- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 maart 2009 om 17:55 #50463
ja had ik ook
op je koppelings huis achter zitten start sigmenten met veren zitten die er in?????
anders moet je dat effe doen en je moet gewoon zitten en aan lopen dan lukt het wel groetjessucces
3 maart 2009 om 07:25 #50502Oke, dankjewel, ja alles zit in de koppeling.
Nog een vraagje, die bus die om je krukas, is het normaal dat die er best stroef omheengaat. Hij lukte er bij mij alleen op naar paar flinke klappen met rubberhamer. Ik wil hem er nu eigenlijk weer even afhalen, maar hoe doe ik dit, hij zit er erg strak op en ben bang dat als ik hem flink beetpak met een tang, ik het busje beschadig?
3 maart 2009 om 11:25 #50515Ik heb gister avond mijn std vario setje gemonteerd.
het rijdt best fijn! snel optrekken enzo.
ik rij nu onafgesteld, ik wil een malossi vario gaan halen en drukveer vervangen enz.ik snap alleen niet waarom hij soms niet terug varieerd, en nu heel lang voor zijn dip blijft hangen.
terwijl hij dit igster dus niet had. toen trok hij hem vrijwel gelijk door zijn dip heen.
ook heb ik dat als je wat harder rijdt dan 40 dat hij begint te trillen. ik denk dat het mijn koppeling is, maar dat weet ik niet zeker.Ik rij met 4 rollers ipv 8.
alvast bedankt 😛
3 maart 2009 om 16:42 #50527
dörperCIAOik snap niet echt veel van vario enzo…….
maar als je vario pakt neemt je snelheid dan af?
vario > legaal?
werkt vario voor elke cc ? (vraag met name 50 cc)mvg dörperCIAO
3 maart 2009 om 17:28 #50534Vario werkt op elke cilinder, alleen moet je dat wel een andere afstelling gebruiken.
Snelheid neemt af als je normaal met een kleine poeli rijdt… het hangt ook af van de vertanding in je varioklok.3 maart 2009 om 18:23 #50544ik heb malossi voorvario en had eerst 4 grams rollen, daarmee ging ik 15kmpu en hele erge toeren
nu 8 grams gekocht maar nu rij ik max 30.
moet ik dan nog zwaardere? of ligt het aan de trekveren ofzo
hoeveel gram adviseren jullie mij aangezien ze best duur zijn (14euro per 6)3 maart 2009 om 18:51 #50547@ green white : heb je met een poelie gereden ??? zo ja , met poelie voel je heel goed wanneer die het beste trekt ,en op dat punt van het beste trekken zit een toerental aan vast, en op dat toerental moet je vario varieeren voor beste trekkracht en snelheid (denk ik)
mijn setup (zie het setupkader) trekt redelijk/tot goed met 7.5 gr. rollen en een std druk en trekveer.
maar!,bij mij varieerd de achterpoelie niet helemaal terug waardoor het lijkt alsof je in de 3e vesnelling wegrijd en soms doet ie het goed maar niet vaak:(
zal wel aan de drukveel ligge ofzo en die snaar slip als een idiootDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 maart 2009 om 19:14 #50550ok:D ik heb vanmiddag 13*16 rollen gekocht, ze pasten prima maar waren een stuk groter dan de standaard rollen in malossi voorvario maakt dat uit?
3 maart 2009 om 19:28 #50551WTF kan toch niet
ik denk toch dat je dezelfe rollen nodig hebt…De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 maart 2009 om 19:30 #50552ik wil wel een foto maken maar de rode rollen die er standaard inzitten zijn een stuk kleiner (10*13 ofzo met liniaal) ze kunnen dan ook iets bewegen waar ze inliggen, hoort dat? of moeten ze echt vast liggen
4 maart 2009 om 12:52 #50571moete vast liggen in de sleuf maar niet zodanig vast dat ze niet meer naar buite gaan (vaieeren)
mijn std malossie rolle ware zwart… en veeeeel te licht
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 maart 2009 om 13:15 #50572
.-{2F4OV}-.green_white :
ik wil wel een foto maken maar de rode rollen die er standaard inzitten zijn een stuk kleiner (10*13 ofzo met liniaal) ze kunnen dan ook iets bewegen waar ze inliggen, hoort dat? of moeten ze echt vast liggenMoeten er idd net tussen passen. Je had er zeker de verkeerde rollen inzitten… kan niet anders;) Dan zal t bij de vorige eigenaar ook wel nooit fatsoenlijk hebben gelopen schat ik;)
4 maart 2009 om 17:58 #50587hey, ik wil een bestelling bij JMPB gaan doen.
en omdat ik nu vario heb moet ik ook rollers bestellen.
maar ik heb hier nog niet zoveel verstand van.
wie kan mij vertellen rond welk gewicht ik ongeveer moet gaan zitten?
het betreft de hiernaast staande setup.4 maart 2009 om 18:01 #50588koop eens een testrollen set pakweg tussen de 4 en de 7 gram.
( iets wat daar t meeste op lijkt )
Mike4 maart 2009 om 18:17 #50589Hey welke maat snaar moet ik hebben voor me ciao, originele voorvario en 100mm schijven.
13×960 ofzo?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.