrager

barry :
                    Ik doe een touwtje rond het haakje van de trekveer & trek hem zo los.Monteren doe ik hetzelfde.

Hoe doe je dit dan met het terug monteren? Met behulp van een schroevendraaier dan nog?
                    Dus als ik nu een touwtje bij dat haakje van de trekveer doe en dan hard trek eraan dan moet hij van het pinntje afkomen en dan kan ik de rest gemakkelijk er af halen? Ok even proberen. Zal zo zeggen of het gelukt is.:thumb

ciaoracer
                    Bijdrager

Hey,

nu lijkt het wel of ik met een ander probleem zit. Ik heb nu dus die trekveren er uit gehaald, maar als ik die andere die strakker zijn er in doe lijkt het wel of die te kort zijn. Ik heb ze dus rond dat pinnetje gedaan in de segment en dan moet ik het haakje rond het pinnetje doen in de andere segment, maar hoe hard ik ook trek ik geraak gewoonweg niet aan de pinnentje. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn. Ik als het goed is de juiste trekveren besteld gehad bij JMPB.

Alvast bedankt.

Wouz-LwB
                      Donateur

Hoe we het met een scootervario deden is als volgt.
                        Eruit halen op barry’s manier.
                        Erin zetten :Zet de koppeling in de bankschroef , haak de veer aan de ene kant erin , pak dan een schroevendraaier en doe deze door de veer en trek hem naar achter , laat iemand anders voorzichtig op de bovenkant slaan zodat de veer blijft haken. dan haal je de schroevendraaier ertussen uit en tik je de veer er zo in.

ciaoracer
                        Bijdrager

Maar is het normaal dat die veren zo strak zijn? het lijkt wel of ze niet aan het pinnetje geraken.:?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

ik gebruik gewoon altijd een puntbek tang en trek ze er zo in.. zelfs de straksten van malossi.
                            misschien ben ik wel sterk ofzo 😐 maar zo doe ik het altijd, geen fratsen.. dat scheeld

Gele Racefrikandel

ciaoracer
                            Bijdrager

Maar het lijkt net of ze te kort zijn. Echt raar. Welke zijn trouwens de sterkste van malossi?

barry
                              Donateur

Of probeer eens zo’n veer in een gewone koppeling.Als deze daar in past,heb je de verkeerde.

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

vind het raar dat hij te kort is.
                                  gewone koppelingsveren zijn namelijk LANGER als vario trekveren

Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.