- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 oktober 2010 om 13:32 #92581
ik rij nu met malossi vario en 7 grams rollen op linker set up
en standaard drukveer. zou een gele drukveer beter zijn voor mij
en eventueel andere trekveertjes?
ik vind het afstellen een vak apart zeg.20 oktober 2010 om 13:34 #92582zal wel een stukje helpen idd gele veer en trekveren.
20 oktober 2010 om 15:02 #92583welke trekveertjes zou ik dan het beste kunnen nemen
20 oktober 2010 om 15:08 #92584DR-flenny :
zal wel een stukje helpen idd gele veer en trekveren.Gele?
20 oktober 2010 om 16:06 #92588aapie90 :
DR-flenny :
zal wel een stukje helpen idd gele veer en trekveren.Gele?
denk het wel toch ?
43 depsje
100mm met promacc en een kickas ( brom )zou niet verkeerd zijn een gele druk erin te doen of zie ik dit verkeerd?
Edit by hans: Gele drukveer / Gele malossi trekveren. Misschien zelfs even experimenteren met witte trekveren 😉
21 oktober 2010 om 08:37 #92609Setup is:
Polini 80cc
Polini speedengine
13/13 @ 68,Malossi filter
Tecnigas/Proma cc
Malossi voorvario
Gele drukveer achterwelke rolletje zouden hier ongeveer in moeten?
zodat ik een beetje een idee heb dacht zelf aan iets tussen de 5 of 6 gr?21 oktober 2010 om 11:49 #92617
Bram Hanegraaf50 cc STD
Belgisch kick
13 / 13
Variomatic 90mm polini (blauwe veren polini)
Leovince handmade
STD KickkrukCitta
De blauwe veren van polini zijn niet te strak, hij komt niet in zijn overtoeren voordat iemand dat gaat opmerken.
Ik heb nu de 1 na zwaarste in zitten van polini (weet zo het gewicht niet )Hij trekt vanaf het begin erg goed, maar dan komt er een dipje, en trekt hij weer door… Lichter of zwaardere rollen?
28 oktober 2010 om 21:44 #93006
Anoniemhey bram,
klopt het dat je met normale trekveertjes rijd? (dus ook voor poelieaandrijving?)
ik weet niet of dit gaat, ik denk dat je beter gewone variotrekveertjes voor kunt kopen,
ik rij met de mallossi trekveertjes, van slap naar strak: zwart, geel, wit.
ik zou niet hoger gaan als zwart met 50 cc, tenzij het een dikke 50 cc is.
als ie een klein dipje heeft moet je net iets lichter gaan in de rollen.effe klein vraagje8)
met me SE met 46 polini had ik met de simo racing 7,4 grams rollen, die waren naar mijn mening goed.
als ik nu een LEO Handmade erop zet, hoe ver moet ik dan omhoog? de HM trekt veel harder door.alvast bedankt!
29 oktober 2010 om 05:24 #93010koppel op meer toeren = lichtere rollen
op setup waar het koppel op 6500rpm zit gebruikte ik gele druk V. en 6gr rollen
ik denk dat je toch wel iets lichter moet gaan, alhoewel ik niet zeker weet op welke toeren die pijp goed presteerdDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 oktober 2010 om 09:20 #93019
Anoniemha die ritze,
de HM trekt naar mijn weten toch echt fel op tegenover me simonini racing. het lijkt me logisch dat ik nu zwaardere rollen nodig heb aangezien ik zoiezo al een heel stuk harder trek.heeft iemand misschien enig idee hoe zwaar ik ongeveer moet gaan, ik zal even de setup posten om het makelijker te maken;)
speedengine met 46mm polini en een bewerkte krukas.
13/13 + malossi filter @ 72
Leovince Handmadeoverbrenging:
achterklok met 1:10,5 piaggio vertanding
90 mm schijven asbest koppeling met std trekveren + gele drukveer
mallosi voorvariomet precies deze setup had ik met de simo racing 7,4 grams rollen, dat reed perfect, stabiel toerenverloop.
iemand enig idee hoe zwaar het wordt met de HM?30 oktober 2010 om 14:36 #93074weet iemand welke maat v-snaar je kunt gebruiken voor een vespa grillo, of past die van een si/citta ook.(met 100mm schijven)
30 oktober 2010 om 16:35 #93098Voor een vespa Grillo moet je de maat voor een vespa Si aanhouden. Het is een soortgelijke brug in ieder geval.
de maten staan hier ergens op het forum vermeld. ( weet t niet ff 1,2,3 )
Mike2 november 2010 om 19:57 #93276Hoeveel is een 2e hans speedengine waard denken jullie? Geheel kaal, dus geen lagers etc. De is staat is best goed, alleen het spruitstuk is een beetje afgebroken. Jammer de het bekende ‘Speed Engine’ is helaas weg gehaald, maar het is een speedengine.
Ik kan er misschien eentje kopen voor 20 euro ofzo. Slim om hem te kopen? Zag er voor de rest goed uit. 🙂Edit Zeebodem FM,
Je zit in het verkeerde topic:?
een “beetje” afgebroken spruitstuk is natuurlijk niet zo best,maar €20,- is ook niet zo heel veel.
heb je geen foto,s?
Graag reageren in het kleine vragen topic,Oh ja, had niet goed gelezen 😡
heb helaas geen foto’s.3 november 2010 om 21:16 #66884ik heb een grillo met vario erbij. Trekt echt voor gek op vergeleken met poulie

maar zou het qua trekkracht (en mss snelheid) schelen om een malossi vario te kopen?
3 november 2010 om 22:30 #66420
Anoniemja dat zul je zeker merken,
het optrekken wordt noog beter en je hebt veel afstelmogelijkheden:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.