‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

BB
    Bijdrager

Oke dankjewel:D
      ik heb nog wat vraagjes.

Is het normaal dat die bus die je over de krukas doet, er heel strak omheen zit en dus vrij moeilijk eraf gaat(Moest hem zelf verwarmen of hem er nog af te krijgen)

Is het normaal dat je schijven onafhankelijk van je koppelingsschaal kunnen draaien? Als ik met me citta ga lopen draait me achterwiel wel en de koppelingsschaal ook, maar hij brengt de beweging niet over naar de snaar (en nee hij staat niet in loopstand)

Wat kan ik als beste gebruiken als vervanging van de afstandsring? Ik deed nu 2 ringetjes en 1 normale afstandsring, maar dan had ik niet genoeg schroefdraad over om alles vast te draaien. (ik heb een citta)

Owja, en heeft het zin om de startveertjes in de koppeling te laten of juist niet? En zoja, zijn dat dezelfde veertjes als in een normale koppeling.

Alvast bedankt

niekieh
      Bijdrager

http://link.marktplaats.nl/231920200 kan ik deze helft kopen en die op mijn bromachterklok zetten voor een vario achterklok?

Bartusman
        Bijdrager

Nee, bij een snorklok schijnt het wel te kunnen maar dan moet je volgens mij wel iets aanpassen

FonS
          Bijdrager

BB :
            Oke dankjewel:D
            ik heb nog wat vraagjes.

Is het normaal dat die bus die je over de krukas doet, er heel strak omheen zit en dus vrij moeilijk eraf gaat(Moest hem zelf verwarmen of hem er nog af te krijgen)

Nee, hij hoort er vrij soepel over te gaan, misschien dat er ergens een braampje aan de krukas zit?

Is het normaal dat je schijven onafhankelijk van je koppelingsschaal kunnen draaien? Als ik met me citta ga lopen draait me achterwiel wel en de koppelingsschaal ook, maar hij brengt de beweging niet over naar de snaar (en nee hij staat niet in loopstand)

Ja ze horen vrij van elkaar te kunnen draaien, maar als je hem aan wilt rennen moeten de startsegmenten aangrijpen. Als je de veertjes erin hebt moet je redelijk wat vaart maken daarvoor. Als hij echt niet aangrijpt, zitten je startsegmeten waarschijnlijk verkeerd om erin oid.

Wat kan ik als beste gebruiken als vervanging van de afstandsring? Ik deed nu 2 ringetjes en 1 normale afstandsring, maar dan had ik niet genoeg schroefdraad over om alles vast te draaien. (ik heb een citta)

Als dat teveel is, laat je toch een ringetje weg? Gewoon zo weinig mogelijk ertussen, zodat hij net niet tegen de brug aanloopt, dan hou je de meeste schroefdraad over.

Owja, en heeft het zin om de startveertjes in de koppeling te laten of juist niet? En zoja, zijn dat dezelfde veertjes als in een normale koppeling.

Moet je zelf weten, ik haal ze altijd eruit, anderen vinden het gemakkelijker starten als ze erin zitten. En ja, het zijn dezelfde veertjes als in een normale koppeling.

Alvast bedankt

niekieh :
            http://link.marktplaats.nl/231920200 kan ik deze helft kopen en die op mijn bromachterklok zetten voor een vario achterklok?

Met een bromklok gaat het niet omdat je twee lager tekort komt, met een snorklok gaat het wel 😉 (en nee, je hoeft dan niks aan te passen, dit is alleen als je een lange vario-as in een gewone snorklok wilt zetten)

niekieh
            Bijdrager

als ik snorklok neem, word mijn snelheid dan minder? welke vertanding krijg ik dan 13:5?

tompiebozzel
              Bijdrager

hoeveel gram rollen ongeveer voor mijn setup, hoef alleen maar beetje richt gewicht te hebben.
                <<<<<

sombrero
                Bijdrager

5-6 gram maar ik neem aan dat je geen vollewangen krukas hebt van mazzuchelli want anders kun je niet rijden.

Tom ciao

vandaag had ik iets raars bij mijn vario,
                    ik gaf gas, en op ong. 20 km/h draait ie flink overtoeren (ong. dezelfde toere als normaal op 50km/h ofzo)
                    als ik gas loslaat loopt ie in een keer terug in toeren naar normaal toerental
                    waar kan dit aan liggen?

niek1992
                    Bijdrager

je vario die niet goed terug varieert. heb het ook gehad. losgehaald, die bus effe schoongemaakt & klein beetje ingesmeerd met olie. doet het nu prima=) haha

hansieb
                      Moderator

Even een vraag aan alle DR evo rijders met vario en eventueel malossi vertanding.

Kan die gele malossi trekveertjes hebben :?? of maakt dit veel te veel toeren. Ik heb momenteel groene polini trekveertjes erin, maar deze zitten er al eeuwen in.

tompiebozzel
                        Bijdrager

oke bedankt
                          en waarom kan ik niet met die krukas rijden dan?:S

FonS
                          Bijdrager

Omdat je inlaat dat nooit open gaat :con

@ Hansje ; Ligt er maar aan wat je te veel toeren vindt he 😉 Ik heb altijd met gele en witte (de strakste dus) gereden, met 43mm DR en 41mm Polini

Jeroenn
                            Bijdrager

Ik heb laatst een andere variodeksel gekocht omdat mijn oude stuk was.
                              Alleen heeft de nieuwe geen overloop gaatje voor de olie is dit erg?

En als ik een andere verhouding vertanding wil hebben, kan ik dan spelen met tandwielen uit een snor of bromklok?

Alvast bedankt 😉

Tom ciao

passe de trekveertjes van een normale koppeling ook in een vario achterkoppeling?

Lowie
                                Bijdrager

ja

15 berichten aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.