- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juli 2023 om 16:09 #821128
Als ik jou verhaal zo lees, dan is het mij nog wel een x waard om dat te proberen.
Met vario rijdt gewoon heerlijk. Het optrekken en de constante boost. Alleen jammer van het pulserende trillen op top.
Dus ga proberen zo’n set ergens te scoren. Zal best lastig zijn.Dus, mocht iemand nog een link hebben
28 juli 2023 om 16:48 #821130Je kan altijd die Giovanni die ik eerder noemde een berichtje sturen op Facebook. Wellicht dat hij ze nog steeds verkoopt. Succes!
28 juli 2023 om 18:23 #821131Heb Giovanni bericht via Facebook.
En er 1 besteld via de site.Thx voor de tip!
Hoop dat ie snel binnenkomt 🙃18 augustus 2023 om 14:09 #821379Hallo allemaal!
Ik heb sindskort een doria koppeling in mijn bezit, waar ik erg blij mee ben. Deze koppeling is bedoeld voor een 13mm snaar en de originele vario as. De buitendiameter van de schijven is 110mm.Mijn vraag is nu welke maat snaar ik voor op een ciao moet hebben? Misschien iemand met een overrange die dit weet, die zijn volgensmij ook 110mm.
25 september 2023 om 20:16 #821837Ik heb een vario op een ciao met een citta klok(deze vertanding is kleiner) maar de start segment grijpen niet goed aan. Alles is ontvet en opgeschuurd.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Hebben mensen ideeën of een oplossing laat het weten.25 september 2023 om 20:33 #821840Zitten de segmenten op de juiste manier erin kwa draairichting?
Zitten de start veertjes er nog in? Veel mensen halen die eruit zodat je em wat sneller aanloopt.
Slipt de v snaar niet?Gr Marc
26 september 2023 om 11:22 #821856Ja alles zit correct de v snaar slipt niet. alleen de start koppel grijpt niet genoeg aan soms helemaal niet en soms slipt hij. decompressie zit ook goed
26 september 2023 om 11:28 #821858En als je achter op je citta gaat zitten tijdens het aanduwen maakt ook niet uit?
26 september 2023 om 12:36 #821859En als je achter op je ciao gaat zitten tijdens het aanduwen maakt ook niet uit?
26 september 2023 om 13:08 #821860Heb ik nog niet geprobeerd maar ik ga ervan uit dat dat niet veel verschil zal maken. Ik heb de schaal al wat op proberen te ruwen maar maakt weinig verchil. De veren zijn er ook al uit. Het enige wat helpt is de schaal krassen met een mes o.i.d maar dat wil ik ook niet te vaak doen.
27 september 2023 om 08:36 #821885I had the same issue with my start clutch and 80cc engine. Compression was too high and start shoes slipped. I needed to improve friction of start shoes. In my case it was all about start shoes rubber compound. New start shoes Malossi and Ferodo with soft rubber which should improve friction and makes starts eaisier both slipped. So I tested very old original start shoes with very hard rubber and it worked. So I bought brand new original Piaggio start shoes. Rubber is harder than Malossi and Ferodo and they works best without slipping.
9 oktober 2023 om 13:02 #822101ik heb nog een probleem met mn vario op mn ciao.
de voorschijf/moer loopt steeds los op mijn achtervario.
de borgring zit ook goed.zijn er mensen met hetzelfde probleem? graag ff een bericht sturen.
25 juli 2024 om 13:03 #826165Setup
- 65cc DR
- Speedengine
- 13/13 @ 66
- Malossi Luchtfilter
- Polini vario @ 9 gram
- 100mm schijven
- 1:11 vertanding
- Standaard drukveer
- Standaard trekveren
- 17″ velgen
Video
https://www.youtube.com/watch?v=NuT4jwMnEmE
Vraag
Hoe klinkt de afstelling? Het is duidelijk dat de trekveren zwaarder mogen.
Na de 30 km/h stijgt het toerental geleidelijk tot +/- 55 km/h, daar vind ik het iets te hoogtoerig worden (of ben ik paranoïde?
). Ik denk gezien de zware rollen waar ik nu al op zit, de drukveer niet sterker hoeft. Ik weet niet of het uitgangspunt op een ciao ook een constant toerental is van 0 tot top. Met 10g rollen gaat de vario ‘dansen’ bij wegtrekken (video: https://www.youtube.com/shorts/HRw5mqSSt-g).Edit: bougiekleur:
25 juli 2024 om 15:29 #826172je kan misschien heel even proberen met iets zwaardere rollen , dan die 10 gram die je nu hebt geprobeerd.
ik weet niet hoe hij het doet bij je van 0 tot 55 , maar ik lees iets van vanaf 30 tot 55 dat die dan geleidelijk door trekt , het lijkt me dan hij in het begin nog net teveel moeite moet doen om de schijven van je achter vario open te krijgen en dat al bij een originele veer , het kan goed zijn dat je 11 of 12 gram rollen (15 gram is max wat kan) nodig hebt om hem uit die dip te krijgen maar dat is gewoon uitproberen aangezien dat bij iedereen anders is , zodat die veel beter zal gaan door trekken in 1 stuk door van 0 tot 55 . bovendien met die iets zwaardere wordt hij ook een beetje rustiger in de top als die de 55 nadert .en trek veren klein beetje zwaarder kan ook wat helpen idd voor een betere reactie , dan grijpen de blokken hem op iets hoger rpm aan . maar daar pas je meer de reactie aan als je gas geeft
trouwens ik weet niet wat je bedoeld met dansende vario , lol
25 juli 2024 om 18:19 #826187Dank voor je reactie!
Ik heb het idee juist dat met 9gram de toeren mooi gelijk blijven van 0-30, vanaf 30 begint het toerental te stijgen tot top (alsof ie als poelie verder gaat). Deze hoge toeren voelen dan ook alsof het buiten de powerband is (Gianelli Original Power uitlaat). Misschien dat dit gewoon komt door het beperkte bereik van de 100mm schijven?
Met dansen bedoel ik dat bij wegtrekken het toerental op en neer gaat, en dan uiteindelijk doorschiet. Lijkt beetje alsof hij te vroeg varieert, en weer terug. Te horen op het tweede filmpje, en dat is met 10gram. Door naar 9gram trekt ie veel mooier door.
Ik ga zwaardere rollen bestellen, eens kijken hoe die daar mee rijdt. Zal ook eens testen met de Gianelli Fire die stof (en roest) ligt te happen, weet niet meer of die net wat lekkerder omgaat met hoge toeren.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.