Je laatste aanwinst

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst

15 berichten aan het bekijken - 23,716 tot 23,730 (van in totaal 26,541)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tompiebozzel
    Bijdrager

een lege gasbrander net als je je klein carter helft wil monteren dus die zit er nu maar voor de helft op want had em net niet heet genoeg gestookt, lekker dan:?

lars-ciao
      Bijdrager

@ Dubracer, nee had een pinasco half volle wangen erin zitten.

pepko
        Donateur

@tompiebozzel: heb je geen fornuis? 😀

tompiebozzel
          Bijdrager

hahaha jawel, zie mn moeder al kijken als ik met dat ding boven het fornuis sta, die denkt dan direct dat ik gek ben:D

pepko
            Donateur

heerlijk toch als het huis naar verwarmde carters ruikt :p

tompiebozzel
              Bijdrager

jaaa heeeeeeerlijk:P

Martino
                Moderator

Na lang wachten toch maar eens een nieuwe Simokruk aangeschaft vandaag bij Fredzz. Ik wilde graag een 44mm slag van Simonini voor mijn 4-taps project. En deze krukjes kom je hier in NL maar weinig tegen. Natuurlijk is dit krukje dan wel penmaat 10 en de beoogde zuiger pen12.:con Ik ga dus tzt deze drijfstang maar eens ompersen naar een p12.

Op de een of andere manier komt het nooit uit met die Simo blokken. De penmaten van de 3 taps blokken zijn vaak 12mm, maar kom je weer veel vaker p10 zuigers hiervoor tegen.

W-Y
                  Bijdrager

@ Martino, is het niet makkelijker om van die busjes van 12mm – 10mm in je zuiger te plaatsen zodat er een 10mm pen in past?
                    Lijkt mij minder moeite dan een kruk om persen 😉

Guido
                    Donateur

Vandaag kwam een zekere Wilk1985 uit M. Mij een prachtige Bravo bezorgen!
                      Ik heb er heel even naar gekeken, de Leovince krul is een beetje gaar, zit met slangenklemmen en wat koperdraad nog aan de brommer en zichzelf vast, de v-snaar is elastiek geworden, er missen wat onderdelen, maar ik ben er heel blij mee!
                      Dit wordt een mooi februari project!

hansieb
                      Moderator

Nice man nu hoor je ook bij de Bravo club!

speedbuxy
                        Bijdrager

Guido :
                          Dit wordt een mooi februari project!

Mooie basis daarvoor, alvast veel sleutel plezier:thumb

Martino
                          Moderator

@ Martino, is het niet makkelijker om van die busjes van 12mm – 10mm in je zuiger te plaatsen zodat er een 10mm pen in past?
                            Lijkt mij minder moeite dan een kruk om persen 😉

Makkelijker is dit zeker wel, maar voor de doeleinden ik dit blok wil gaan bouwen, heb ik het liever iets minder slijtage gevoelig.

Wilk1985
                            Moderator

Was leuk je te zien vanmiddag Guido! Veel succes met de Bravo, ik hoop dat je er wat van kan maken!

Rest mij nog mijn Bravo te presenteren die ik vanmiddag in Eindhoven heb opgehaald, heeft ook hier op het forum te koop gestaan.

De Bravo zal voorlopig nog even niet gaan rijden maar heb er wel mooie plannen mee! En er zat een malosi vario bij, die kan mooi op de SI!

Nou had ik nog een vraag, ik meende dat een variostandaard was op de Superbravo? De gaten in de achterbrug die op deze brommer zaten zijn te smal voor de dikkere schroeven die in de vario as gaan dus dat maakt het aannemelijk dat hij origineel met poulie is geleverd. Of zouden die gaten in de varioklok groter getapt zijn?

Het is in ieder geval wel zeker een Superbravo en geen omgebouwde normale Bravo want hij heeft een typeplaatje waar ook Superbravo op staat en de bevestiging van het zadel is anders als de gewone Bravo.

Verder is deze Bravo uitgerust met knoppen voor een toeter en heeft remlichten, betekent dit dat er 100% zeker een electrisch blok onder gaat? Of kunnen die remlichten ook in combinatie met een contactpunt blok? Ik heb ze allebij dus dat is het probleem niet maar was nieuwschierig wat er nou origineel onder gezeten zou moeten hebben, zeker omdat ik hem met een blok in onderdelen gekocht heb..

Vragen vragen vragen… 🙂

Robertez
                              Bijdrager

Bij een echte superbravo hoort origineel een vario.
                                Normaal hoort daar een elektronisch ontstoken blok bij.

bart#24

mijn brommerrijbewijs gehaaldd!

15 berichten aan het bekijken - 23,716 tot 23,730 (van in totaal 26,541)
                                • Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.