Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,541 tot 3,555 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

@bentwi,

Monteer moker sterke trekveren. Dan heb je dit probleem niet meer. Helaas heb je dan wel dat je je segmenten in een week oprijd. Het is eenmaal nou anders als Poulie rijden haha! Tis even wennen, maar uiteindelijk is het best handig.

Zie het als op de motor afremmen van een auto. Ik maak er soms ook gebruik van. van te voren alvast gas los & dan hoef ik niet te remmen 🙂

bartklumpenaar
      Bijdrager

de DIP is al verholpen, alleen het afremmen merk ik nog, moet je hieraan wennen , het is niet slecht toch?

aerox hunter
        Bijdrager

Hallo mensen!

Ik heb een standaard vario en daar gaan de 14×14 rollen in.
          Nu zag ik op JMPB dit setje:

http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/variodelen/rollenset-std-vario-10-delig.html

Iemand ervaring met deze rollen en weet iemand of dit de maat 14×14 is?

Alvast bedankt!

Martino
          Moderator

Dat zijn de originele vespa vario rollen en de juiste welke jij nodig hebt 14×14.

aerox hunter
            Bijdrager

Bedankt Martino!!

Ik heb me al rot gezocht op internet en ik las overal dat deze rollen niet meer gemaakt worden en moeilijk te vinden zijn.
              Valt dus weer mee:)

bartklumpenaar
              Bijdrager

een week geleden stond mijn v-snaar van mijn vario nog enigzins strak toen ik het zootje monteerde, maar nu komt de snaar niet meer bovenaan de schijven en kan ik ze zonde enige moeite tegen elkaar aantrekken,
                Moet ik nu mijn blok ff naar voren zetten en het is goed of moet ik een nieuwe snaar?
                en welke snaar moet ik dan hebben? want ik hoor dat malossi kut snaren heeft

Jonny10
                Bijdrager

Kan een 1:10,5 vertanding uberhaupt icm met een standaard 50cc blok? Mijn koppeling varieert namelijk (of nauwelijks) niet, ik rij dus 25 met overtoeren. Is het blok te zwak om het voor elkaar te krijgen?

19roland70
                  Bijdrager

Ik heb ook een origineel 50c en 1:10,5 vertanding .
                    Ik heb wel 7 gr rollen in mijn vario

Jonny10
                    Bijdrager

Ik had 4,7gr en heb nu 9gr, beide werkte niet. Ligt iig niet aan de koppeling, die kan ik namelijk gewoon indrukken en dit is de tweede die ik probeer. Maar als het mogelijk is met deze setup moet ik maar even verder onderzoeken.

paulhermens

heb je wel een goede vario snaar ? ik heb ook een keer vario met gewone snaar gereden ( vario snaar was gebroken )
                        en toe varieerde hij dus ook amper niet.

Jonny10
                        Bijdrager

Ik heb een 13×1050 snaar nieuw gekocht 🙂

Ik heb me sproeier vervangen voor – inmiddels – maat 62 en hij trekt nu veel beter door. Maar topt aan de ~30 met de snaar 1cm diep in de koppeling. Een ding is dat mijn brug achter een beetje scheef is dus mijn uitlaat loopt keihard aan op de band. Het zou goed kunnen dat dit teveel weerstand bied. Morgen probeer ik het aansluitpunt zo te buigen dat hij vrij zit. Ben sowieso inmiddels op zoek naar een Si brug 🙂

19roland70
                          Bijdrager

@jonny10 wat voor drukveer heb je erop

gekkebravorijder1
                            Bijdrager

Bij mijn achter deel waar de poulie op zit zakt er verder in zodat de poulie niet vast zit.. erft iemand ideeën hoe het kan dat het asje gewoon weer naar voren krijgt alvast bedankt

SuperSi
                              Bijdrager

je lager vanaf de andere kant iets naar voren tikken

gekkebravorijder1
                                Bijdrager

Met een hamertje tegen het tandwiel aan slaan aan dr andere kant of wat bedoel je wel alvast bedankt

of weet iemand hoe t komt??? wil gaan rijden maar zit met dit probleem!!

15 berichten aan het bekijken - 3,541 tot 3,555 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.