- Dit onderwerp bevat 873 reacties, 100 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2011 om 19:02 #467475
En jawel, langverwacht, de kick Speedengine.

Dat wordt een mooi fris blokje.
JMPB kickkrukje had ik ook al binnen.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!14 januari 2011 om 19:16 #467478Wederom lekkere aanwinst javad

Zal vast erg mooi gaan lopen
14 januari 2011 om 19:39 #467482Nice Javad, komt hier de 80 polini tuned op?
14 januari 2011 om 19:44 #467483Aah daar is hij dan eindelijk. Daar heb je best wel lang op gewacht of niet? =)
Je hebt er gelijk ook een mooi krukje bij. Dat is ook wel een must voor zoon pracht carter

Succes met in elkaar zitten. Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt;)
Kwam hij zo aan via de post op de eerste foto? 😮
14 januari 2011 om 23:05 #467486Ja Florian, hier komt de polini 46 tuned op, met uitlaatpoortje van 28mm welteverstaan en een HM Calibrata met dank aan Jarco.
@ Eidos: Ja ik wil hem al een hele tijd en half December heb ik hem van Piontek gekocht.
Hij wou hem pas op 8 Januari versturen vanwegen de kerstdrukte enzo, slimme zet denk ik dan, ik zou mijn cartertje niet graag kwijtraken tijdens de rit van Italie naar Nederland.Morgen gaat hij in elkaar, gaat goedkomen, ik laat het je weten.
En ja, zo kwam hij aan met de post ja, te gek toch?
Ik ben zeer blij met de 3 kwart doos die er nog bij zit
Piontek heeft heel hard zijn best gedaan om zo’n cartertje voor mij te vinden, het is een beste kerel.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!15 januari 2011 om 10:14 #467492nice crank cases man:D
16 januari 2011 om 09:36 #467528Dit word best een leuk blokje als ik dat zo zie.
Ben benieuwd wat je van de HM calibrata gaat maken, als ik Martino moet geloven krijgt die een keine overhauling. 😀16 januari 2011 om 12:40 #467533Ik werk eerst de lasnaadjes even mooi bij en dan zet ik het ophangpunt van de stinger iets schuiner zodat de demper dezelfde flauwe bocht heeft als de originele Calibrata.
De hoek van de uitlaat zelf laat ik eerst nog even ongemoeid, eerst maar eens kijken hoe hij dan onder de Citta staat en hoe hij presteerd.
Mocht ik de hoek nog iets scherper willen dan kan dat altijd nog.Ik heb ook al een flens gevonden voor mijn Polini 46, hij is wat dun maar net dik genoeg om stevig te zijn en goed te kunnen lassen denk ik.
Ik vond bij mijn moeder op zolder een hele stapel buizen van 5 meter lengte met precies 28 mm buitendiameter.

Ik ben een dempertje aan het opknappen. Ik heb hem 2 cm ingekort.

Ook ben ik verder gegaan met de flens.

Er zat nog een vervelend randje in de Cali, aan de binnenkant bij de flens, die heb ik mooi glad gemaakt.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!16 januari 2011 om 14:21 #467542Hey Javad die buizen loop je dan mooi tegen het lijf. Heb je ook nog een stukje buis voor mij? 😀
Deze demper vind ik ook best netjes op de uitlaat. Niet te lang en een prima tuitje.
16 januari 2011 om 14:33 #467543Ik heb meters en meters van die buis, no problemo.
Dempertje komt van een oude Leo HM terugloop scooteruitlaatje.Ik heb geen zin om in mijn nieuwe kick SE te gaan vijlen en ik heb het idee dat het mengsel toch slecht in de boosters komt als je ze niet doortrekt in het carter, daarom heb ik even een kleine aanpassing gemaakt aan de Polini 46:

Mooie beveltjes:
<3 Thunderstone
Check mijn perso!16 januari 2011 om 15:17 #467548die polini cilinder heeft al best wel wat geleden of niet?
verder ziet dit alles er veelbelovend uit, ik benieuwd naar het resultaat.
keep up the good work!
16 januari 2011 om 15:40 #467551Joah er zitten wat veegjes in, niks ernstigs.
Ik heb wel weer wat rariteiten ontdekt.
Er zitten 2 randjes op de SE:
en:

Als ik de cilinder er op zet, ligt hij op die randjes en sluit hij dus niet mooi vlak aan op het carter.
Hier:

en hier.

Nu heb ik wat gefreesd in de cilinder en nu sluit hij wel mooi vlak aan.
Dit hoekje:

en dit hoekje:

Zonder dit te doen blijf je een spleetje zien tussen cilinder en carter.
Nu begrijp ik wel dat dit met een 43 mm niet zo is want de voet is daarvan wat hoger.
De voet van de polini is heel erg vlak, zodoende ligt hij dus op deze randjes, toch raar want dit carter en deze cilinder zijn voor elkaar gemaakt.<3 Thunderstone
Check mijn perso!16 januari 2011 om 18:20 #467556Het zit jou ook nooit mee:(
Maar je hebt het wel mooi opgelost zo
16 januari 2011 om 23:08 #467563Knap werk Javad !
Alleen al gefeliciteerd met het in bezit van zijn, van je wens : de kick SE . Eindelijk!Maar goed , het nu passend maken voor de pijp .
Het zou mischien al met al wel 1 van je snelste setup’s kunnen worden .
Dit in vergelijking met je eerdere resultaten : je 43mm DR set-up ,de dikke 75 km/h 1:10 vertanding en die kleine citta wieltjes .Ik wens je veel succes!
16 januari 2011 om 23:17 #467564Zoals buxy al roept, zit je inderdaad niet mee.
Hoop straks dat alles netjes en goed gaat lopen, dan een kuisheidsketting om het blok als alles perfect loopt :lol
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.