Je laatste aanwinst

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst

15 berichten aan het bekijken - 1,516 tot 1,530 (van in totaal 26,541)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Harleyman
    Bijdrager

sleepboot de leonora heb zuiger van 2 meter doorsnee 😮
      vliegwiel van 4000 kg *slikt*

Biker-mouse
      Bijdrager

barry :
        130mm zuigertje van volvo camion.6 kleppen per cilinder.Ik heb er even een zuigerveer voor gezet & links ervan zien jullie mijn nieuwe kickstart speedengine.Zo zien jullie het verschil in grootte.

En ik dacht dat mijn oude 576cc zuiger van 98mm al erg groot was:D

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Kay
        Bijdrager

De papieren van me Ciaotje van 40€:)

Biker-mouse
          Bijdrager

Nummerbordje laten maken voor mijn snorciao:D

En sproeier 54, 56, 58 gehaald. Helaas hadden ze geen malossie filters meer….:((

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

kjeld
            Bijdrager

mijn theorie examen gehaald meteen de 1e keer met 3 foutjes 😛
              morgen dus naar t gemeentehuis ff rijbewijs aanvragen en volgende week scheuren:P

Vespaflappie
              Bijdrager

certificaat bedoel je?

ArvidW
                Donateur

Neee, sinds vorige week zijn er geen certificaten meer. Je certificaat staat voortaan op je rijbewijs erbij in een nieuwe kolom (zoals motoren)

Rijbewijs is ook geheel vernieuwd, is voortaan een creditcard pasje, die er niet ehct mooi uitziet. Gelukkig wel mooi klein formaat:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

joey636
                  Bijdrager

heb net mijn revisie setje binnen.
                    nu kan ik eindelijk zelf eens proberen een carter plus cilinder te tunen:P

barry
                    Donateur

Vandaag de onderdelen,besteld bij JMPB toegekregen.Namelijk:
                      -80cc polini kit
                      -Decompressor
                      -6 sproeiers
                      -pinasco vliegwiel
                      -2 koelkappen.

En na 3 kwartier werk,staat de kickstart-speedengine in elkaar.

nu weet ik nog niet met welke sproeier ik moet beginnen.Ik heb er van 60-tot 80+alle tussenmaten.
                      Laat even iets weten.Ik ga er de Proma-Gun onder zetten!!

Baz
                      Bijdrager

kjeld :
                        mijn theorie examen gehaald meteen de 1e keer met 3 foutjes 😛
                        morgen dus naar t gemeentehuis ff rijbewijs aanvragen en volgende week scheuren:P

Gefeliciteerd!!

ArvidW
                        Donateur

Barry, wat is de boring en de slag van die motor waar die zuiger uit komt? 6 kleppen per cilinder vind ik wel vrij veel, maar als je boring groot is is meer kleppen monteren natuurlijk ook makkenlijker:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

barry
                          Donateur

ArvidW :
                            Barry, wat is de boring en de slag van die motor waar die zuiger uit komt? 6 kleppen per cilinder vind ik wel vrij veel, maar als je boring groot is is meer kleppen monteren natuurlijk ook makkenlijker:)

boring is 130mm,slag weet ik niet.Ik heb deze eens gevraagd,om als asbak te gebruiken.Dit staat tenminste op mijn werkbank.
                            Deze komt uit een Volvo vrachtwagen,die je elke dag kan zien rijden.

weg-gevaar
                            Bijdrager

eindelijk na 2,5 week wachten het werkplaats boek van me dt:D

komt gunstig uit nu me vespa gejat is en ik zonder vervoer zit;)

Tonni
                              Moderator

@ Barry: afhankelijk van een wel of niet gefreesde krukas. Ik denk dat je zo rond de 70/72 sproeier zult moeten beginnen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

iaccaloco
                                Bijdrager

@ Weg-piraat…….

Ik weet voor die dingen nog héle mooie 80cc RD80LC2 motorblokkies(als die kerel ze nog heeft tenminste!)

Dan is ie ineens héééélll erg leuk zo’n DT(vind ’t persoonlijk nix, maar wél met MBX/NSRwielen en genoemd motorblok…..)

Da’s net zoiets als een MBX80 blok, watergekoeld, 6bak, powerbox standaard etc.
                                  De blok-ophangingen zitten gewoon in silent-blocks(blokrubbers dus)

Als het zooitje stationair draait zie je gewoon het blok “pofff pofff” trillen op de maat van de klappen….

Vétte shite!:)

@ Barry, ga ’t es proberen met een 68 sproeiertje….
                                  Natuurlijk bedoel ik dit met een Malossi-filtertje……:)

Moet wel leuk lopen dan vermoed ik…..
                                  Je kunt misschien nog wel groter gaan, maar probeer het eerst daar maar es mee….!;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                                15 berichten aan het bekijken - 1,516 tot 1,530 (van in totaal 26,541)
                                • Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.